Giulia Quadrifoglio została nazwana „Najlepszym samochodem o wysokich osiągach 2024 roku” w corocznym konkursie Cinch Car Of The Year Awards. Została również uznana za jeden z „Najlepszych nowych samochodów roku” przez City AM. Z kolei w pełni elektryczna Alfa Romeo Junior została nazwana „Samochodem roku” przez Southern Group of Motoring Writers.
W pełni elektryczny Junior Veloce stanowi kwintesencję włoskiego sportowego charakteru i został opracowany, aby przenieść DNA Alfy Romeo do pierwszego samochodu elektrycznego marki. Giulia Quadrifoglio jest napędzana silnikiem V6 biturbo o mocy 520 KM i zapewnia najlepszą w swojej klasie dynamikę jazdy.
Sprawdź aktualną ofertę na samochody Alfa Romeo w Polsce
Alfa Romeo świętuje zdobycie trzech nowych nagród dla Giulii Quadrifoglio i Juniora Veloce. Giulia Quadrifolgio została nazwana „Najlepszym samochodem o najlepszych osiągach 2024 roku” w corocznym konkursie Cinch Car of the Year Awards i została uznana za jeden z „Najlepszych nowych samochodów roku” przez City AM. Junior Veloce został z kolei nazwany „Samochodem roku” przez Southern Group of Motoring Writers (SGMW) i zajął drugie miejsce w konkursie Cinch na „Najlepszy samochód elektryczny”.
SGMW przyznało swoje najwyższe wyróżnienie nowemu modelowi Alfa Romeo Junior, nadając mu pożądany tytuł Samochodu roku. Ian Robertson, prezes Southern Group of Motoring Writers, powiedział: „Nowy model Alfa Romeo Junior jest naprawdę genialny w prowadzeniu. W wersji Veloce jest to najlepiej działająca Alfa po tej stronie Giulii Quadrifoglio. Co więcej, jest to najlepiej prowadzący się hatchback, jaki kiedykolwiek wyprodukowała Alfa, w tym Alfasud. Dzięki Juniorowi Alfa Romeo pokazuje, że nadal można kupić kompaktowy samochód, który sprawia przyjemność z jazdy – samochód, który naprawdę Cię zafascynuje”.
Junior Veloce to kwintesencja włoskiego sportowego charakteru, opracowany w celu przeniesienia DNA Alfy Romeo do pierwszego samochodu elektrycznego tej marki. Nad projektem czuwał ten sam zespół, który nadzorował inne kultowe modele, w tym 4C, 8C, Giulia Quadrifoglio i Stelvio Quadrifoglio.
Napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 280 KM i momencie obrotowym 345 Nm, Junior Veloce ma zasięg do 215 mil / 346 km (WLTP) i może ładować się od 20 do 80% w mniej niż 30 minut za pomocą szybkiej ładowarki o mocy 100 kW.
Samochód korzysta z mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu Torsen, zawieszenia obniżonego o 25 mm w stosunku do klasycznego Juniora i ulepszonych hamulców, aby zapewnić mu najlepsze w swojej klasie prowadzenie, wyczucie drogi i ogólną dynamikę jazdy.
Junior Veloce ma układ kierowniczy o współczynniku kalibracji 14,6 dla lepszego sprzężenia zwrotnego, obniżone zawieszenie sportowe o 25 mm w celu poprawy stabilności na zakrętach oraz ulepszony układ hamulcowy z 380-milimetrowej średnicy przednimi tarczami i czterotłoczkowymi zaciskami monoblokowymi dla wyjątkowej wydajności hamowania.
Cinch uznał Giulię Quadrifoglio za „Najlepszy samochód o najlepszych osiągach 2024 roku” podczas pierwszej edycji swoich nagród. Sam Sheehan, dyrektor redakcyjny Cinch, skomentował zwycięstwo Giulii: „Wprowadzenie na rynek zaktualizowanej Giulii Quadrifoglio w roku, w którym pojawił się nowy Junior, przypomniało nam to, co najlepsze w przeszłości Alfy Romeo, z jednoczesnym spojrzeniem w przyszłość. A wprowadzając Juniora w gorącej formie Veloce, Alfa podkreśliła, że nawet w pełni elektryczny crossover nie musi zbytnio oddalać się od ukochanej ścieżki turbodoładowania Giulii. Oba samochody mają mnóstwo zalet na drodze, oferując jednocześnie delikatne prowadzenie dla entuzjastycznych kierowców, ale tym, co przesądziło o przyznaniu nam nagród, było to, jak to robią bez uszczerbku dla codziennej użyteczności”.
Giulia Quadrifoglio jest napędzana 2.9-litrowym turbodoładowanym silnikiem V6 o mocy 520 KM w połączeniu z mechanicznym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu pochodzącym z Giulii GTA, aby zoptymalizować przenoszenie momentu obrotowego i zwiększyć stabilność, zwinność i prędkość pokonywania zakrętów. Zastosowanie ultralekkich materiałów, takich jak aluminium w silniku i włókno węglowe w wale napędowym, masce, spojlerze i osłonach bocznych, a także aktywna aerodynamika, zapewniają najlepszą w swojej klasie dynamikę jazdy.
Po tym, jak City AM również doceniło Giulię Quadrifoglio uznając ją za „Najlepszy nowy samochód roku”, dziennikarz motoryzacyjny gazety, Tim Pitt, powiedział: „Aktualnie dziewięcioletnia Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio starzeje się jak solidna włoska czerwień. Podczas gdy inne superlimuzyny stają się większe i cięższe, obciążone niepotrzebną technologią, proste przyjemności płynące z jazdy Giulią o mocy 520 KM i masie 1.650 kg stają się coraz bardziej satysfakcjonujące”.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Alfa Romeo / Stellantis
Najnowsze komentarze