Po odnotowaniu niezwykle pozytywnego 2022 roku, Alfa Romeo nabiera tempa w odbudowie dzięki rekordowemu pierwszemu kwartałowi, będącemu wynikiem solidnego planu strategicznego realizowanego rygorystycznie i ze stałym naciskiem na jakość. Rok 2023 będzie złożonym rokiem pełnym ekscytujących wyzwań, chociaż doskonałe wyniki komercyjne w pierwszym kwartale obejmują wyraźny wzrost w Europie, gdzie liczba rejestracji marki wzrosła ponad dwukrotnie, a dokładniej rzecz ujmując – o 136%. Udział w rynku również znacząco wzrósł, o ponad 100%.
Jeśli chodzi o równomierny wzrost udziału w rynku w regionie, wzmianka o „najlepszych wynikach” musi zawierać dane dla takich krajów jak Austria i Portugalia, gdzie rejestracje Alfy Romeo w pierwszym kwartale wzrosły odpowiednio o 317% i 400%, ponad trzykrotnie zwiększając swój udział w rynku. Wyniki w kluczowych krajach, takich jak Włochy, Francja, Niemcy i Holandia, podwoiły się, z ponad dwukrotnie większym udziałem w rynku w porównaniu z pierwszym kwartałem 2022 roku. Wzrosty danych rejestracyjnych przedstawiają się następująco: Włochy, 188%; Francja, 174%; Niemcy, 112%; Hiszpania, 121%; Holandia, 186%.
Liczby na poziomie globalnym są również niezwykle pozytywne, a wzrost liczby rejestracji wyniósł 64% w porównaniu z pierwszym kwartałem 2022 roku. Doskonałe wyniki świadczą o wyraźnym wzroście od końca 2022 roku, który z kolei świadczy o stabilności wyników handlowych w oparciu o skonsolidowane wyniki w 2021 roku.
Na Bliskim Wschodzie trwa ekscytujący wzrost po rekordowym 2022 roku. W 2022 roku Turcja ugruntowała swoją pozycję na światowej scenie jako rynek o najszybszym wzroście, a wolumeny wzrosły czterokrotnie w porównaniu z rokiem poprzednim. Liczby te zostały potwierdzone w pierwszym kwartale 2023 roku, kiedy region odnotował wzrost o 149%, przy czym udział Turcji w całkowitym wzroście na Bliskim Wschodzie wyniósł 55%.
Rok 2023 zapowiada się na całym świecie jako rok wielkiej gratyfikacji handlowej dla włoskiej marki, która może liczyć na całkowicie odnowioną gamę dzięki nowej Giulii i Stelvio. Te podstawowe elementy obecnego asortymentu i filary przyszłego planu produktowego marki ewoluowały pod względem wzornictwa i technologii i są gotowe do pozycjonowania się jako punkt odniesienia w swoich segmentach, w taki sam sposób, jak od czasu ich wprowadzenia na rynek. Co więcej, Tonale zakończyło europejską premierę gamy z wersją Q4 Plug-In Hybrid i wkrótce podejmie ekscytujące wyzwania komercyjne w regionach na całym świecie.
Jean-Philippe Imparato, dyrektor generalny Alfy Romeo, powiedział: „Wyniki odnotowane przez markę w pierwszym kwartale tego roku potwierdzają pracę całego naszego zespołu i są wynikiem dyscypliny, z jaką realizujemy naszą strategię, z dwoma absolutnymi priorytetami: bezkompromisową jakością i stabilnością. Zespół pracuje z głęboką pokorą, osiągając wyznaczone cele, z czego jesteśmy dumni, ale jesteśmy też świadomi konieczności kontynuowania podróży z pasją i determinacją, które nas wyróżniają, jeśli chcemy osiągnąć ambitne cele w naszym planie”.
Skonfiguruj Alfę Romeo dla siebie
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Alfa Romeo / Stellantis
Najnowsze komentarze