Organizacja R20 Arnolda Schwarzeneggera cieszy się z poparcia udzielonego przez Alians dla grupy na rzecz przeciwdziałania skutkom zmian klimatycznych.
Alians Renault-Nissan, stając się partnerem Konferencji R20 w Wiedniu (31 stycznia – 1 lutego), zapewnił wsparcie dla R20 (www.regions20.com) – grupy na rzecz przeciwdziałania skutkom zmian klimatycznych założonej przez byłego gubernatora Kalifornii, Arnolda Schwarzeneggera.
Konferencja, będąca drugim międzynarodowym wydarzeniem zorganizowanym przez grupę, poświęcona była tematowi: Przygotowanie podwalin pod przyszłość zrównoważonej energii (Implementing the Sustainable Energy Future) i obejmowała serię forów oraz prezentacji.
Wśród uczestników konferencji znaleźli się specjaliści ds. środowiska z ramienia Renault i Nissana. Philippe Schulz, główny ekspert ds. środowiska, energii i surowców, z ramienia Renault oraz Olivier Paturet, dyrektor generalny ds. strategii dotyczącej zerowych emisji z ramienia Nissan Europe.
Philippe Schulz przedstawił punkt widzenia Aliansu na temat „Koszyka energetycznego przyszłości”, a Olivier Paturet zajmował się „Technologiami dla inteligentnej przyszłości”.
Alians był również reprezentowany poza salą konferencyjną. Jako światowy lider wśród producentów środków transportu o zerowej emisji udostępnił on uczestnikom flotę pojazdów elektrycznych w celu przeprowadzenia jazd próbnych. Uczestnicy Konferencji mogli wybierać między Nissanem LEAF, najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym na świecie, oraz modelami Renault Fluence Z.E. i Renault Kangoo Z.E.
Organizacja R20 Regions of Climate Action jest niekomercyjnym partnerstwem publiczno-prywatnym utworzonym w 2010 r. przez gubernatora Arnolda Schwarzeneggera i innych przywódców światowych we współpracy z Organizacją Narodów Zjednoczonych.
Ta koalicja partnerów, kierowana przez władze regionalne, stawia sobie za cel promocję i realizację projektów tworzonych z zamiarem generowania korzyści gospodarczych i środowiskowych poprzez obniżenie zużycia energii i emisji gazów cieplarnianych, konsolidację gospodarek lokalnych, poprawę zdrowia publicznego i tworzenie miejsc pracy związanych z kwestiami ekologii.
Liczne wspólne aktualne projekty dotyczą systemów produkcji energii odnawialnej, zarządzania odpadami i zastępowania węglowodorów w Meksyku, Maroku, Chinach i Brazylii.
Podobnie jak Alians, organizacja R20 jest przekonana, że nadszedł czas, by podjąć próbę rozwiązania problemów wywołanych przez zmiany klimatyczne i uzmysłowić sobie, że każdy stracony dzień podnosi koszt stabilizacji emisji gazów cieplarnianych i ich wpływ na środowisko.
Za pośrednictwem swoich marek, Renault i Nissana, Alians wprowadził już na rynek pięć w pełni elektrycznych samochodów, a to jeszcze nie koniec. Poza najpopularniejszym Nissanem LEAF portfolio pojazdów elektrycznych Aliansu obejmuje również sedana Fluence Z.E., dwuosobowe auto Twizy i samochód użytkowy Kangoo Z.E. marki Renault.
Miejski dwubryłowy kompakt Renault Zoe niedługo pojawi się w salonach sprzedaży w całej Europie, a inne modele, które jeszcze czekają na wprowadzenie na rynek, to między innymi Nissan e-NV200 LCV, który będzie produkowany w dwóch wersjach: rodzinnej i użytkowej, oraz prestiżowy samochód elektryczny z gamy Infiniti.
Firmy Renault i Nissan wspólnie sprzedały ponad 70.000 samochodów elektrycznych na całym świecie od momentu wprowadzenia na rynek w grudniu 2010 r. Nissana LEAF, pierwszego pojazdu elektrycznego Grupy.
Alians Renault-Nissan stanowi partnerstwo strategiczne między Renault z siedzibą w Paryżu a Nissanem z siedzibą w Jokohamie, w Japonii. Jeden samochód na dziesięć sprzedawanych na świecie produkowany jest przez Alians. Dwie spółki, będące partnerami strategicznymi od 1999 r., wspólnie sprzedały w 2011 r. 8,03 miliona samochodów w niemal 200 krajach. Alians podjął również współpracę strategiczną z innymi producentami, w tym z Daimlerem w Niemczech, z Dong Feng w Chinach i z Ashok Leyland w Indiach, a ostatnio stworzył joint venture ze spółką publiczną Russian Technologies w celu przejęcia większościowego udziału w AVTOVAZ.
Biografie
Philippe Schulz jest głównym ekspertem ds. środowiska, energii i surowców z ramienia Renault SAS i zajmuje to stanowisko już od dwóch lat. Dołączył do zespołu Renault w 2004 r. w charakterze osoby odpowiedzialnej za program Renault dotyczący samochodów wyposażonych w ogniwa paliwowe, a następnie został mianowany dyrektorem działu energii i środowiska w departamencie planowania grupy Renault. Zdobył dyplom inżyniera w Wyższej Szkole Chemii Przemysłowej w Lyonie, we Francji.
Olivier Paturet jest dyrektorem generalnym ds. strategii dotyczącej zerowych emisji z ramienia Nissana. Odpowiedzialny jest on za rozwój strategii dotyczącej zerowych emisji w spółce Nissan Europe z siedzibą w Paryżu. Posiada tytuł magistra w dziedzinie marketingu zdobyty na Uniwersytecie w Kansas, w Stanach Zjednoczonych, oraz dyplom z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem uzyskany w Wyższej Szkole Handlu w Clermont-Ferrand, we Francji.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze