W porównaniu z analogicznym okresem w roku 2024, w ciągu pierwszych dwóch miesięcy roku liczba rejestracji marki Alfa Romeo we Francji wyniosła 1.299 samochodów osobowych, co oznacza, że nastąpił wzrost o 62%! W efekcie rynkowy udział włoskiej marki współtworzącej koncern Stellantis wzrósł o 0,2 punktu do 0,5%.
Oczywiście wysoki wzrost dynamiki sprzedaży nieco łatwiej jest uzyskać markom niskowolumenowym, ale tutaj mowa jest o nieco większej, niż śladowa, liczbie samochodów. Alfa Romeo bowiem to marka, która wzrosła w omawianym okresie w największym stopniu na rynku francuskim wśród marek, które od początku roku zarejestrowały ponad 1.000 samochodów. Alfa Romeo Junior jest od początku roku liderem segmentu B-SUV Premium i znajduje się w pierwszej szóstce modeli premium we wszystkich segmentach.
Dzięki sukcesowi modelu Junior (876 rejestracji w ciągu pierwszych dwóch miesięcy 2025 roku) Alfa Romeo kontynuuje bardzo znaczący wzrost na rynku francuskim. W styczniu i lutym liczba rejestracji Alfy Romeo wyniosła łącznie 1.299 aut, co stanowi wzrost o 62,4%, a udział w rynku wzrósł o 0,2 punktu procentowego do 0,5%. Jeśli chodzi o sprzedaż wyłącznie osobom prywatnym, Alfa Romeo radzi sobie jeszcze lepiej, osiągając we Francji 0,6% udziału w rynku.
W segmencie B-SUV Alfa Romeo Junior jest od początku roku liderem na francuskim rynku, zarówno pod względem sprzedaży całkowitej, jak i sprzedaży klientom indywidualnym. Alfa Romeo Junior plasuje się na szóstym miejscu pod względem liczby rejestracji modeli premium wśród klientów indywidualnych.
Poznaj aktualną ofertę na samochody Alfa Romeo w Polsce
Alain Descat, dyrektor Alfa Romeo Francja: „Trend jest bardzo pozytywny dla Alfy Romeo we Francji. Alfa Romeo Junior sprawiła, że wielu alfistów znów zasiadło za kierownicą tego modelu, a jego zalety, chwalone przez prasę i pierwszych klientów, pozwoliły mu odnieść spory sukces. Zamówienia na nasze w 100% elektryczne modele również cieszą się powodzeniem – w ciągu całego miesiąca 30% Juniorów stanowiły wersje z napędem akumulatorowym. Nasza sieć wykonuje fantastyczną pracę, a wyniki są uczciwą nagrodą za zaangażowanie”.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Alfa Romeo / Stellantis
Najnowsze komentarze