Renault prowadzi akcję serwisową modelu ZOE. Według producenta pakiet akumulatorów „może przestać prawidłowo działać podczas cyklu ładowania lub poruszania się pojazdu, powodując wewnętrzne zwarcie”. Wcześniej producenta informował o możliwości zwiększonego ryzyka pożaru.
Problem dotyczy pakietu akumulatorów o zwiększonej pojemności BT4 XLR, określanego przez producenta jako E.V 50. Problem ma dotyczyć Zoe, które zostały wyprodukowane między 3 stycznia 2021 roku a 22 lutego 2021 roku i sprzedawcę były w Europie.
Zobacz: Renault Zoe dla Straży Granicznej w Polsce
Renault bardzo poważnie podchodzi do sprawy bezpieczeństwa i po wykryciu problemów firma skontaktowała się z użytkownikami w celu przeprowadzenia niezbędnych procedur. Według naszych informacji w Polsce problem dotyczy jednego egzemplarza. W Portugalii są to jednak aż 733 nowe samochody.
Zobacz: Akcja serwisowa Renault – najbardziej nietypowa w historii?
Renault będzie najprawdopodobniej wymieniał pakiety akumulatorów na nowe, nie będzie to więc naprawa. Producent analizuje obecnie zasięg problemu i przygotowuje odpowiednie informacje dla użytkowników. Prawdopodobnie zasięg akcji zostanie rozszerzony o kolejne kraje, do których mogły trafić samochody z pakietem E.V. 50.
Zobacz: Renault Zoe i koszty eksploatacji. Jak to wygląda naprawdę?
Kwestie bezpieczeństwa samochodów elektrycznych są obecnie przedmiotem analiz, związanych z wprowadzaniem nowych procedur i wymagań prawnych. Akumulatory, zamontowane w podłodze samochodu i chronione sztywną konstrukcją płyty podłogowej, w przypadku gwałtownego wzrostu temperatury, zwarcia lub przebicia, mogą ulec zapłonowi. Od służb ratowniczych wymaga to przyjęcia zupełnie nowych sposobów działania i odpowiednich środków do ewentualnego gaszenia.
Najnowsze komentarze