-
Gościnne zwycięstwo: gościnnie biorący udział kierowca Jérôme Chavanne zwycięzcą Rajdu Mont-Blanc Morzine
-
Piąte miejsce we francuskim rajdzie: Luca Pröglhöf nadal faworytem do tytułu mistrza z przewagą 41 punktów.
-
Czyste emocje: przed nami jeszcze dwa wyścigi tegorocznego sezonu pucharowego
Luca Pröglhöf nadal pozostaje faworytem do tytułu mistrza w tegorocznym ADAC Opel Electric Rally Cup „powered by GSe” , pomimo zajęcia piątego miejsca w ubiegły weekend. Z powodu problemów technicznych Pröglhöf i jego pilotka Christina Ettel nie byli w stanie walczyć o podium w Rajdzie Mont-Blanc Morzine. Jednak mając 41 punktów przewagi w klasyfikacji generalnej nad swoimi bezpośrednimi konkurentami w pucharze, Anthonym i Adrienem Rottami, 25-letni Austriak Pröglhöf wciąż zajmuje doskonałą pozycję. Teoretycznie może zdobyć tytuł mistrza sezonu 2024 już w następnym wyścigu za kierownicą swojego Opla Corsa Rally Electric o mocy 100 kW (136 KM). Francuscy bracia Rott zajęli trzecie miejsce u podnóża Mont Blanc.
Zwycięstwo w ubiegły weekend świętowali występujący gościnnie kierowcy Jérôme Chavanne i Emilie Galleano, którzy doskonale wykorzystali znajomość trasy i po zaciętej walce na ostatnim odcinku specjalnym pokonali Christiana Lemke i Jana-Erica Bemmanna zaledwie o 0,6 sekundy. Ponieważ jednak parze Chavanne/Galleano nie przysługiwały ani punkty, ani nagroda pieniężna, duet Lemke/Bemmann zdobył aż 30 punktów za swój drugi triumf w sezonie. „To był fantastyczny rajd, świetne odcinki specjalne i wspaniała sceneria” – powiedział 24-letni Lemke. – „Momentami, na niektórych odcinkach mieliśmy świetną płynność i szybkość, co dawało niesamowitą frajdę. Niestety, przebicie opony na ostatnim etapie kosztowało nas zwycięstwo, co było oczywiście frustrujące. Z drugiej strony zdobyliśmy pełną liczbę punktów do klasyfikacji pucharowej, więc wszystko jest na dobrej drodze”.
Od samego początku trwała ekscytująca walka w czołówce. Hiszpanie, Alex Español Jove/Daniel Rivera De La Red początkowo objęli prowadzenie, ale uszkodzili swój samochód, tracąc około dwóch minut. Po tym, jak Pröglhöf stracił czas jeden etap później, Christian Lemke objął prowadzenie pod koniec pierwszego etapu. Po dwóch kolejnych najlepszych czasach, w sobotę rano, startujący gościnnie kierowca Chavanne wysunął się na czoło stawki i nie oglądał się za siebie. Bracia Rott otrzymali punkty za drugie miejsce, a Español za trzecie. „To był świetny rajd we wspaniałej scenerii. Nie jestem jednak w pełni zadowolony ze swojego występu” – przyznał Iberyjczyk. – „Błąd, gdy byliśmy na prowadzeniu, pozbawił nas szans na lepszy wynik. W tym przypadku można było osiągnąć więcej”.
Ze względu na swoją komfortową przewagę w tegorocznym ADAC Opel Electric Cup, Pröglhöf, który zajął piąte miejsce w Morzine, nie był zbyt rozczarowany: „To był rajd pełen wzlotów i upadków. Po dobrym starcie, niestety dwukrotnie straciliśmy dużo czasu. Dzięki najlepszemu czasowi i maksymalnej liczbie punktów na Power Stage’u ograniczyliśmy straty i nadal walczymy o mistrzostwo”. Anthony Rott wie, że czeka go trudne zadanie, jeśli chce wyprzedzić Pröglhöfa. „Nie poddajemy się, ale będzie ciężko. Na początku mieliśmy trochę trudności, ale później szło nam coraz lepiej. To był fantastyczny rajd” – powiedział Rott.
Gościnnie wystąpił również dr Gerd Ennser. Prezes ADAC Sport pewnie prowadził VIP-owskiego Opla Corsę Rally Electric w towarzystwie swojego syna Fabiana, pokonując trudne górskie odcinki i wyraźnie ciesząc się ze swojego rajdowego debiutu: „Opel i ADAC wykonują wspólnie świetną robotę. Właśnie tego chciałem doświadczyć na własnej skórze za kierownicą Opla Corsy Rally Electric – i muszę powiedzieć: jestem zachwycony! Możliwość udziału w tak wspaniałym rajdzie jakim jest ten na Mont Blanc to świetna zabawa. Gratuluję wszystkim uczestnikom i wierzę, że ADAC Opel Electric Rally Cup ma przed sobą wspaniałą przyszłość”.
Siódma i przedostatnia runda tegorocznego ADAC Opel Electric Rally Cup „powered by GSe” odbędzie się w dniach 28-29 września podczas Rallye Coeur de France wokół Vendôme w środkowej Francji.
Tabela ADAC Opel Electric Rally Cup „powered by GSe” po 6 z 8 rund:
1. Pröglhöf – 189 punktów
2. Rott – 148 punktów
3. Español – 122 punkty
4. Lemke – 103 punkty
5. Chalvin – 80 punktów
6. Wittenbeck – 70 punktów
7. Hangodi – 64 punkty
8. Baudet – 63 punkty
9. Pottier – 48 punktów
10. Melse – 37 punktów
11. Kamermans – 33 punkty
12. Bayer – 20 punktów
źródło: Stellantis Polska
Najnowsze komentarze