W ramach średnioterminowego planu strategicznego Alliance 2022 i dla przyspieszenia procesu synergii w kluczowych dziedzinach działalności, 1 kwietnia 2018 roku Alians rozpocznie wzmacnianie konwergencji.
Alians Renault, Nissan i Mitsubishi poinformował o spotkaniu z partnerami społecznymi w celu omówienia projektów przyspieszenia konwergencji, które zostały ogłoszone 1 marca tego roku. Nowy model organizacyjny wejdzie w życie z dniem 1 kwietnia 2018 roku.
Carlos Ghosn, prezes Aliansu powiedział: „Ogłaszamy nazwiska osób, które pokierują poszczególnymi zespołami i przeprowadzą następny etap konwergencji w ramach planu Alliance 2022. Poprzez dodatkowe przychody, oszczędności i redukcję kosztów przyczynią się do podwojenia efektów synergii, które powinny wzrosnąć z 5 mld euro w 2016 roku do 10 mld euro na koniec planu Alliance 2022″.
Informacja ta jest potwierdzeniem kolejnego kroku w kierunku zwiększenia efektywności i wzrostu firm tworzących Alians, czyli Grupy Renault, Nissan Motor i Mitsubishi Motors w poszanowaniu ich niezależności i odrębnych strategii.
Dziewięciu dyrektorów Aliansu podlega Carlosowi Ghosnowi, prezesowi Aliansu.
Tsuyoshi Yamaguchi, dyrektor ds. inżynierii Aliansu, będzie odpowiedzialny za działalność inżynieryjną, w szczególności za rozwój produktów. Nowa funkcja, dzięki wspólnemu procesowi decyzyjnemu, ma zagwarantować konkurencyjność oraz unikanie dublowania działań i rozbieżności, a także wpłynie na rozwój technologii i optymalizację procesów. Zadaniem Tsuyoshiego Yamaguchiego będzie bardziej skuteczne wdrażanie działań inżynieryjnych na podstawie wspólnych wskaźników efektywności, procesów, standardów, metod i narzędzi.
W skład zespołu ds. inżynierii Aliansu, który zostanie powołany 1 kwietnia pod kierownictwem Tsuyoshiego Yamaguchiego wejdą:
– Gaspar Gascon, zastępca dyrektora ds. inżynierii Aliansu
– Takao Asami, dyrektor ds. badań i inżynierii zaawansowanej
– Philippe Brunet, dyrektor ds. spalinowych i elektrycznych układów napędowych Aliansu
– Christian Steyer, dyrektor Aliansu ds. pojazdów Grupy 1
– Kunio Nakaguro, dyrektor Aliansu ds. pojazdów Grupy 2
– Alexandre Corjon, dyrektor ds. inżynierii systemów Aliansu
– Karim Mikkiche, dyrektor ds. transformacji i efektywności Aliansu
– Hiroshi Naganka, dyrektor ds. usług, symulacji cyfrowej i testów Aliansu
– Akihiro Otomo, dyrektor ds. zaopatrzenia i komponentów Aliansu
John Martin, dyrektor ds. produktów, inżynierii produkcji i logistyki Aliansu. Będzie odpowiedzialny za kierowanie konwergencją produktów, inżynierią produkcji i logistyki. Zadaniem Johna Martina będzie maksymalne wykorzystanie synergii i poprawa dystrybucji oraz efektywności, optymalne wykorzystanie zasobów Aliansu i jak najlepsze zarządzanie inwestycjami oraz zakładami przemysłowymi.
W zespole ds. produktów, inżynierii produkcji i logistyki Aliansu kierowanego przez Johna Martina znajdą się następujące osoby:
– Jose Vicente de Los Mozos, dyrektor ds. produkcji i łańcucha dostaw Grupy 1
– Hideyuki Sakamoto, dyrektor ds. produkcji i łańcucha dostaw Grupy 2
– Jun Seki, dyrektor ds. inżynierii produkcji Aliansu
– Mark Sutcliffe, dyrektor ds. strategii przemysłowej i łańcucha dostaw Aliansu
– Colin Lawther, dyrektor ds. TDC, TQM i PMO
Véronique Sarlat Depotte, dyrektor ds. zakupów Aliansu i prezes Alliance Purchasing Organization.
Wraz ze swoim zespołem będzie odpowiedzialna za zakupy przedsiębiorstw Aliansu.
Zadaniem zespołu będzie wybór najlepszych dostawców i zarządzanie nimi. Zespół będzie bazował na rozwoju własn ych dostawców, zapewnieniu odpowiednich wolumenów dostaw i w ten sposób trwałej konkurencyjności każdej z marek Aliansu. Nowa funkcja Véronique Sarlat Depotte aktywnie przyczyni się do wdrożenia strategii Aliansu w celu uzyskania zdecydowanej poprawy w dziedzinie opinii użytkowników i technologii (Overall Opinion (OaO)).
Od 1 kwietnia zespół Véronique Sarlat Depotte będzie składał się z następujących osób:
– Shohei Yamazakiego, zastępcy dyrektora ds. zakupów Aliansu i wiceprezesa Alliance Purchasing Organization
– Yukihiro Hattoriego, zastępcy dyrektora ds. zakupów Aliansu i wiceprezesa Alliance Purchasing Organization
Christian Vandenhende, dyrektor ds. jakości i satysfakcji klienta. Będzie odpowiedzialny za rozwój wspólnej strategii jakości poprzez ujednolicenie procesów zapewnienia jakości w projektach inżynierów Aliansu. Zadaniem szefa zespołu będzie wzmocnić satysfakcje Klientów z produktów i usług mierzoną wskaźnikiem opinii klientów (Overall Opinion (OaO)). Zastosowanie wspólnych wskaźników efektywności, procesów, metod, standardów, narzędzi i audytów umożliwi kontrolę ryzyka i zmniejszenie kosztów.
Od 1 kwietnia zespół ds. jakości i satysfakcji klienta Aliansu kierowany przez Christiana Vandenhende będzie składał się z następujących osób:
– Arnauda Boutheneta, dyrektora ds. jakości, satysfakcji klienta i strategii Aliansu
– Hidenobu Miyagiego, dyrektora ds. jakości, satysfakcji klienta i audytu Aliansu
Kent O’Hara, dyrektor ds. obsługi posprzedażnej Aliansu będzie koordynował wdrożenie wspólnych systemów zarządzania danymi i najlepszych praktyk w dziedzinie obsługi klienta. Nowa funkcja ma przyczynić się do wypracowania oszczędności skali w logistyce, gospodarce magazynowej i zaopatrzeniu w części zamienne. Celem planu Alliance 2022 jest zwiększenie synergii i współpracy obsłudze posprzedażnej, która dotyczy między innymi akcesoriów, części zamiennych, inżynierii, zakupów i technologii pokładowych.
W zespole ds. obsługi posprzedażnej Aliansu pod kierownictwem Kenta O’Hary znajdą się:
– Hakan Dogu, zastępca dyrektora ds. obsługi posprzedażnej Aliansu
– Pietro Berardi, dyrektor All Parts
Hadi Zablit, dyrektor ds. Business Development Aliansu. Jego zadaniem będzie rozwój działalności i przełomowych innowacji (w tym platformy CMF-A) poprzez współpracę z innymi producentami samochodów, rozwój connected vehicles oraz usług związanych z mobilnością w ramach Aliansu, nowych technologii, synchronizacji w planowaniu produktów i technologii oraz spółek joint ventures Aliansu. Będzie również pracował nad zwiększeniem konwergencji poprzez zarządzanie informacją, wykorzystanie kanałów cyfrowych i pracą nad ulepszeniem obsługi Klienta.
W zespole Business Development Aliansu kierowanego przez Hadiego Zablita, od 1 kwietnia znajdą się następujące osoby:
– Ogi Redzic, dyrektor ds. connected vehicles i usług w zakresie mobilności Aliansu
– Gérard Detourbet, dyrektor ds. Breakthrough Innovations Aliansu
– Jacques Verdonck, dyrektor ds. współpracy Aliansu z Grupą Daimler i producentami wyposażenia
– François Dossa, dyrektor Alliance Ventures
– Nils Saclier, dyrektor Aliansu ds. Product & Technology Planning
Arun Bajaj, dyrektor Aliansu ds. rozwoju talentów. Jego zadaniem będzie rozpoznanie, przyciągnięcie, rozwijanie i utrzymanie w Aliansie Renault-Nissan-Mitsubishi najbardziej utalentowanych osób, które będą gwarancją doskonałych wyników Aliansu dziś i w przyszłości. W tym celu wdroży strategię wspólnego zarządzania talentami w firmach należących do Aliansu.
Ashwani Gupta, dyrektor ds. samochodów dostawczych Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi. Pozwoli na połączenie działalności firm wchodzących w skład Aliansu w zakresie samochodów dostawczych w jeden pion. Umożliwi to umocnienie pozycji lidera w tej dziedzinie oraz zwiększenie sprzedaży na kluczowych rynkach poprzez wykorzystanie potencjału i doświadczenia Renault, Nissana i Mitsubishi. Zapewni również zwiększenie efektu synergii, optymalizację wspólnego rozwoju i produkcji oraz wykorzystania wzajemnych technologii, a także redukcję kosztów przy zachowaniu odrębnej tożsamości każdej z marek.
Arnaud Deboeuf, dyrektor CEO Office. Jego celem będzie wzmocnienie współpracy w obrębie Aliansu w celu zwiększenia wyników i efektywności działania poszczególnych firm Aliansu. Będzie rozwijał konwergencję, wykorzystując struktury AOC (Alliance Operation Committee) i ASC (Alliance Strategic Committee). Arnaud Deboeuf będzie także odpowiedzialny za przyspieszenie synergii, promowanie wymiany najlepszych praktyk i określenie nowych dziedzin, w których możliwa jest konwergencja.
Życiorysy dyrektorów Aliansu są dostępne na stronie internetowej Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi: https://www.alliance-2022.com/executives/
Alians Renault-Nissan-Mitsubishi:
Grupa Renault, Nissan Motor i Mitsubishi Motors tworzą wspólnie największy koncern motoryzacyjny na świecie. To najdłuższa i najbardziej efektywna współpraca partnerska między firmami z różnych kręgów kulturowych w przemyśle samochodowym na świecie. W 2017 roku trzej partnerzy sprzedali łącznie ponad 10,6 miliona samochodów w niemal 200 krajach. W swojej działalności koncentrują się na współpracy i optymalizacji efektu synergii w celu maksymalnego zwiększenia swojej konkurencyjności. Alians podpisał także szereg porozumień o współpracy strategicznej z różnymi producentami, takimi jak niemiecki Daimler czy chiński Dong Feng. Zajmuje również wiodącą pozycję w produkcji samochodów o zerowej emisji i rozwija innowacyjne technologie, by móc zaoferować w przyszłości autonomiczne samochody wyposażone w mobilne technologie w przystępnej cenie.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze