wtorek, 5 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Stellantis

Alfa Romeo znowu triumfuje w Motor Klassik Award

Dedykuję ten tekst pewnej Pani, która jeździła swego czasu Alfą Romeo - z najlepszymi życzeniami urodzinowymi!

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-04-21
w Stellantis, Wiadomości
Czas czytania 3 minut
60 0
0
52
UDOSTĘPNIEŃ
172
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Renault zainwestuje 2 miliardy reali w Brazylii

BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?

Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?

Miałem o tym nie pisać, bo rzecz dotyczy samochodu, który w swoich czasach nie miał realnych związków z francuską motoryzacją. I fakt, że Alfa Romeo dziś wchodzi w skład koncernu Stellantis jest – w moim przekonaniu – za małą przesłanką, by dużo o niej pisać. Z drugiej jednak strony jako esteta czuły na piękne linie w motoryzacji (i nie tylko) nie mogłem się powstrzymać… Wszak Alfa Romeo 1900 wygląda po prostu bosko!

Mam więc nadzieję, że wybaczycie mi tę chwilę słabości i wraz ze mną będziecie podziwiać ten wspaniały – zwłaszcza w wersji coupe – samochód.

Nie ma „Nagród Motor Klassik” bez nagrody dla Alfy Romeo. W edycji 2022 marka podbiła kategorię „Classic Coupés”. Bez żadnych wątpliwości, z 30,8% głosów, czytelnicy renomowanego magazynu poświęconego samochodom klasycznym przyznali pierwsze miejsce Alfie Romeo 1900C Super Sprint z lat 50. XX wieku.

„Dla Alfa Romeo to wielki zaszczyt, a teraz ważna tradycja być zaliczaną do zwycięzców w Motor Klassik Award. Jestem bardzo dumny, że doświadczeni czytelnicy po raz kolejny przyznali pierwszą nagrodę jednemu z naszych kultowych modeli. Nie bez powodu Alfa Romeo 1900C Super Sprint jest uważana za jedno z najpiękniejszych coupe wszech czasów”- skomentował Niccolò Biagioli, manager marki Alfa Romeo.

Magazyn Motor Klassik ukazuje się od 1984 roku. W aktualnej edycji corocznego konkursu „Motor Klassik Award” wzięło udział ponad 18.000 czytelników. Ceremonia wręczenia nagród odbyła się na targach „Retro Classics” w Stuttgarcie.

Krótka historia Alfy Romeo 1900C Super Sprint

W 1950 roku wraz z modelem 1900 rozpoczęła się nowa era dla Alfy Romeo. W tym okresie marka założona w 1910 roku przekształciła się z producenta ekskluzywnych samochodów luksusowych i sportowych w producenta samochodów dla masowego odbiorcy. Dzięki wprowadzeniu nowych metod produkcji przemysłowej, w latach 1950-1959 fabryka Alfa Romeo w mediolańskiej dzielnicy Portello wyprodukowała ponad 17.500 aut z serii 1900, ilość dotychczas nieosiągalną dla marki.

Model 1900 był pierwszą Alfą Romeo z nadwoziem samonośnym. Ten projekt skutecznie oznaczał koniec efektywnego modelu biznesowego wielu firm projektowych. Do tego czasu studia te mogły kupować od Alfy Romeo wyposażone podwozie (podwozie z zawieszeniem kół, silnik, skrzynię biegów i układ napędowy) i uzupełniać je o nadwozie, które sami zaprojektowali i wyprodukowali. Alfa Romeo mimo zmian nadal odpowiadała na to rosnące zapotrzebowanie, oferując również podwozie modelu 1900 bez nadwozia.

Kilkunastu projektantów nadwozi zaprojektowało swoje modele coupé i kabriolety w oparciu o Alfę Romeo 1900, w tym Touring, Pininfarina, Zagato, Bertone, Vignale i Ghia.

W przypadku kabrioletów i sportowych coupe rozstaw osi został skrócony o 13 cm do 250 cm. Ta modyfikacja jest oznaczona dodatkowym C (z włoskiego „corto” czyli „krótki”) w skrócie 1900C. Jeśli chodzi o słowo Super, oznaczało to najmocniejszy silnik. Najnowsza wersja czterocylindrowego silnika o pojemności 1.9 litra z wyścigowym DNA, o mocy 85 kW (115 KM), była wyposażona w dwa górne wałki rozrządu i pięciobiegową skrzynię biegów, dwie cechy, które nie były wcale takie oczywiste w tamtych czasach.

 

 

oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Stellantis

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: 1900Alfa Romeohistorianagroda
Udostepnij21Tweet13Udostepnij4
Poprzedni

Citroën AMI święci triumfy na rynku. Już 20.000 sprzedanych egzemplarzy

Następny

Dacia z nagrodą w prestiżowym konkursie

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Dacia z nagrodą w prestiżowym konkursie

Dacia chce podbić segment kompaktów. Nowe większe modele i nadal niskie ceny

Używanych samochodów z silnikiem diesla coraz mniej

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Kasia - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Dawid - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Kolo - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Mariusz - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Radek - Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Anonimowo - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Pracuje w salonie - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • adam - Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Anonimowo - Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Yoyo - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Renault zainwestuje 2 miliardy reali w Brazylii
  • BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 26/2022
  • Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Kulisy wdrożenia Zity przez Mobilize i Mobilize Share usług carsharingowych
  • Nowy serwis samochodów ciężarowych Nijhof-Wassink w Tarnowie Podgórnym
  • XII Zlot Sudeckiego Klubu Citroën 2022 – relacja. Tak bawili się miłośnicy francuskiej marki samochodów
  • Renault 5 Diamant. Różowy koncept, który będzie przeznaczony na sprzedaż
  • Salon Renault istniał w Warszawie w 1908 r.
  • Fiat 500e najlepiej sprzedającym się autem elektrycznym w Niemczech i we Włoszech


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.