Podczas gdy w Polsce wyniki ubiegłorocznej sprzedaży aut włoskiej marki rok do roku okazały się nieco niższe, aniżeli w roku 2021 (spadek o 4%), we Włoszech Alfa Romeo może się pochwalić dużym wzrostem. Być może w Polsce po prostu dostawy aut były niewystarczające, bo promocję było widać – nie tylko w mediach zresztą. SUV-y Alfy stały w niejednej galerii handlowej i stylem kusiły odwiedzających.
Alfa Romeo odnotowuje wyjątkowy rok 2022, zarówno pod względem ilościowym, jak i jakościowym, ze wzrostem wszystkich głównych wskaźników. Począwszy od sprzedaży: ostatni kwartał roku zamknął się udziałem we włoskim rynku na poziomie 1,4%, najlepszym od 3 lat, dzięki czemu Alfa Romeo jest marką premium, która rozwija się najbardziej rok do roku, z ponad 3.000 rejestracji więcej lub 27-procentowym wzrostem w porównaniu z 2021 rokiem.
Wyniki te są jeszcze bardziej znaczące, jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, iż z tym wzrostem mamy do czynienia na coraz bardziej konkurencyjnym rynku i w sektorze, który odnotował ogólny spadek. Wzmocniona tymi efektami, Alfa Romeo jest gotowa stawić czoła w 2023 roku z całą gamą Tonale obok nowej Giulii i Stelvio. Marka ma również bardzo wysokie standardy jakości, zarówno w zakresie produktu, jak i doświadczenia zakupowego premium, w tym obsługi posprzedażowej.
„Doskonałe wyniki handlowe w 2022 roku umacniają ścieżkę metamorfozy Alfy Romeo. Ścieżkę, którą podąża Tonale, pierwszy zelektryfikowany C-SUV marki, ale obserwujemy także znaczny ogólny wzrost wolumenów, a wszystko to w połączeniu z wysokim poziomem zadowolenia klientów i rosnącą rentownością. To efekt wspaniałej pracy zespołowej na każdym poziomie, od której zaczynamy jeszcze bardziej ambitny i satysfakcjonujący rok 2023” – powiedział Raffaele Russo, Country Manager Alfy Romeo we Włoszech.
Tonale, metamorfoza marki w kierunku nowej ery łączności i elektryfikacji
Absolutny bohater 2022 roku, Alfa Romeo Tonale, pierwszy zelektryfikowany kompaktowy SUV marki, zamyka rekordowy rok 2022 imponującą księgą zamówień, która pozwala marce przewidywać rok 2023 z najwyższymi ambicjami w tym segmencie, również dzięki kompletnej już gamie, w której znalazła się także 280-konna wersja Q4 Plug-In Hybrid.
Komercyjny sukces Alfy Romeo Tonale dotyczy również segmentu business, również dzięki wprowadzeniu, obok popularnych wersji hybrydowych 130 i 160 KM, 130-konnego silnika Diesla 1.6 w połączeniu z nową dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów oraz z sześciobiegową przekładnią TCT. co poprawia właściwości dynamiczne i przyjemność z jazdy, zmniejszając zużycie paliwa.
Gama jest teraz kompletna i zdolna odpowiedzieć na każdą potrzebę menedżerów flot, oferując jednocześnie niepowtarzalny urok historycznej marki.
Samochód wielokrotnie nagradzany przez prasę europejską i włoską
Nagroda w postaci akceptacji publiczności to kolejne i znaczące wyróżnienie, które dodaje się do licznych nagród przyznawanych Tonale przez międzynarodową prasę, które dotyczą wzornictwa, wydajności, a także typowych emocji związanych z marką w równowadze z potrzebami biznesowymi. We Włoszech Tonale zdobyło dwie prestiżowe nagrody: „Auto Europa 2023”, przyznawaną przez członków UIGA, Włoskiego Związku Dziennikarzy Motoryzacyjnych, wspieranych przez jury składające się z liderów opinii i popularnego jury złożonego z entuzjastów; oraz tytuł „Najpiękniejszego samochodu w sieci”, promowany przez Infomotori.com, która jest kolejnym już takim wyróżnieniem dla Alfy Romeo, jakie zdobyły już modele Spider (2007), Giulia (2016) i Stelvio (2017).
Tonale Plug-In Hybrid Q4: nowość, która zaznaczy rok 2023
Nowa hybryda plug-in Q4 dopełnia wprowadzenie na rynek gamy Tonale, modelu, z którym marka weszła w świat elektryfikacji, zachowując nienaruszone DNA, będące wyrazem szlachetnego włoskiego sportowego charakteru od 1910 roku. Styczeń jest we Włoszech pierwszym miesiącem oferowania pełnej gamy i otwiera nowy rozdział Metamorfozy Alfy Romeo, łącząc wydajność i sportowy charakter na najwyższym poziomie: ponad 80 km na prądzie w cyklu miejskim, całkowity zasięg 600 km, emisja zanieczyszczeń ograniczona do 26 g/km. Zapewne wprowadzenie tej wersji skutkować będzie jeszcze większym wzrostem sprzedaży Tonale.
Właściwości drogowe pozostają najlepsze w swojej klasie, a technologia pokładowa i łączność sprawiają, że jest to najbardziej zaawansowana technologicznie Alfa Romeo w historii. Jakość i dbałość o szczegóły połączono z dynamiczną charakterystyką, aby na nowo odkryć sportowy styl XXI wieku. Tonale Plug-In Hybrid Q4 jest zatem kamieniem milowym w podróży Alfy Romeo „od zera do zera”, która doprowadzi ją do stania się marką o zerowej emisji w 2027 roku, kiedy to cała gama będzie w 100% zelektryfikowana. Koncentrując tę ewolucję w ciągu zaledwie pięciu lat, Alfa Romeo jest pozycjonowana w sektorze motoryzacyjnym jako marka z największym wzrostem osiągania neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla.
Nowa Giulia i Stelvio, ewolucja „ponadczasowego” piękna Alfy Romeo
Obok Tonale w ofercie są uwodzicielskie Stelvio i Giulia, które nadal cieszą się dużym uznaniem zarówno opinii publicznej, jak i sektora B2B.W szczególności Stelvio potwierdza swoją pozycję lidera w segmencie D-SUV czwarty rok z rzędu, z udziałem we włoskim rynku na poziomie 16,2%, co stanowi blisko 20% w sektorze premium i dalej rośnie w porównaniu z 2021 roku, podczas gdy Giulia potwierdza swoją pozycję lidera wśród niehybrydowych sedanów segmentu D.
Najlepsze perspektywy na rok 2023 dopełnia pojawienie się Nowej Giulii i Stelvio, które od lutego można podziwiać we włoskich salonach Alfy Romeo.
Charakteryzujące się nowym przednim pasem z reflektorami Full-LED Adaptive Matrix, które razem z Tonale tworzą silną rodzinną atmosferę, oraz nową, w pełni cyfrową deskę rozdzielczą, oba samochody wyznaczają ewolucję pod względem stylu i technologii. Oba modele były wielokrotnie nagradzane i cechuje je przysłowiowa doskonałość marki – doskonały rozkład mas, pierwszorzędna dynamikę jazdy, rozwiązania technologiczne i silnikowe na szczycie segmentu, jak i ponadczasowy design, który sprawia, że każdy samochód Alfa Romeo, wczoraj lub dzisiaj, jest autentycznym „dziełem sztuki w ruchu” zaprojektowanym na lata.
Sprawdź ofertę na samochody Alfa Romeo w Polsce
Jakość i dbałość o klienta
Jakość wyrażona przez markę premium, taką jak Alfa Romeo, nie jest oceniana wyłącznie na podstawie produktów, ale także satysfakcji wyrażanej przez klientów: według wewnętrznego badania satysfakcji klientów ocena procesu zakupu nowego samochodu przekroczyła 96 punktów na 100 możliwych do uzyskania, podczas gdy w zakresie obsługi posprzedażowej przekroczyła 90 punktów. To doskonałe wyniki, które potwierdzają, że Alfa Romeo jest marką referencyjną premium. Do tego dochodzi nowe, ostrożne zarządzanie kanałami sprzedaży, z gwałtownym zmniejszeniem zapasów, co w coraz większym stopniu prowadzi Alfę Romeo w kierunku modelu „szytego na zamówienie”.
Pierwszy flagowy salon w Mediolanie
W czerwcu ubiegłego roku, z okazji komercyjnego startu modelu Tonale na głównych rynkach europejskich, Alfa Romeo zainaugurowała nowy flagowy salon w Mediolanie w ramach Stellantis&You Sales & Services. To pierwszy na świecie salon wystawowy z nową identyfikacją marki, w którym możesz przeżyć wciągające wrażenia zmysłowe, aby odkryć jej podstawowe wartości i wizję przyszłości. Zainspirowany materiałami o unikalnych efektach wizualnych, atmosfera, którą oddychasz, jest niezbędna w przypadku takich samochodów, jak Alfa Romeo, a do tego technologiczna. W 2023 roku sugestywny format zostanie rozszerzony na inne krajowe i europejskie salony, aby oferować angażujące „doświadczenie klienta” premium.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Alfa Romeo / Stellantis
Najnowsze komentarze