Obie firmy podpisały globalną, wieloletnią umowę w celu rozwijania technologii nowej generacji w zakresie inteligentnych samochodów i nowych funkcji dostępnych dla kierowców w trakcie jazdy samochodem.
Alians Renault-Nissan oraz Microsoft Corp. podpisały ogólnoświatową, wieloletnią umowę o współpracy w zakresie technologii nowej generacji, której celem jest rozwój rozwiązań z obszaru connected cars na całym świecie.
Obie firmy będą współpracować w celu stworzenia usług z obszaru connected cars w oparciu o rozwiązanie Microsoft Azure, bazujące na technologii chmury (cloud computing) firmy Microsoft. Nowe usługi zapewnią wyższą jakość użytkowania samochodu dzięki zaawansowanej nawigacji, prewencyjnemu serwisowaniu, zdalnemu monitoringowi funkcji pojazdu, zewnętrznym połączeniom mobilnym oraz zdalnym aktualizacjom.
Samochód staje się w coraz większym stopniu podłączony do sieci, inteligentny i spersonalizowany – zauważa Ogi Redzic, wiceprezes Aliansu Renault-Nissan odpowiedzialny za segment connected cars i usług mobilnych. – Nawiązanie współpracy z firmą Microsoft umożliwia nam przyspieszenie rozwoju powiązanych z tym kluczowych technologii niezbędnych do urzeczywistnienia oczekiwanych przez naszych klientów rozwiązań oraz stworzenia nowych, których nawet nie jesteśmy sobie w stanie wyobrazić. Dążymy do tego, aby stać się dostawcą ogólnodostępnych rozwiązań z zakresu „connected mobility” za pośrednictwem wspólnej globalnej platformy.
Alians Renault-Nissan jest pionierem jeśli chodzi o wprowadzanie usług autonomicznej jazdy oraz mobilnych technologii na rynku samochodów dla masowego odbiorcy, po przystępnych cenach. Alians ma w planach rozwijanie mobilnych technologii oraz powiązanych funkcji w celu wprowadzenia na rynek ponad 10 pojazdów z funkcją autonomicznej jazdy do roku 2020 wraz z usługami, które pozwolą na maksymalne wykorzystanie uzyskanego w ten sposób wolnego czasu w aucie.
Alians Renault-Nissan będzie nieustannie tworzyć i wprowadzać nowe mobilne usługi oraz aplikacje, dzięki którym użytkownicy będą mieli łatwiejszy ciągły dostęp do pracy, rozrywki i sieci społecznościowych, a także oferować usługi tupu vehicle centric, które ułatwią kontakt kierowcy z autem poprzez informacje bazujące na faktycznym użytkowaniu pojazdu, zdalnym dostępie, zdalnej diagnostyce oraz prewencyjnej obsłudze technicznej.
Microsoft Azure zapewnia sprawdzoną i bezpieczną globalną platformę w chmurze, o nielimitowanej skali działania, dzięki czemu Alians Renault-Nissan będzie mógł oferować szerokiemu kręgowi swoich klientów usługi na całym świecie.
Alians Renault-Nissan wybrał Azure częściowo ze względu na oferowane bezpieczeństwo spełniające wymagania klientów biznesowych oraz zdecydowane dążenie firmy Microsoft do przestrzegania przepisów i uregulowań prawnych. Ponadto należy zauważyć, że Azure pozwala na użycie wielu systemów operacyjnych, języków i narzędzi programowania, zapewniając elastyczność i wybór w celu zbudowania wspólnej platformy umożliwiającej Aliansowi Renault-Nissan wprowadzenie tego typu usług dla obu marek.
Mimo iż oferta „connected car” jest jeszcze na wczesnym etapie rozwoju, jesteśmy przekonani, że ma ona wielki potencjał i doprowadzi do znaczących zmian w naszej branży. Nawiązujemy współpracę, aby przyspieszyć realizację strategii Renault-Nissan w zakresie technologii mobilnych i strategii „cloud computing” oraz zapewnić nowe doświadczenia klientom – stwierdził Jean-Philippe Courtois, dyrektor wykonawczy i prezes Microsoft Global Sales, odpowiedzialny za Dział Marketingu i Operacji w Microsoft. – Alians Renault-Nissan to wyjątkowy partner, charakteryzujący się globalnym zasięgiem i portfelem renomowanych marek, dzięki czemu może zaoferować całkowicie nowe, nieoferowane dotychczas usługi mobilne i cyfrowe dla szerokiego kręgu odbiorców. Współpraca ta stworzy nowy standard w obszarze rozwiązań typu „connected cars”.
Skupiamy się na technologiach najnowszej generacji
Współpraca obu firm przyczyni się do przyspieszenia rozwoju najlepszych w swojej klasie usług typu infotainment oraz usług bazujących na lokalizacji, wśród których znajdą się:
Personalizacja i ochrona ustawień klientów: Klienci będą mogli dokonać personalizacji ustawień wiedząc, że ich dane są bezpieczne i że mają możliwość przenoszenia ustawień z jednego auta do drugiego lub zablokowania ich i uniemożliwienia transferu. Dzięki spersonalizowanym usługom jazda autem staje się bardziej zindywidualizowana – na przykład kierowca może otrzymać indywidualnie dopasowane sugestie trasy czy korzystać z zaawansowanej nawigacji.
Wydajność: Dzięki współpracy z Microsoft Alians Renault-Nissan wprowadza pojęcie wydajności – codzienne dojazdy do pracy stają się czasem, który można wydajnie spożytkować dzięki płynnej integracji oferty cyfrowej powiązanej z pracą i życiem prywatnym.
Dostęp do aktualizacji bezprzewodowych: Klienci będą mieli możliwość pobierać aktualizacje drogą radiową, aby na przykład pobrać najnowsze oprogramowanie do autonomicznego kierowania pojazdem oraz aplikacji zapobiegających kolizjom.
Pomoc klientom w utrzymywaniu kontaktu: Klienci będą mogli łatwo zalogować się i podać przewidywany czas przyjazdu lub powiadomić znajomych o zmianie planów. Będą także w stanie skorzystać w samochodzie z automatycznej płatności za opłaty drogowe lub parkowanie za pomocą prostego dotknięcia, siedząc wygodnie w fotelu.
Monitorowanie samochodu na odległość: Właściciele samochodów będą mogli monitorować położenie swojego auta z dowolnego miejsca, za pośrednictwem telefonu komórkowego lub laptopa. Będą mogli przekazać kontrolę znajomemu lub członkowi rodziny, który chce skorzystać z ich samochodu – bez konieczności przekazywania kluczyków. Będą korzystać z aplikacji mobilnej umożliwiającej im znalezienie samochodu, będą mogli zdalnie uruchomić ładowanie i klimatyzację lub ogrzewanie oraz zamykać i otwierać samochód.
Ochrona pojazdu: Oprogramowanie trackingowe lokalizuje skradziony samochód i unieruchamia go przy najbliższej sposobności. Technologia geofencing tworzy wokół pojazdu niewidoczne bariery, które umożliwią powiadamianie w sytuacji, gdy samochód wjedzie lub wyjedzie z określonego wcześniej obszaru lub trasy.
Nowa jakość użytkowania samochodu: Dzięki mobilnym technologiom klienci uzyskają dostęp do zaawansowanych usług diagnostyki samochodowej, dzięki czemu producent samochodów będzie mógł im zaoferować unikatowe funkcjonalności. Zbieranie danych o rzeczywistym użytkowaniu również posłuży projektantom samochodów w doskonaleniu jakości produkcji.
MICROSOFT
Microsoft (kod na giełdzie Nasdaq: „MSFT” @Microsoft) to wiodąca firma tworząca platformy i rozwiązania wspomagające wydajność w obszarze technologii mobilnych i cloud computing, a jej misją jest zapewnienie wszystkim ludziom i organizacjom możliwości zwiększania własnych osiągnięć.
ALIANS RENAULT-NISSAN
Alians Renault-Nissan opiera się na strategicznej współpracy pomiędzy francuskim koncernem Renault (z siedzibą w Paryżu) a japońskim koncernem Nissan (Jokohama). Wspólnie oba koncerny reprezentują 10% ogólnoświatowej sprzedaży samochodów. W 2015 roku sprzedały 8,5 miliona samochodów w niemal 200 krajach. Ich strategiczna współpraca trwa już od 1999 roku. Alians nawiązał również strategiczną współpracę z szeregiem innych producentów samochodów, w szczególności z Daimlerem w Niemczech, Dongfengiem w Chinach i Mitsubishi Motors w Japonii. Alians posiada również większościowe udziały w spółce joint venture kontrolującej AWTOWAZ, największego producenta aut osobowych w Rosji.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze