W roku 2019 w Europie ogłoszono 380 akcji serwisowych i przywoławczych. Było to o aż 32% więcej, niż w roku poprzednim. Ilość modeli, których dotyczyły akcje, zwiększyła się o 25%. O czym to może świadczyć?
Czy to wina większego skomplikowania samochodów czy może szybszego procesu projektowania i konieczności skrócenia czasu testów fabrycznych? Jedno jest pewne – akcji przywoławczych jest dużo więcej niż kiedyś.
Najwięcej akcji serwisowych zgłosił w 2019 r. Mercedes-Benz (56), a następnie dwie francuskie marki Citroën (25) i Peugeot (23). W pierwszej dziesiątce znajdują się też Audi (19), BMW i Opel (18), Volkswagen (17), Ford (15), Renault i Toyota (po 14).
Najczęstszym powodem akcji serwisowych w 2019 roku były problemy z poduszkami powietrznymi (144), silnikiem (134), zawieszeniem (65), hamulcami (49) i układem kierowniczym (35).
Wśród największych zdarzeń tego typu w 2019 roku można wymienić akcję serwisową Forda ze względu na pękające tarcze dociskowe sprzęgła i możliwy wyciek kwasu z akumulatora. BMW zrobiło dwie duże akcje serwisowe z powodu problemów z kablami akumulatora w swoich starszych samochodach, podczas gdy Volvo wezwało praktycznie wszystkie modele z całej gamy ze względu na ryzyko pożaru. Subaru ogłosiło dwie poważne akcje dla kilku modeli z silnikami benzynowymi, w których mogło dojść do pęknięcia sprężyn zaworów oraz ze ze względu na wadliwy włącznik świateł stop.
Miejsce |
Marka |
Ilość akcji serwisowych |
Ilość wezwanych modeli |
1 |
Mecerdes-Benz |
56 |
19 |
2 |
Citroen |
25 |
14 |
3 |
Peugeot |
23 |
12 |
4 |
Audi |
19 |
12 |
5 |
BMW |
18 |
19 |
6 |
Opel |
18 |
8 |
7 |
Volkswagen |
17 |
13 |
8 |
Ford |
15 |
12 |
9 |
Renault |
14 |
11 |
10 |
Toyota |
14 |
11 |
Dane opierają się na europejskim systemie powiadomień RAPEX.
źródło: Car-Recalls.eu.
Najnowsze komentarze