Statystyki Federalnego Urzędu Transportu Samochodowego (KBA) pokazują w Niemczech wzrost o 112% dla Alfy Romeo w okresie od stycznia do marca 2023 r. w porównaniu z rokiem poprzednim. Nowa Alfa Romeo Tonale, pierwszy zelektryfikowany model marki, odpowiada za 44% dobrego wyniku kwartalnego Alfy Romeo. Do dodatniego wyniku kwartalnego przyczyniają się również Alfa Romeo Giulia i Alfa Romeo Stelvio.
Alfa Romeo nadal pozytywnie rozwija się na rynku niemieckim. W pierwszym kwartale Federalny Urząd Transportu Samochodowego (KBA) odnotował o 111,9% więcej nowych rejestracji włoskiej marki niż w tym samym okresie 2022 roku[1]. Tylko w marcu rejestracje wzrosły o ponad 150%. Motorem wzrostu sprzedaży była przede wszystkim nowa Alfa Romeo Tonale. Pierwszy zelektryfikowany model marki stanowił 44% nowych rejestracji. Do sukcesu Alfy Romeo na rynku niemieckim przyczyniły się również modele Giulia sedan (27% rejestracji) oraz seria SUV Stelvio (29% rejestracji).
Skonfiguruj samochód Alfa Romeo dla siebie
„Tendencja wzrostowa Alfa Romeo w Niemczech trwa. Wzrost o 112% w rejestracjach za pierwszy kwartał sprawia, że z optymizmem patrzę w przyszłość. Wraz z wprowadzeniem na rynek Alfy Romeo Tonale z technologią hybrydową typu plug-in, robimy teraz kolejny krok na drodze do w pełni elektrycznej gamy modeli w 2027 roku” – mówi Niccolò Biagioli, dyrektor marek premium Stellantis Deutschland.
Alfa Romeo Tonale Plug-in Hybrid Q4 to nowy topowy model w serii z zespołem napędowym o mocy 206 kW (280 KM). Dzięki różnym wariantom napędu kompaktowy SUV cieszy się popularnością wśród niemieckich klientów od jesieni 2022 roku. Alfa Romeo Tonale zapoczątkowała metamorfozę marki. Dzięki temu procesowi Alfa Romeo postawiła sobie za cel oferowanie na rynku europejskim od 2027 roku wyłącznie modeli pojazdów z silnikami elektrycznymi.
Liczba rejestracji Alfy Romeo Giulia w Niemczech wzrosła o 32% w porównaniu z pierwszym kwartałem poprzedniego roku. Od stycznia do marca na Alfę Romeo Stelvio zdecydowało się o 10% więcej nabywców niż w tym samym okresie 2022 roku. Oba modele są obecnie wprowadzane na rynek w wersjach poliftingowych.
„Zwiększoną sprzedaż modeli Giulia i Stelvio zawdzięczamy w zauważalnym stopniu klientom, którzy wcześniej posiadali Alfę Romeo. Oznacza to, że klienci, którzy kiedyś cieszyli się jednym z naszych emocjonalnych pojazdów, ponownie wybierają Alfę Romeo – to bardzo dobry znak. Nowa Alfa Romeo Tonale stała się bardzo atrakcyjną propozycją w ważnym i bardzo poszukiwanym segmencie kompaktowych SUV-ów. Dzięki temu zdobyliśmy wielu nowych klientów w Niemczech” – twierdzi David Saravia, Marketing Manager Alfa Romeo u naszych zachodnich sąsiadów.
Oprócz pozytywnych wyników sprzedażowych, w pierwszym kwartale Alfa Romeo po raz kolejny cieszyła się ogromną popularnością wśród czytelników niemieckich magazynów specjalistycznych. Alfa Romeo Giulia zdobyła nagrodę dla „Najlepszego samochodu” w kategorii „Importowane auto klasy średniej” w konkursie czytelników magazynu „auto motor und sport”. Ponadto czytelnicy „Motor Klassik” wybrali kultową Alfę Romeo GTV6 coupé z lat 80. na zwycięzcę w kategorii „Włoska klasyka”.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Alfa Romeo / Stellantis
Najnowsze komentarze