Aktorki, fotografka i projektant mody w samochodzie przyszłości

1 67

renaulteasycity.pl

Anna Dereszowska, Olga Frycz, Katarzyna Glinka, Lidia Popiel i Mariusz Przybylski testowali w Warszawie elektryczny samochód autonomiczny Renault EZ-GO.

To niezwykłe auto, które jeździ bez kierowcy (nie ma nawet kierownicy), wzbudzało zachwyt swoim designem i pomysłem na to, jak może wyglądać transport przyszłości w miastach.

Pojazd-robot Renault EZ-GO przyjechał do Polski po raz pierwszy. Anna Dereszowska, Olga Frycz, Katarzyna Glinka, Lidia Popiel i Mariusz Przybylski mieli wyjątkową okazję, by wypróbować ten samochód koncepcyjny podczas finału konkursu „Renault Easy City. Design the Future” na Placu Defilad w Warszawie.

Samochód, którym dzisiaj miałam okazję się przejechać, to jest dla mnie jeszcze trochę science fiction. Jazdy były naprawdę niezwykłym doświadczeniem i choć trudno mi dziś sobie wyobrazić, że takie samochody będą jeździły po mieście, to wiem, że wcale nie jest to odległa przyszłość – mówi Katarzyna Glinka.

Renault EZ-GO wyróżnia się nie tylko tym, że jest samochodem autonomicznym, lecz także tym, że służy do przewozu małych grup i z tego powodu może być alternatywą zarówno dla prywatnego samochodu, jak i dla transportu publicznego. Pasażerowie mogą wsiadać do samochodu dzięki wygodnej platformie ułatwiającej wsiadanie rodzicom z wózkiem lub osobom niepełnosprawnym. Renault EZ-GO jest jednocześnie usługą mobilności na żądanie obsługiwaną za pomocą aplikacji. Pojazd symbolizuje wizję przyszłości Renault, zgodnie z którą transport w miastach stanie się elektryczny, autonomiczny, współdzielony i połączony z usługami cyfrowymi.

Finał konkursu „Renault Easy City. Design the Future”

Ekspozycja Renault EZ-GO towarzyszyła finałowi konkursu „Renault Easy City. Design the Future”. Zadaniem uczestników było zaprojektowanie miejsca przesiadkowego z infrastrukturą właśnie dla tego pojazdu. Piątego czerwca jury ogłosiło laureatów konkursu wybranych spośród pięciu finalistów.

Zwycięzcami zostali:
– I miejsce – Jakub Jedynak i Radosław Domżoł, studenci architektury na Politechnice Krakowskiej
– II miejsce – Wiktor Szulfer, Julia Kazimierska i Olek Kępiński, studenci wzornictwa przemysłowego na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie
– III miejsce – Jan Heymer (absolwent Wydziału Architektury Politechniki Wrocławskiej i Politechniki Warszawskiej) i Wacław Marat, absolwent Wydziału Grafiki ASP w Warszawie.

Laureatów wybrało jury w składzie: Vincent Carré (przewodniczący), Wojciech Drzewiecki,  Radosław Gajda, Krzysztof Herman, Małgorzata Kuciewicz, Iga Mościchowska i Agata Szczech.

Nagroda za najlepszy projekt wyniosła 20.000 zł, za drugie miejsce przewidziano 10.000 zł, a za trzecie 5.000 zł.  Wszystkie prace konkursowe można obejrzeć na stronie renaulteasycity.pl

Renault EZ-GO

Renault EZ-GO jest jednocześnie pojazdem i usługą. Ten pojazd autonomiczny o napędzie elektrycznym został zaprojektowany do indywidualnego przewozu lub transportu małych grup. Umożliwia wyruszenie w drogę ze stacji wynajmu lub z miejsca zgeolokalizowanego przez aplikację.

Renault EZ-GO jest alternatywą dla prywatnych samochodów oraz dla zbiorowego transportu publicznego, metra lub autobusu, ponieważ łączy w sobie elastyczność i komfort transportu indywidualnego ze skutecznością i bezpieczeństwem transportu publicznego.

Renault EZ-GO to pierwszy model z zaprezentowanej w 2018 r. gamy samochodów koncepcyjnych EZ opracowanych w ramach rozwoju usług związanych z mobilnością.

 

 

źródło: Renault Polska

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecmy

Może ci się spodobać również
avatar
1 Wątki komentarzy
0 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
1 Autorzy komentarzy
cindar Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
cindar
Gość
cindar

Nie mam nic przeciwko ale ten lans pani z Renault jest słaby