Zawyżona emisja tlenków azotu tlenków azotu (NOX) jest przyczyną akcji serwisowej w samochodach marek Citroën, DS Automobiles oraz Peugeot wyposażonych w silnik diesla. Naprawa nie wymaga ingerencji mechanicznej a właściciele otrzymują wezwania do ASO w celu przeprogramowania komputera. Sprawdź czy Twój samochód jest na liście.
Ponad 20.000 tysięcy samochodów marek Citroën, DS Automobiles oraz Peugeot z silnikiem 1.5 blueHDi. objętych jest akcją serwisową, w związku z podwyższoną emisją tlenków azotu. Te bardzo niebezpieczne związki chemiczne powstają podczas spalania paliwa w wysokiej temperaturze w jednostce napędowej i powinny być neutralizowane przez układ AdBlue. W wyniku błędu oprogramowania tak się nie dzieje.
Akcja serwisowa to przeprogramowanie komputera silnika
W dniu 9 stycznia producent rozpoczął więc akcję serwisową, która polega na przeprogramowaniu sterownika silnika, w którym nieprawidłowo ustawiono prób wykrywania niedoboru płynu AdBlue a także źle obliczany był poziom emisji NOX, co w efekcie prowadziło do emisji przekraczającej normy.
Citroën, DS Automobiles, Peugeot
Aktualizacja dotyczy samochodów Citroën C4 X, Citroën C3 Aircross oraz Citroën C3 z silnikiem 1.5 blueHDi, DS 7 z silnikiem 1.5 blueHDi oraz Peugeot 508 i 2008 z tą samą jednostką napędową. W poniższej tabeli prezentujemy daty produkcji aut objętych akcją serwisową:
Jakie marki i modele objęte są akcją serwisową aktualizacji sterownika silnika?
Marka |
Model |
Data produkcji |
Citroën |
C4 X |
05/07/2022 – 04/10/2023 |
Citroën |
C3 Aircross |
18/05/2022 – 17/10/2023 |
Citroën |
C4 |
20/07/2022 – 09/10/2023 |
DS |
DS 7 |
29/03/2022 – 11/12/2023 |
Peugeot |
508 |
20/06/2022 – 15/11/2023 |
Peugeot |
2008 |
07/02/2022 – 02/10/2023 |
Aktualizacja trwa około 20 minut. Jeśli posiadasz samochód widoczny na powyższej liście a nie otrzymałeś powiadomienia z ASO, należy indywidualnie skontaktować się z serwisem i umówić na aktualizację.
Najnowsze komentarze