piątek, 1 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Akumulatory trakcyjne samochodów elektrycznych Mobilize: co zrobić z akumulatorami z aut elektrycznych?

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-03-10
w Renault, Wiadomości
Czas czytania 7 minut
86 5
0
78
UDOSTĘPNIEŃ
259
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Stellantis inwestuje w fabrykę benzynowych silników V6

Kiedy minie kryzys na rynku półprzewodników? Szef marki Citroën, Vincent Cobée, zna odpowiedź

Peugeot i Citroën podnoszą ceny w Australii. Podwyżka nawet o 6%

Odchodzenie od paliw kopalnych czyni panele słoneczne i turbiny wiatrowe kluczowymi źródłami energii w procesie transformacji energetycznej. Mobilize – marka zaangażowana w działania na rzecz osiągnięcia neutralności węglowej – przyczynia się do lepszego wykorzystania odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym.

W jaki sposób? Oferuje rozwiązania w zakresie stacjonarnych magazynów energii, takich jak „Advanced Battery Storage”. System ten, bazujący na akumulatorach trakcyjnych z samochodów elektrycznych, pozwala jednocześnie wydłużyć ich cykl życia.

Każdego dnia, w każdej sekundzie wszyscy zużywamy energię. Do przemieszczania się, ogrzewania, komunikowania między sobą… W skali światowej to zużycie wciąż w znacznym stopniu oparte jest na paliwach kopalnych. Według danych Międzynarodowej Agencji Energetycznej (MAE) węgiel, gaz i ropa naftowa wciąż odpowiadają za 80% światowej produkcji energii. Jednak w przeciwieństwie do słońca czy wiatru, paliwa kopalne nie są niewyczerpalne. Rezygnacja z paliw kopalnych na rzecz odnawialnych źródeł energii wiąże się jednak z wieloma wyzwaniami. Pierwszym jest konieczność znalezienia sposobu na niestabilność i nieciągłość produkcji energii z tych źródeł. Istotną rolę mogą w tym odegrać stacjonarne magazyny energii.

Dlaczego należy magazynować energię?

Wielkość popytu na energię, w szczególności na energię elektryczną, zmienia się na przestrzeni roku, ale także w ciągu dnia. Zapotrzebowanie na energię elektryczną w okresach zwiększonego poboru, na przykład w okresie wieczornego szczytu, jest aktualnie pokrywane z elektrowni cieplnych bądź poprzez import z zagranicy. Rozwijane obecnie technologie magazynowania energii umożliwią gromadzenie nadwyżek energii elektrycznej w celu ich ponownego wprowadzania do sieci w okresach zwiększonego zapotrzebowania, bez konieczności korzystania ze źródeł generujących duże ilości CO2.

Wraz z rozwojem odnawialnych źródeł energii technologie jej magazynowania stają się koniecznością. Dzieje się tak dlatego, że mimo obfitości energii słonecznej i łatwości korzystania z niej dzięki panelom fotowoltaicznym oraz pomimo dynamicznego rozwoju elektrowni wiatrowych, powszechne korzystanie z tych źródeł utrudnia istotna przeszkoda, jaką jest ich nieciągła praca. Inaczej mówiąc, elektrownie wiatrowe są dobre, kiedy wieje wiatr, a panele fotowoltaiczne, kiedy świeci słońce, ale co robić, kiedy brak wiatru, niebo jest zachmurzone albo zapadła noc?

Magazynowanie energii pozwala skompensować te wahania, działając jak zbiorniki w elektrowniach szczytowo-pompowych, które się napełniają w fazach szczytów produkcji prądu, a opróżniają w fazach zwiększonego zapotrzebowania. To magazynowanie nazywane jest „stacjonarnym”, gdy odbywa się w akumulatorach zainstalowanych na stałe w jednym miejscu, w przeciwieństwie do magazynowania mobilnego, jak w przypadku baterii w komputerach czy akumulatorów samochodowych. Silną pozycją na tym rynku cieszy się marka Mobilize, której stacjonarne systemy magazynowania energii „Advanced Battery Storage” już są eksploatowane na terenie kilku obiektów we Francji i w Europie.

Stacjonarne magazyny energii rozwiązują problem nieciągłości dostaw energii ze źródeł odnawialnych
Stacjonarne magazynowanie energii i akumulatory trakcyjne z samochodów elektrycznych to idealne połączenie!

Oprócz tego, że stanowi zrównoważone rozwiązanie dla rozwoju odnawialnych źródeł energii, umożliwia jednocześnie wtórne wykorzystanie akumulatorów, pochodzących z samochodów elektrycznych. Gdy akumulator przestaje spełniać parametry niezbędne do zastosowań motoryzacyjnych, może być przed jego recyklingiem wykorzystany w „drugim życiu” do magazynowania energii elektrycznej, które jest mniej wymagające pod względem gęstości energii i dostarczanej mocy.

Akumulatory z samochodów elektrycznych mogą zyskać drugie życie

Akumulator trakcyjny to o wiele więcej niż narzędzie mobilności. Po wycofaniu z eksploatacji zachowuje nadal wysoką wartość rezydualną i może być wykorzystany do innych celów, mniej wymagających niż zasilanie napędu w samochodzie, np. takich jak stacjonarne magazyny energii. Jest to w naszym pojęciu logiczna ciągłość – Christophe, kierownik programu usług energetycznych w firmie Mobilize, odpowiedzialny za wdrażanie projektu Advanced Battery Storage.

Advanced Battery Storage jest największym systemem stacjonarnego magazynowania energii na terenie Europy zaprojektowanym w oparciu o akumulatory trakcyjne z samochodów elektrycznych. Akumulatory są umieszczane w kontenerach (od 30 do 60 akumulatorów w kontenerze), łączone ze sobą i podłączane do sieci energetycznej. Każdy kontener posiada pojemność 1 MWh (megawatogodziny), co odpowiada mniej więcej trzymiesięcznemu zużyciu energii przez przeciętne francuskie gospodarstwo domowe. W systemie tym wykorzystuje się akumulatory wycofane z użytku i uzupełnia je o pewną liczbę nowych akumulatorów, które w ten sposób płynnie rozpoczynają „życie” przed zamontowaniem ich w elektrycznych modelach marki, takich jak Renault ZOE.

Pojemność jednego kontenera odpowiada trzymiesięcznemu zużyciu energii przez przeciętne gospodarstwo domowe
Wyzwania i możliwości

Duża pojemność, większy zasięg czy ograniczona przestrzeń to tylko niektóre z zagadnień związanych z tymi nowymi technologiami. Ale nie od razu Rzym zbudowano! Pamiętajmy, że pierwszy akumulator ołowiowy powstał w 1859 roku, a pierwsze akumulatory litowo-jonowe trafiły na rynek w roku 1991!

Jednak w ostatnich czasach sprawy nabierają coraz większego tempa i ujawniają cały potencjał tej technologii: docelowa pojemność magazynowania energii w systemie „Advanced Battery Storage” wyniesie 70 MWh. Odpowiada to dziennemu zużyciu energii w miejscowości liczącej około 5.000 gospodarstw domowych!

W czasach, gdy walka z globalnym ociepleniem skłania do zwiększania wykorzystania odnawialnych źródeł energii, stacjonarne magazyny energii – a w ich ramach akumulatory trakcyjne z pojazdów elektrycznych – jawią się jako jedno z kluczowych narzędzi sprzyjających procesowi transformacji energetycznej.

Mobilize: marka zaangażowana w działania na rzecz osiągnięcia neutralności węglowej
Zielona energia na świecie

We Francji do 2030 roku odnawialne źródła energii będą dostarczać 40% całkowitej produkcji energii elektrycznej, zgodnie z zapisami ustawy o transformacji energetycznej na rzecz zielonego wzrostu (LTECV).

Wystarczy rozejrzeć się po świecie*, aby zauważyć, że niektóre kraje dobrze odrobiły tę lekcję.

Islandia już dawno temu zdecydowała się postawić na odnawialne źródła energii. Kraj ten zajmuje pierwsze miejsce na świecie pod względem produkcji zielonej energii w przeliczeniu na jednego mieszkańca, w 100% pochodzącej ze źródeł odnawialnych.

Również w Kostaryce od 2019 roku niemal 100% produkowanej energii pochodzi ze źródeł odnawialnych. Aby osiągnąć tak ambitny cel, kraj ten postawił na energetykę wodną, słoneczną, wiatrową, a także geotermalną, dostępną dzięki około 60 czynnym w tym kraju wulkanom.

W Norwegii na koniec 2015 roku z odnawialnych źródeł pochodziło niemal 70% całkowitej produkcji energii. W roku 2020 udział ten wzrósł do 95%, w szczególności dzięki zwiększonemu wykorzystaniu energii pochodzącej z elektrowni wodnych. Jest to jeden z najwyższych wskaźników wykorzystania OZE w Europie.

* Źródło: Lendopolis, filia Banque Postale.

 

 

źródło: Renault Polska

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: MobilizeRenaultsamochody elektryczne
Udostepnij31Tweet20Udostepnij5
Poprzedni

Renault Clio V6, Sport Spider i wiele innych. Niezwykła kolekcja na sprzedaż

Następny

Co marka Citroën zaprezentuje na targach Retromobile 2022 w Paryżu? Premierowy pokaz C5 X

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Co marka Citroën zaprezentuje na targach Retromobile 2022 w Paryżu? Premierowy pokaz C5 X

Silnik 3.5 V6 V4Y - flagowa jednostka napędowa Renault i Nissan sprzed lat

Używana Dacia Duster bije kolejne rekordy cen. Blisko 34 tysiące za 12 letni samochód!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Anonimowogosciu - Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze
  • Dominik - Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze
  • Vtr - Luksusowy DS 6 od DS Automobiles potwierdzony. Kiedy zobaczymy nowy model?
  • Vtr - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Anonimowo - Silnik benzynowy 2.0i TCT XU10 J2TE – inny niż wszystkie
  • Bartek - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Anonimowo - Peugeot o 408: „na razie nie mamy żadnej konkurencji”
  • Anonimowo - Peugeot o 408: „na razie nie mamy żadnej konkurencji”
  • Łukasz - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Irbis78 - Przegląd rynku wtórnego: Benzynowe auto klasy średniej do 40 tysięcy złotych. Renault Talisman, Peugeot 508 i Citroën C5


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Stellantis inwestuje w fabrykę benzynowych silników V6
  • Kiedy minie kryzys na rynku półprzewodników? Szef marki Citroën, Vincent Cobée, zna odpowiedź
  • Peugeot i Citroën podnoszą ceny w Australii. Podwyżka nawet o 6%
  • Dacia Spring nadal bezkonkurencyjna cenowo. Europa masowo kupuje małego elektryka
  • Nowy Peugeot 308 1.2 130 KM EAT 8 zdobył dwie gwiazdki w testach Green NCAP
  • Andrzej Korpak, dyrektor zakładu Stellantis Gliwice z nagrodą Menedżer Roku
  • Silnik benzynowy 2.0i TCT XU10 J2TE – inny niż wszystkie
  • Dacia prezentuje mini-serial z inspirującymi historiami
  • Nowy Renault Austral – ruszyła przedsprzedaż kompaktowego SUV-a
  • Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.