W 2024 roku Alfa Romeo umocniła swoją pozycję na rynku niemieckim. Federalny Urząd Transportu Samochodowego (KBA) podaje łącznie wynik 6098 sprzedanych samochodów.
Poziom sprzedaży 6098 samochodów prawie dorównał wynikowi z 2023 roku, który charakteryzował się wzrostem o 70% w porównaniu z rokiem wcześniejszym. W rankingu najpopularniejszych niemieckich marek premium Alfa Romeo awansowała z dziewiątego na miejsce ósme.
W 2024 roku dominowały SUV-y Stelvio (36 procent) i Tonale (34 procent), a za nimi plasuje się sportowy sedan Giulia (24 procent). Nowa Alfa Romeo Junior, wprowadzona na rynek we wrześniu, stanowi już sześć procent sprzedaży marki, a co trzecie zamówienie dotyczyło wersji elektrycznej.
Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Maserati- Stellantis inwestuje we włoską dumę
„Rynek niemiecki w 2024 roku był wyzwaniem dla wielu marek, ale udało nam się utrzymać liczbę rejestracji na stabilnym, wysokim poziomie. W przypadku Alfy Romeo Junior oczy wszystkich zwrócone są teraz na model, który w roku 2025 może zająć czołowe miejsca w naszej ofercie” – powiedział Niccolò Biagioli, dyrektor zarządzający markami premium Stellantis w Niemczech.
Alfa Romeo zdobywa liczne nagrody branżowe
Popularność marki potwierdza zdobycie dwunastu nagród w ankietach czytelników i konkursach skupiających ekspertów najważniejszych magazynów branżowych. AUTO BILD trzykrotnie nagrodził Alfę Romeo w plebiscycie na „Najlepsze marki we wszystkich klasach”. W Auto Motor und Sport Stelvio, Tonale i Giulia zostały wyróżnione tytułami „Najlepszych samochodów” , a Auto Straßenverkehr przyznało Tonale tytuł „Samochodu rodzinnego roku” w kategorii design. Triumfowała także Giulia Quadrifoglio, która po raz ósmy z rzędu zwyciężyła w konkursie Sport Auto Awards.
Nowa Alfa Romeo Junior zrobiła wrażenie już w pierwszym roku swojego istnienia na rynku niemieckim zdobywając dwie nagrody za design: tytuł „Najlepszego nowego projektu” w swojej kategorii w konkursie autonis organizowanym przez auto motor und sport, a także „Design Trofeum” przyznawane przez magazyn „AUTO ZEITUNG”. Nowicjusz Alfy znajduje się obecnie także w finale renomowanego konkursu „Samochód Roku 2025”.
Test: Alfa Romeo Tonale TI 1.6 JTD T4 130 – kompaktowy SUV z dieslem pod maską
„W 2024 roku nadal koncentrujemy się na wartościach naszej marki, którymi są Włochy, sportowy charakter i pasja. Nowa Alfa Romeo Junior potwierdza ten kierunek i już wzbudza ogromne zainteresowanie, o czym świadczą pierwsze nagrody za design. Jesteśmy przekonani, że dzięki temu modelowi dotrzemy do nowych grup klientów i wzmocnimy markę w dłuższej perspektywie” – powiedział David Saravia, dyrektor marketingu Alfy Romeo w Niemczech.
Perspektywy na rok 2025
Alfa Romeo Junior pozostanie w centrum uwagi w roku 2025. Topowy model Junior Veloce z napędem elektrycznym o mocy 280 KM jest już dostępny na zamówienie i wkrótce trafi do niemieckich dealerów. Niedługo potem nastąpi rozpoczęcie zamówień i wprowadzenie na rynek hybrydowego modelu Junior Ibrida Q4. Innowacyjny napęd łączy turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 100 kW (136 KM) z dwoma silnikami elektrycznymi do napędu na cztery koła i jazdy elektrycznej.
Alfa Romeo planuje także ekskluzywną serię specjalną na wiosnę, aktualizację technologiczną Tonale w połowie roku oraz premierę nowej generacji Stelvio. Nowy okręt flagowy oparty jest na platformie STLA Large i będzie dostępny jako samochód elektryczny.











