Alessio Scutari jest nowym dyrektorem zarządzającym marek Fiat i Abarth we Włoszech, w ramach struktury Stellantis Italia, której szefem jest Country Manager Antonella Bruno.
Alessio Scutari, czterdziestosześcioletni mieszkaniec Basilicata, absolwent inżynierii mechanicznej na Uniwersytecie La Sapienza, ma duże doświadczenie w sektorze motoryzacyjnym na szczeblu krajowym, europejskim i światowym. Zanim objął obecne stanowisko, Alessio zdobywał umiejętności w zakresie marketingu, sprzedaży i obsługi posprzedażnej, zaczynając od marki Opel, a następnie pełniąc funkcje dyrektora marketingu Citroën Italy, szefa działu doświadczeń marki Alfa Romeo Global i dyrektora zarządzającego Peugeot we Włoszech.
Scutari będzie odpowiadać za towarzyszenie Fiatowi w realizacji jego planu strategicznego, ogłoszonego 11. lipca ubiegłego roku z okazji obchodów 125-lecia marki, który doprowadzi do potwierdzenia wiodącej pozycji marki na rynku we Włoszech i obejmie całkowitą odnowę gamy modelowej w kolejnych latach. Nowa gama, dostępna w wersji hybrydowej lub w 100% elektrycznej, ma być wprowadzana na rynek co roku przez najbliższe trzy lata, zaczynając od nieuchronnego wprowadzenia na rynek modelu Grande Panda dostępnego w wersji hybrydowej i w 100% elektrycznej, po którym pod koniec 2025 roku na linii produkcyjnej w historycznej fabryce Mirafiori pojawi się nowa hybrydowa wersja kultowego modelu 500.
Alessio Scutari stwierdził: „Czuję odpowiedzialność reprezentowania marek Fiat i Abarth we Włoszech i wyzwanie, jakim jest umocnienie wiodącej pozycji na włoskim rynku, a także wspieranie marki w dążeniu do coraz bardziej zrównoważonej mobilności. Aby osiągnąć wyniki komercyjne i spełnić oczekiwania klientów, chcę zacieśnić współpracę z siecią dealerską i zespołem współpracowników Fiata i Stellantis we Włoszech”.
Poznaj polską gamę samochodów Abarth
Alessio Scutari zastąpi Giuseppe Galassiego na stanowisku szefa komunikacji marketingowej, podlegając bezpośrednio Olivierowi Francois – dyrektorowi generalnemu Fiat & Abarth i globalnemu dyrektorowi ds. marketingu w Stellantis.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Stellantis
Najnowsze komentarze