W Rijadzie, stolicy Arabii Saudyjskiej, otwarto nowy supernowoczesny Dom Stellantis. Gości pod swoim dachem marki Alfa Romeo, Abarth, Chrysler, Dodge, Fiat oraz Jeep.
Nowy, supernowoczesny salon nazywany Domem Stellantis, ma powierzchnię 12.000 m2. Na jego terenie znajdować się będą wydzielone przestrzenie dla marek:
- Alfa Romeo,
- Abart,
- Chrysler,
- Dodge,
- Fiat
- Jeep,
- RAM
Dla tej ostatniej marki zbudowano między innymi Jeep Lounge, a więc przestrzeń socjalną, gastronomiczną i salonową w ramach nowego podejścia do sprzedaży detalicznej samochodów opartego na budowie społeczności klientów. Alfa Romeo będzie posiadać tu z kolei swoją wydzieloną przestrzeń premium, zgodnie z wymogami Stellantis dla tej luksusowej włoskiej marki.
W trakcie przygotowania znajduje się sześć kolejnych salonów Stellantis.
Koncepcja Domu Stellantis to pomysł na salon wielomarkowy, który łączy w sobie co najmniej kilka marek Stellantis. Niedawno pierwsze takie miejsce, w którym znalazły się marki Citroën, Opel oraz Peugeot, otwarto w Moskwie.
I słowo komentarza: Stellantis tu jednak nieco eksperymentuje ze sprzedażą, ale naszym zdaniem takie koncentrowanie różnych marek samochodowych w jednym miejscu może być źle odbierane przez klientów. Istnieje ryzyko, że nabywcy przestaną poszczególne samochody od siebie odróżniać, co grozi utratą tożsamości i emocji związanych z samochodami, tak ważnymi w sprzedaży w tej branży.
Dzisiaj trudno sobie wyobrazić, aby w Polsce pod jednym dachem grupować Opla, Peugeota i Fiata. Byłoby to co najmniej dziwne. Centrala koncernu pozostawia lokalnym oddziałom pewną swobodę w konstruowaniu oferty na dany rynek i mamy nadzieję, że importer uwzględni specyfikę naszego rynku.
źródło: Ein News
Najnowsze komentarze