Tak, wiem – zaraz zacznie się jęczenie, że to nie jest prawdziwa Alfa, że to paskudne, że to klon czegoś tam, albo czegoś tam innego. A najgorsze, że tych 280 KM, to z napędu elektrycznego, więc to nie jedzie, nie prowadzi się, nie wygląda i nie powinno istnieć. A zaraz potem te marudy będą ten artykuł oceniać na 1 gwiazdkę, kasując ciasteczka i stosując inne kombinacje, bo myślą, że się tym przejmę ;-)
Fakty są jednak takie, że Alfa Romeo, marka współtworząca koncern Stellantis, właśnie zapowiedziała swój najnowszy model w wersji VELOCE z w 100% elektrycznym silnikiem generującym 280 KM. Na kilka dni przed testami drogowymi prace nad Juniorem VELOCE – wersją wyposażoną w specyficzne rozwiązania „made by and for” Alfa Romeo – dobiegają końca.
Nad dynamicznym rozwojem Juniora VELOCE pracował ten sam włoski zespół inżynierów Alfy Romeo, którzy stworzyli unikalne projekty, takie jak 4C, 8C, Giulia i Stelvio Quadrifoglio, Giulia GTA oraz bieżący rozwój 33 Stradale. Alfa Romeo Junior VELOCE debiutuje na drogach ze w 100% elektrycznym silnikiem, który zapewnia moc 280 KM (207 kW) i moment obrotowy 345 Nm.
Na kilka dni przed dynamicznym debiutem Alfy Romeo Junior VELOCE, podczas którego wtajemniczeni będą testować nowy kompaktowy samochód sportowy marki na torze Balocco Proving Ground (prowincja Vercelli), zespół inżynierów Alfa Romeo zakończył dynamiczny rozwój projektu. Testy wykazały, że moc silnika elektrycznego wynosi 280 KM, podobnie jak w modelach Giulia, Stelvio i Tonale VELOCE.
Premiera zarezerwowana dla międzynarodowej prasy branżowej i przed fazą homologacji typu, Alfa Romeo Junior VELOCE znajdzie się na stanowisku testowym w swojej w pełni elektrycznej wersji 280 KM / 207 kW, na tych samych torach, na których włoski zespół inżynierów Alfa Romeo zweryfikował dynamiczne cele projektowe.
Nowy silnik elektryczny zadebiutuje w nowym kompaktowym samochodzie sportowym, najbardziej sportowej wersji gamy w tej klasie.
Jedyny w swoim rodzaju samochód kompaktowy o czystym, rozpoznawalnym sportowym charakterze Alfa Romeo
Nowy silnik to nie tylko specyficzna cecha, wszystkie zmiany konstrukcyjne skupiały się również na maksymalizacji osiągów, prowadzenia i czystej przyjemności z jazdy: Kalibracja ad hoc, aby układ kierowniczy był najbardziej bezpośredni w segmencie i niezwykle precyzyjny, aby poprawić jego wyjątkowe właściwości jezdne; sportowe zawieszenie obniżono o 25 mm; stabilizatory przednie i tylne są wyjątkowo sportowe, aby zapewnić szybkie pokonywanie zakrętów i wysoki poziom przyczepności; układ hamulcowy wyposażony jest w przednie tarcze o średnicy ponad 380 mm z czterotłoczkowymi zaciskami monoblokowymi; mechanizm różnicowy Torsen zapewnia najlepszą możliwą przyczepność w każdych warunkach. Wysokowydajne 20-calowe opony są również przeznaczone do pojazdów elektrycznych i zapewniają szeroki poziom przyczepności.
Ponadto cele i zadania są takie same jak zawsze w przypadku każdej Alfy Romeo: najlepsze w swojej klasie prowadzenie i dynamika jazdy. Dlatego do tego projektu powołano ten sam zespół inżynierów, którzy stworzyli unikalne projekty, takie jak 4C, 8C, Giulia i Stelvio Quadrifoglio, Giulia GTA oraz bieżący rozwój 33 Stradale.
20-kilometrowa trasa „Langhe” dostępna po raz pierwszy
Wydarzenie odbędzie się na obiekcie Balocco Proving Ground położonym ok. 85 km na zachód od Mediolanu, gdzie kierowcy będący ekspertami w branży będą testować wersję Junior VELOCE – najwyższą specyfikację – w ramach fazy poprzedzającej homologację tej wersji.
Po raz pierwszy międzynarodowa prasa uzyska dostęp do całej konfiguracji toru „Langhe”. Prawdziwa ekskluzywność: cała trasa o długości ponad 20 km nigdy nie była udostępniana kierowcom zewnętrznym, którzy nie są członkami zespołu rozwojowego Alfy Romeo.
Wszystkie samochody drogowe Alfa Romeo z ostatnich kilkudziesięciu lat poddawane były testom rozwojowym na tym właśnie torze, dokładnie w tym samym miejscu, gdzie na stanowiskach testowych będzie znajdować się Alfa Romeo Junior VELOCE. Podobnie historyczny, niezapomniany zespół „Alfa Corse” również testował i udoskonalał tutaj samochody wyścigowe, które rywalizowały w międzynarodowych wyścigach samochodowych (F1 – DTM – Super Turismo).
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia poglądowe: Alfa Romeo / Stellantis
Najnowsze komentarze