Wiadomości

BWT Alpine F1 Team zapowiada Grand Prix Japonii 2023

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-21
Wiadomości

Luksusowy DS 7 E-Tense dla selekcjonera polskiej kadry

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-25
Copyright Alex Rank @ Continental Productions
Wiadomości

Citroën ogłasza wielką promocję. Rabaty prawie 50.000 zł!

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-23
Wiadomości

Nowy Dyrektor Generalny Citroën BeLux

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-24
Testy

Test: Renault Kangoo Van E-Tech electric – elektryczny dostawczak i kilometrów i 260 zasięgu w mieście

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-25
Wiadomości

Andre Citroën uhonorowany przez miasto Paryż

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-24
Wiadomości

40.000 zamówień na Jeepa Avengera. Sukces projektu Stellantis

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-26

Najnowsze komentarze

  • Halik - Peugeot 3008 III generacji ma znakomite wnętrze. Prawdopodobnie najlepsze w klasie
  • Anonimowo - Nowy Mitsubishi Colt już w polskiej ofercie. Jaka cena bliźniaka Clio?
  • Florian - Nowy Citroën C3 tuż przed debiutem jeździ po publicznych drogach
  • Krzysztof Gregorczyk - Orlen apeluje o niekupowanie paliwa. To jakaś kompletna aberracja!
  • Hydra - Nowy Citroën C3 tuż przed debiutem jeździ po publicznych drogach
  • Bodzio - Nowy Citroën C3 tuż przed debiutem jeździ po publicznych drogach
  • Mari - Orlen apeluje o niekupowanie paliwa. To jakaś kompletna aberracja!
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Akcje serwisowe – budują, czy podważają pozycję firmy

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2016-05-30
w Citroen, Peugeot, Renault, Wiadomości
Czas czytania 7 minut
51 0
A A
8

Tylko w tym miesiącu Firma Renault Polska ogłosiła trzy akcje serwisowe. Dotyczyły modeli Master III (ryzyko pęknięcia mocowania przewodu olejowego zasilającego turbosprężarkę, co może skutkować pojawieniem się zapachu, dymu i śladów oleju pod pojazdem), Espace V i Talisman (możliwość nieprawidłowego zamocowania elastycznych przewodów hamulcowych kół przednich oraz w zależności od egzemplarza ryzyko naruszenia ciągłości nitek osnowy taśmy przednich pasów bezpieczeństwa, możliwość niewłaściwej regulacji zbieżności kół przednich, lub ryzyko niedostatecznego przyklejenia szklanych szyb dachu otwieranego) oraz Trafic III (możliwość braku jednej lub dwóch śrub mocujących poduszkę powietrzną pasażera do belki poprzecznej deski rozdzielczej, co może skutkować nieprawidłowym rozwinięciem się poduszki powietrznej pasażera w momencie zderzenia). Czy to znaczy, że Renault jest marką zatrudniającą partaczy, czy wręcz przeciwnie – bardzo dba o bezpieczeństwo użytkowników swoich produktów?

Według internetowej strony Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Renault Polska ogłosiło dotychczas 50 akcji przywoławczych. To trzeci najczęściej ogłaszający akcje serwisowe producent samochodów w Polsce – więcej ogłosiły tylko Opel (54) i Honda (również 54, ale w tym są akcje obejmujące także motocykle). A przecież Honda uważana jest w Polsce za jedną z najsolidniejszych marek! Ile akcji serwisowych ogłosili inni producenci?

Suzuki ogłosiło 46 akcji (w tym motocykle), Toyota 45 (to też marka uznawana za synonim niezawodności), Mitsubishi 39, Fiat 34, Ford 33, Nissan 30, Volvo 29, Chevrolet 21, Jeep 20, Dodge 20, BMW 19, Peugeot 11, a Citroën 8. A Volkswagen? A Škoda? Ten pierwszy miał raptem 13 przywołań, a ta druga tylko sześć akcji serwisowych. Czy można więc wysnuć wniosek, że Citroën i Peugeot są wykonywane staranniej, niż Volkswagen?

Akcje serwisowe są zwykle uznawane przez prasę motoryzacyjną, która u nas jest zależna od wydawnictw z kapitałem niemieckim, za czynnik obciążający. Dziennikarze tłumaczą to właśnie błędami podczas produkcji, czy też kiepskim poziomem kontroli jakości w fabrykach. W efekcie Renault dostaje „ po kulasach”, a Volkswagen bryluje. Wystarczy jednak z cieniem obiektywizmu w oczach posłuchać o tym, na co uskarżają się właściciele/użytkownicy samochodów poszczególnych marek, by przekonać się, iż wcale z tym Volkswagenem i Škodą nie jest tak różowo. I fakt, że Renault ogłasza akcje serwisowe niemal czterokrotnie częściej, wcale nie jest jednoznaczny z częstszymi problemami z samochodami francuskiej marki.

Akcje serwisowe są dla mnie dowodem na to, że producent dba o swoich klientów. To element dobrej praktyki (nie mylić z dobrą zmianą…) w ramach tzw. obsługi posprzedażnej. To dbałość o klienta po tym, jak już wyjedzie on z salonu. Wszak dziś bez ryzyka utraty gwarancji można serwisować samochody poza siecią autoryzowanych punktów obsługi. A mimo to serwisy autoryzowane zapraszają klientów listami poleconymi kierowanymi na ostatni znany dealerowi adres do bezpłatnego usunięcia potencjalnej usterki. I czasem są to naprawdę drobiazgi, przynajmniej w przypadku Renault.

Ostatnie akcje serwisowe ogłoszone przez Volkswagena w Polsce dotyczyły zostały ogłoszone w roku 2015 (dwie) i w 2014 (jedna). Czy to znaczy, że Volkswagen nie wykrył żadnych niepokojących przypadków przy tak masowej produkcji? Wybaczcie, ale nie potrafię w to uwierzyć. Akcje serwisowe ogłoszone wciągu ostatnich dwóch lat przez Volkswagena dotyczyły modeli Caddy (lipiec’2014 – możliwość poluzowania się połączenia śrubowego sworznia sprężyny gazowej, która podpiera pokrywę tylną silnika; w najgorszym przypadku możliwe jest oderwanie sworznia kulistego i odpadnięcie pokrywy tylnej silnika), Golf A7 i Passat B8 (lipiec’2015 – możliwość zamontowania zwrotnice przednich kół z niewystarczająco zahartowanego materiału; ewentualne pęknięcie zwrotnicy skutkuje nagłą utratą sterowności, a w konsekwencji wypadkiem) oraz Amarok (sierpień’2015 – śruby mocujące wspornik zacisku hamulcowego do zwrotnicy mogły zostać dokręcone niewłaściwym momentem, co może przyczynić się do odkręcania śrub a w konsekwencji prowadzić do wypadków).

Nie ma na stronach UOKiK ani słowa o jakiejkolwiek akcji serwisowej związanej z aferą spalinową. Być może Volkswagen uważa, że nie musi takiego zawiadomienia składać do UOKiK, acz moim zdaniem raczej powinien – wszak Urząd pisze jasno: „Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku, zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100 000 zł. Sankcję tę nakłada Prezes Urzędu”. A trujące spalinami, niespełniające norm emisji tlenków azotu podczas normalnej jazdy, a spełniające je – dzięki oszukującemu oprogramowaniu – podczas badania spalin szkodzą, a więc nie są bezpieczne, choćby dla milionów pieszych w naszym kraju. Pomijając już fakt, że nie spełniają homologacji uzyskanej dla produktów oszukujących organy homologujące.

Warto też przypomnieć problemy z mikropęknięciami w głowicach „cudownych” silników 2.0 TDI (PD), na który to problem akcje serwisowe też nie były ogłoszone, a wielu klientów zbywano do czasu, aż skończy się u nich gwarancja. Znam temat choćby od mojego znajomego, któremu udało się wywalczyć naprawę jeszcze w okresie gwarancyjnym.

Trudno też mówić o wspaniałości benzynowych silników TFSI, które żłopią olej, jak górnik piwo po szychcie, ale Volkswagen nie widzi problemu i w gruncie rzeczy olewa klientów. No, może nie całkiem, bo jest zestaw naprawczy, ale jego koszty są niemałe, do tego dochodzi cena naprawy, też nie wyrażana w groszach, a wszystkie środki na naprawę musi wysupłać klient – producent (Volkswagen) ma to gdzieś. Cóż – wszak ma wsparcie w mediach motoryzacyjnych. Źródłem prawdy jest więc Internet i to wcale nie tutejsze „oddziały” mediów tradycyjnych, ale fora, zwłaszcza te niezależne.

No ale dopóki nie zostaną ogłoszone akcje serwisowe przez Volkswagena, czy Škodę, media mogą przedstawiać te marki jako wiarygodne i produkujące samochody wysokiej jakości, bo przecież akcji przywoławczych niemal nie było. Trzy akcje Volkswagena w ciągu minionych dwóch lat przy trzech Renault ogłoszonych tylko w tym miesiącu – medialnie wygląda to dla Niemców świetnie. Gdyby jednak postawić pytanie inaczej – który producent jest w stanie przyznać się do błędów (wszak stara prawda mówi, że nie popełnia ich ten, kto nic nie robi), zaprosić do serwisów i na swój kosztu usunąć nawet potencjalne zagrożenia, a więc który rzeczywiście dba o klientów, to już można byłoby wysnuć inne wnioski, prawda?

Moim zdaniem akcje serwisowe budują pozycję firmy, zaufanie do producenta. Widać, że nikt tam od odpowiedzialności nie ucieka, a wykrywając najbłahszą usterkę prosi się klientów o wizytę i usuwa problem. Nie zamiata się niczego pod dywan. I tak robi masa firm, nawet japońskich, które są uznawane za solidne, a ich produkty wymienia się wśród najbardziej bezawaryjnych. Dziwnym trafem często akcje serwisowe w prasie uwypukla się przy markach francuskich, i to w zdecydowanie pejoratywnym ujęciu.

No i pozostaje jeszcze jedno pytanie: dlaczego Volkswagen unika kar (nota bene śmiesznych co do wartości przy tym biznesie) za nieogłaszanie akcji przywoławczych. Bo nawet prasa pisze, jakoby Volkswagen ogłaszał akcje serwisowe związane z aferą dieselgate, ale strona UOKiK na ten temat milczy. Są więc te akcje serwisowe, czy ich nie ma?

 

 

Krzysztof Gregorczyk

Czytaj nas w Google News:

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Nowy Mitsubishi Colt 2024

Nowy Mitsubishi Colt już w polskiej ofercie. Jaka cena bliźniaka Clio?

2023-09-27
Nowy Citroen C3 2024

Nowy Citroën C3 tuż przed debiutem jeździ po publicznych drogach

2023-09-27

Marka Peugeot na podium w 20. Wielkim Teście Salonów

2023-09-27

Gdy policjant kieruje ruchem

2023-09-27
Tagi: bezpieczeństwoCitroenEspaceMasterPeugeotporady i serwisRenaultTalismanUOKiK
Udostepnij30Tweet11Udostepnij3
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

8 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Nowy Opel Corsa za 63.000 zł. Promocja jakiej jeszcze nie było, samochody dostępne od ręki

    2879 udostępnienia
    Udostepnij 1152 Tweet 720
  • Orlen apeluje o niekupowanie paliwa. To jakaś kompletna aberracja!

    2025 udostępnienia
    Udostepnij 810 Tweet 506
  • Peugeot 3008 III generacji ma znakomite wnętrze. Prawdopodobnie najlepsze w klasie

    3833 udostępnienia
    Udostepnij 1533 Tweet 958
  • Dacia Duster i Peugeot 3008 na szczycie rankingu najchętniej kupowanych aut typu SUV i crossoverów w Turcji

    785 udostępnienia
    Udostepnij 314 Tweet 196

Testy samochodów

Dacia - testy i opinie

Test: Dacia Lodgy 1.5 dCi Prestige 107 KM 2012 – samochód siedmomiejscowy z oszczędnym dieslem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2012-09-06
Dacia - testy i opinie

Test: Dacia Duster 1.5 dCi. Oszczędny SUV terenowy. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2018-05-18
Peugeot 207cc #peugeot #peugeotemotions #207cc
Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 207 CC 1.6 THP 150 KM 2010 – czy warto kupić kabriolet lwa? Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2011-01-07
Renault Captur S-Edition
Renault - testy i opinie

Test: Renault Captur S-Edition z silnikiem 1.3 TCe 150 KM – świetny crossover z S jak sport. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2018-09-18
Opel Vivaro-e
Opel

Test: Czy nowy Opel Vivaro-e to przyszłość dostaw w mieście? Pierwsza jazda

autor Małgorzata Kozikowska
2021-01-19

Najnowsze komentarze

  • Halik - Peugeot 3008 III generacji ma znakomite wnętrze. Prawdopodobnie najlepsze w klasie
  • Anonimowo - Nowy Mitsubishi Colt już w polskiej ofercie. Jaka cena bliźniaka Clio?
  • Florian - Nowy Citroën C3 tuż przed debiutem jeździ po publicznych drogach
  • Krzysztof Gregorczyk - Orlen apeluje o niekupowanie paliwa. To jakaś kompletna aberracja!
  • Hydra - Nowy Citroën C3 tuż przed debiutem jeździ po publicznych drogach
  • Bodzio - Nowy Citroën C3 tuż przed debiutem jeździ po publicznych drogach
  • Mari - Orlen apeluje o niekupowanie paliwa. To jakaś kompletna aberracja!

Zobacz też

Nowy Peugeot 308 kontra BMW serii 1: zaskakujący wynik

Jaki wpływ ma nowa Dacia Sandero Stepway i nowy Logan na fabrykę w Mioveni?

Najpopularniejsze francuskie SUV-y i crossovery w Polsce w roku 2017

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
8
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.