Czytelnicy AUTO BILD ALLRAD wybrali Alfę Romeo Giulię jako zwycięzcę w kategorii „Samochody z napędem na wszystkie koła powyżej 50.000 euro”. Wszystkie wersje modelowe włoskiego sportowego sedana są standardowo wyposażone w napęd na wszystkie koła AlfaTM Q4.
Zwycięstwo obrońcy tytułu
Podobnie jak w zeszłym roku, Alfa Romeo Giulia zwyciężyła w plebiscycie „AUTO BILD ALLRAD Car of the Year”. W bieżącej edycji (wyniki opublikowano w wydaniu 24/2023 magazynu AUTO BILD) czytelnicy po raz kolejny wybrali włoską sportową limuzynę na zwycięzcę w kategorii rankingu „importowane auto z napędem na wszystkie koła w cenie powyżej 50.000 euro”. Alfa Romeo Giulia jest standardowo wyposażona w wydajny napęd na cztery koła Alfa™ Q4.
„Alfa Romeo Giulia wyróżnia się z tłumu nie tylko typowym włoskim designem. Łączy również mocne i wydajne silniki z bezpiecznym układem napędowym. Ponowne zwycięstwo w plebiscycie „AUTO BILD ALLRAD Car of the Year” pokazuje entuzjazm Alfy Romeo dla stylu i technologii. Jesteśmy dumni z tego sukcesu, chciałbym bardzo podziękować czytelnikom za ich ocenę” – skomentował Niccolò Biagioli, dyrektor ds. marek premium w Grupie Stellantis w Niemczech, do której należy również marka Alfa Romeo.
Napęd na cztery koła Alfa™ Q4: Standardowo z wałem kardana z włókna węglowego
Alfa Romeo Giulia zachwyca nie tylko wysoką jakością wykonania i włoskim designem, ale także sportowym prowadzeniem, wspieranym przez zaawansowany napęd na cztery koła Alfa™ Q4. Inteligentny rozdział momentu obrotowego silnika między przednią i tylną oś gwarantuje imponującą dynamikę i precyzyjne prowadzenie w każdej sytuacji na drodze.
W zależności od warunków jazdy i stopnia przyczepności poszczególnych opon, napęd na wszystkie koła Alfa™ Q4 sportowej limuzyny niepostrzeżenie rozdziela moment obrotowy silnika między przednią i tylną oś. W normalnych warunkach moc przekazywana jest w całości na tylną oś za pośrednictwem wału Cardana, standardowo wykonanego z zaawansowanego technologicznie włókna węglowego. Zmniejsza to zużycie paliwa, a zachowanie podczas jazdy jest szczególnie zwinne.
W przypadku poślizgu tylnych kół elektronika sterująca reaguje w ułamku sekundy i przekierowuje do 60% momentu obrotowego na przednią oś. Ta strategia zapewnia doskonałe osiągi, niezrównaną przyjemność z jazdy i wysoki poziom bezpieczeństwa nawet w trudnych warunkach drogowych.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Alfa Romeo / Stellantis
Najnowsze komentarze