To się musiało stać – Alfa Romeo, oprócz odmiany hybrydowej, wprowadza na rynek elektryczną wersję najnowszego (i najmniejszego) modelu – Junior Elettrica. Nowy Junior Elettrica dostępny jest do wyboru z dwoma silnikami elektrycznymi, każda z wersji oferowana jest z napędem na przednie koła, a moc tych jednostek wynosi 156 KM lub 240 KM. Akumulator o pojemności 54 kWh zapewnia maksymalny zasięg 410 kilometrów w cyklu mieszanym WLTP i 590 kilometrów w cyklu miejskim. W 100% elektryczna wersja modelu, która reprezentuje powrót Alfy Romeo do segmentu B, jest dostępna w cenie od 38.500 euro.
Alfa Romeo ma dziś przyjemność ogłosić otwarcie okresu składania zamówień i ceny nowego Juniora Elettrica, całkowicie elektrycznej i bezemisyjnej wersji modelu, która oznacza powrót marki do najważniejszego segmentu rynku europejskiego i która jest dostępna od 38.500 euro. Możliwy jest też długoterminowy wynajem tego samochodu, a warunki są zależne od kraju. Dla przykładu w Portugalii będzie to lub 420 euro miesięcznie + VAT przez 48 miesięcy/ 40.000 km w wynajem B2B Leasys.
Pierwszy w 100% elektryczny model Alfy Romeo jest dostępny z dwoma różnymi silnikami o mocy 156 lub 240 KM, z napędem na przednie koła i z akumulatorem o pojemności 54 kWh, zapewniającym maksymalny zasięg 410 km w mieszanym cyklu WLTP oraz do 590 km w środowisku miejskim. Maksymalna moc ładowania prądem stałym wynosi 100 kW, co pozwala na zwiększenie poziomu naładowania akumulatora Juniora Elettrica od 10 do 80% w zaledwie 30 minut.
Junior Elettrica został opracowany przez Centro Stile Alfy Romeo i na nowo definiuje kanony designu tej kategorii, oferując linie, które natychmiast wywołują emocjonalne połączenie z Juniorem. Przyjemność za kierownicą, która zawsze definiowała wrażenia z jazdy samochodem Alfa Romeo, jest gwarantowana także przez najlepszą dynamikę w swojej klasie.
Alfa Romeo Junior prezentuje strategię gamy, która jeszcze bardziej ułatwia spersonalizowaną konfigurację. Gama Elettrica składa się z następujących wersji:
– Elettrica – 156 KM
– Elettrica Speciale – 156 KM
– Elettrica Veloce – 240 KM
Gama składa się z trzech pakietów (opcjonalnie), które uzupełniają ofertę:
– Techno: poświęcony bezpieczeństwu, technologii i funkcjonalności, obejmujący system jazdy autonomicznej poziomu 2., elektrycznie otwieraną (bez użycia rąk) pokrywę bagażnika, światła Matrix LED i nawigację połączoną z wirtualnym asystentem;
– Premium: stworzony z myślą o komforcie i ekskluzywności, z wnętrzem wykończonym tkaniną winylową, fotelem kierowcy sterowanym elektrycznie i funkcją masażu, nastrojowym oświetleniem wnętrza oraz aluminiowymi pedałami i podnóżkiem;
– Sport: poświęcony sportowym charakterom, obejmujący fotele Sabelt, tapicerkę Alcantara i sportowe elementy zewnętrzne.
Junior Elettrica Speciale to najwyższej klasy wersja startowa dostępna z silnikiem Elettrica (156 KM). Prezentuje sportowy charakter, technologię i komfort w wyjątkowej konfiguracji, która obejmuje ukierunkowany wybór najlepszych specyfikacji oferowanych przez całą gamę.
Topowa wersja Electric Veloce wykorzystuje bezprecedensowy zestaw rozwiązań technicznych, aby zapewnić maksymalne osiągi: mechaniczny samoblokujący mechanizm różnicowy, najbardziej bezpośredni układ kierowniczy w swojej klasie, poszerzone rozstawy kół ze specjalnymi stabilizatorami na obu osiach, zawieszenie i układ kierowniczy, sportowy układ hamulcowy i specjalne 20-calowe koła.
Nowy Junior oferuje szereg funkcji wspomagających kierowcę, które pomagają w kontrolowaniu pojazdu wzdłuż i w poziomie (jazda autonomiczna poziomu 2). W połączeniu z czujnikami parkowania 360° tylna kamera 180° monitoruje otoczenie, tworząc innowacyjny i praktyczny półautonomiczny system parkowania.
Przydatne aplikacje
Alfa Romeo Junior Elettrica jest również wyposażona w „Alfa Connect Services”, narzędzie oferujące zaawansowaną łączność pokładową oraz szereg usług zapewniających maksymalne bezpieczeństwo i komfort. Dzięki technologii bezprzewodowej (OTA) mapy i oprogramowanie samochodu są zawsze aktualne.
Różnorodne funkcje sprawiają, że korzystanie z samochodu jest bardzo wygodne, obejmują „Moją nawigację” składającą się z aplikacji do zdalnego wyszukiwania celów podróży i punktów szczególnych (PoI), a także alertów w czasie rzeczywistym o ruchu drogowym, pogodzie i fotoradarach.
Za pośrednictwem aplikacji na smartfony „My Alfa Connect” klienci mogą także wchodzić w interakcję z samochodem poprzez „My Remote”, korzystając z różnych usług, takich jak: zdalne sterowanie funkcjami samochodu (otwieranie/zamykanie drzwi czy włączanie świateł) za pośrednictwem smartfona lub smartwatcha, lokalizacja pojazdu, kontrola określonych parametrów (prędkość i strefa) oraz powiadomienia w przypadku ich nieprzestrzegania.
„E-Control” oferuje także możliwość zdalnego zarządzania harmonogramem uruchamiania, zatrzymywania i ładowania lub, w razie potrzeby, ogrzewania lub chłodzenia kabiny pasażerskiej przed wejściem do pojazdu.
Kolejną ważną innowacją jest integracja wirtualnego asystenta „Hej Alfa” i ChatGPT (IA), który wykorzystuje rozpoznawanie głosu, aby zapewnić kierowcy przydatnego i dyskretnego „drugiego pilota” w czasie podróży, udzielającego informacji, porad i odpowiadającego na wszystkie zapytania i wymagania kierowcy.
Pomimo kompaktowych wymiarów, Alfa Romeo Junior Elettrica posiada największy bagażnik w swojej klasie (BEV) o ładowności 400 litrów. Junior Elettrica posiada również przydatne elementy, takie jak wygodny schowek na organizer do kabli, umieszczony pod maską, jako praktyczne miejsce do przechowywania kabla ładującego.
Ile to kosztuje?
Nową Alfa Romeo Junior Elettrica można już zamawiać w Portugalii w następujących cenach:
– Elettrica, 156 KM – 38.500 euro
– Elettrica Speciale, 156 KM – 40.500 euro
– Elettrica Veloce, 240 KM – 47.500 euro
A ile ten samochód kosztuje w Polsce? Sprawdź tutaj!
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Alfa Romeo / Stellantis
Najnowsze komentarze