Odbywający się od 11 do 15 czerwca 42. wyścig 1000 Miglia jest historyczną rekonstrukcją „najpiękniejszego wyścigu na świecie”, jak powiedział Enzo Ferrari. Jak zawsze po części wyścig, a po części przygoda, ponad 400 modeli weźmie udział w tegorocznym wyścigu dla samochodów zabytkowych. Ponad 50 z nich to Alfy Romeo, co czyni z nich największy zespół i niekwestionowaną ikonę włoskich sportów motorowych. Dwa z nich to prestiżowe modele z zabytkowej kolekcji Alfy Romeo, zwykle wystawiane w jej muzeum w Arese: 1900 Super Sport (1954) i 1900 Super Sprint (1956).
Pierwszy z nich będzie w rękach Nicoli Lariniego, mistrza DTM z 1993 roku z Alfą Romeo 155 V6 TI, oraz nawigatora rajdowego Giacomo Ciucci. Powrót Lariniego do wyścigów z Alfą Romeo z pewnością zaowocuje silnymi emocjami dla wszystkich fanów sportów motorowych, a zwłaszcza dla fandomu Alfisti, którzy pamiętają jego wyczyny w klasie Touring w latach 90-tych. 1900 Super Sprint (1956) zostanie powitany z takim samym entuzjazmem i da z siebie wszystko, prowadzony przez Andreę Farinę, dziennikarza i eksperta od samochodów zabytkowych, wraz z pilotem Davide Cironi, influencerem i YouTuberem z pasją do silników.
Zobacz: aktualności i wiadomości motoryzacyjne. Codziennie
Dwóm zabytkowym rarytasom towarzyszyć będzie nowa Giulia i Stelvio Quadrifoglio Super Sport, specjalna limitowana seria, którą marka dedykuje pierwszemu zwycięstwu Alfy Romeo w wyścigu 1000 Miglia w 1928 roku z modelem 6C 1500 Super Sport. Publiczność będzie mogła również po raz pierwszy zobaczyć Alfę Romeo Junior w ruchu; nowy kompaktowy samochód przywraca sportowy charakter Alfy Romeo w największym segmencie na rynku europejskim. Uosabia wspólną nić, która zawsze wiązała samochody z przeszłości z tymi produkowanymi obecnie przez markę Biscione, w imię ich wrodzonej predyspozycji do sportowego charakteru jako wciągającego doświadczenia z jazdy w życiu codziennym, które od 1910 roku ożywia włoską markę i fascynuje plemię Alfa Romeo na całym świecie.
Dwa prestiżowe model w wyścigu
W legendarnym wyścigu 1000 Miglia wezmą udział dwa prawdziwe dzieła sztuki w ruchu, należące do kolekcji Heritage, będącej częścią działu Stellantis zajmującego się ochroną i promocją historycznego dziedzictwa włoskich marek Grupy. W szczególności, 1900 Sport Spider (1954) to bardzo rzadki wyścigowy spider – którego tylko 2 modele zostały kiedykolwiek wyprodukowane – wyposażony w 4-cylindrowy silnik z dwoma krzywkami, doładowany do 138 KM mocy szczytowej, umożliwiający osiągnięcie 220 km/h, częściowo dzięki swojej wadze 880 kg i bardzo wydajnej aerodynamice. Wyposażony w innowacyjny projekt Franco Scaglione dla warsztatu Bertone, 1900 Sport Spider jest wyposażony w 5-biegową skrzynię biegów i tylną oś De Dion; jego osiągi i właściwości jezdne są jak w najnowszym, responsywnym i poważnym samochodzie o doskonałej przyczepności do drogi.
Zobacz: Testy nowych i używanych samochodów
Ten niezwykły samochód będzie rywalizował pod numerem „289”. W wyścigu pod numerem „392” weźmie udział 1900 Super Sprint (1956), eleganckie coupé, które reprezentuje klasę „gran turismo” XX wieku, „samochód rodzinny, który wygrywa wyścigi”, jak twierdzą słowa z lat 50-tych. Oparty na krótkiej wersji podwozia sedana 1900, jest wyposażony w 2-litrowy 4-cylindrowy silnik z charakterystycznym dla marki podwójnym wałkiem rozrządu i mocą 115 KM przy 5500 obr / min. W latach pięćdziesiątych XX wieku wielcy włoscy projektanci kupowali zmechanizowane podwozie od Alfy Romeo, uzupełniając je nadwoziem zaprojektowanym i wyprodukowanym we własnym zakresie. Dlatego też mediolańska firma Touring
Najnowsze komentarze