Luksus ma wiele twarzy, a jedną z nich jest Peugeot 508 RXH Castagna, czyli model stworzony przy współpracy producenta nadwozi z Mediolanu i koncernu spod znaku lwa. Pojazd prezentuje eleganckie wnętrze, wykonane z dbałością o najdrobniejszy szczegół.
Współpraca Peugeot i Castagna wydawała się naturalna, ze względu na długą historię firm sięgającą początków dziewiętnastego wieku oraz zamiłowanie do kultu tradycji. W roku 2014 zaowocowała powstaniem modelu Peugeot 508 RXH Castagna. Samochód był przede wszystkim pokazem możliwości producenta nadwozi z Mediolanu, który wybrał flagowy model spod znaku lwa ze względu na bogate wyposażenie. 508 RXH Castagna był wyrazem „kreatywności zmierzającej do podniesienia jakości modelu”.
Nadwozie Peugeota 508 RXH zmieniło barwy. Włoska firma wykorzystała odcień kasztanowy, bordowe boki oraz dębową listwę wzdłuż pojazdu. Modelowi dodano czarne chromowane wykończenie na osłonie chłodnicy, reflektorach, relingach dachowych oraz wzdłuż szyb. W modelu zastosowano także 19-calowe koła zapożyczone od Peugeot RCZ, ale najciekawsze jest wykonane ręcznie wnętrze.
Według projektantów odpowiedzialnych za samochód „neutralny zimny odcień zewnętrzny nabiera ciepła wewnątrz pojazdu”. W kabinie połączono brązową skórę z brytyjskim tweedem i szaro-zieloną alcantarą. Nie zabrakło drewnianych elementów na drzwiach oraz paneli w bagażniku. Inspiracją dla projektantów odpowiedzialnych za 508 RXH Castagna był samochód koncepcyjny Peugeot Onyx a w szczególności dwukolorowe nadwozie modelu i naturalne materiały wykończeniowe.
Napęd pozostał niezmieniony w porównaniu z modelem seryjnym. Peugeot 508 RXH Castagna wykorzystuje 2-litowy silnik Diesla o mocy 163 KM, który połączono z jednostką elektryczną o mocy 37 KM. Maksymalna moc napędu hybrydowego wynosi 200 KM. Kierowca ma do wyboru cztery tryby jazdy sterowane pokrętłem umieszczonym na konsoli środkowej.
https://www.youtube.com/watch?v=Fggtc560NRs&feature=youtu.be
Najnowsze komentarze