W lipcu wspominaliśmy o akcji serwisowej Stellantis w USA, która dotyczyła problemu czujników pasów bezpieczeństwa w samochodach marek Fiat, Jeep i Alfa Romeo. Jak wyglądają kwestie gwarancyjne egzemplarzy sprowadzonych do Polski?
Akcja serwisowa 332 tys. samochodów marek Fiat, Jeep i Alfa Romeo na rynku USA dotyczy czujnika przełącznika pasów bezpieczeństwa, który wykrywa, czy pasy w samochodzie są prawidłowo zapięte. Niewłaściwe działanie czujnika może uniemożliwić uruchomienie przedniej poduszki powietrznej w razie wypadku.
Do naszej redakcji napisał właściciel sprowadzonego samochodu Stellantis. Po wpisaniu numeru VIN na stronie NHTSA dowiedział się, że jego egzemplarz podlega kampanii naprawczej. Kwestie bezpieczeństwa to jedna z najbardziej kluczowych kwestii w przypadku użytkowania pojazdu dlatego niezwłocznie zgłosił swój samochód do jednego z autoryzowanych serwisów Stellantis w Polsce, ale otrzymał odpowiedź, że żadnej akcji na ten model w systemie nie ma. Stellantis Polska zweryfikował odpowiedź ASO i okazało się, że salon wprowadził właściciela w błąd. Auto podlega wykonaniu naprawy w autoryzowanej sieci na terenie Polski.
Ruszyły zamówienia. Fiat Grande Panda dostępny we Francji i Holandii
Komentarz Stellantis Polska
Stellantis zaznacza, że w przypadku zagranicznej kampanii serwisowej dotyczącej samochodu sprowadzonego do Polski każdy egzemplarz sprawdzany jest indywidualnie. Właściciele powinni zgłaszać się do ASO w celu weryfikacji.
„Odnośnie samochodów sprowadzanych indywidualnie spoza obszaru Unii Europejskiej, kwestie gwarancyjne oraz obsługi posprzedażnej wymagają sprawdzenia przez autoryzowany serwis statusu konkretnego samochodu zgodnie z procedurami Stellantis.
Należy mieć świadomość, że sprowadzane pojazdy spoza obszaru Unii Europejskiej mogą być m.in. sprzedawane bez gwarancji lub z ograniczeniami dotyczącymi określonych komponentów, nie posiadać właściwej dla obszaru UE homologacji, jak również mogą występować jako pojazdy odnowione po uznaniu ich przez firmę ubezpieczeniową za szkodę całkowitą. Ponadto mogą one nie spełniać wymagań producenta w zakresie serwisowania w autoryzowanych punktach obsługi lub w zakresie zastosowanych części zamiennych. Dlatego też zachęcamy klientów do zakupu samochodów oferowanych przez producenta w danym kraju, w autoryzowanych salonach sprzedaży” – poinformował naszą redakcję Stellantis Polska.
Kampania naprawcza w USA w związku z problemem czujników pasów bezpieczeństwa dotyczy następujących modeli:
- Fiat 500X z lat 2019-2023
- Fiat 500E z roku 2024
- Alfa Romeo Giulia z lat 2017-2024
- Alfa Romeo Stelvio z lat 2018-2025
- Jeep Renegade z lat 2019-2023
Najnowsze komentarze