Na początku czerwca odnotowano kolejne historyczne wydarzenie w branży pojazdów elektrycznych. Alians sprzedaje już prawie połowę wszystkich takich pojazdów na świecie. W maju ich sprzedaż wzrosła o niemal 15 procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Nissan LEAF jest nadal najlepiej sprzedającym się pojazdem elektrycznym. 250-tysięczny pojazd elektryczny, Renault ZOE, został kupiony w Bordeaux.
Alians Renault-Nissan, światowy lider w dziedzinie pojazdów o zerowej emisji, sprzedał 250-tysięczny samochód elektryczny: białe Renault ZOE, którego nabywcą jest inżynier z Francji.
Alians odnotował swój historyczny sukces na początku czerwca – cztery i pół roku po wprowadzeniu na rynek Nissana LEAF, pierwszego na świecie pojazdu o zerowej emisji produkowanego na masową skalę*. Dziś Alians szczyci się sprzedażą prawie połowy wszystkich pojazdów elektrycznych dostępnych na całym świecie. Nissan LEAF pozostaje najlepiej sprzedającym się pojazdem elektrycznym w historii – użytkownicy zakupili już 180.000 egzemplarzy tego samochodu.
Od stycznia do maja Alians sprzedał około 31.700 pojazdów elektrycznych, czyli o blisko 15% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Dzięki zachętom ze strony rządów i coraz lepszej infrastrukturze ładowania popyt na nasze pojazdy elektryczne stale wzrasta – powiedział Carlos Ghosn, prezes i dyrektor generalny Aliansu Renault-Nissan. – Na popyt wpływają także pozytywne opinie naszych klientów. Nabywcy na całym świecie deklarują najwyższe zadowolenie z użytkowania tych pojazdów.
Francuz z Bordeaux kupuje 250-tysięczny pojazd elektryczny
Nowym właścicielem 250-tysięcznego samochodu jest Yves Nivelle, informatyk, który zamienił swój 21-letni samochód z silnikiem diesla na mniejsze, kompaktowe Renault ZOE.
Nivelle kupił samochód elektryczny po wprowadzeniu przez francuski rząd w kwietniu premii środowiskowej, dzięki której właściciele starszych samochodów z silnikami diesla, przyczyniających się do znacznej emisji spalin, mogą oddać je w rozliczeniu i otrzymać zniżkę w wysokości 10 000 EUR na zakup nowego samochodu elektrycznego.
Rządowa premia środowiskowa była ważnym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji o zakupie samochodu elektrycznego – stwierdził Nivelle. – Muszę przyznać, że przekonałem się do niego od razu po pierwszej jeździe. Bardzo przyjemnie się go prowadzi, a ja dobrze czuję się z myślą, że przyczyniam się do poprawy stanu środowiska.
Alians oferuje pełną gamę sześciu pojazdów w stu procentach elektrycznych; Renault prowadzi w Europie
Alians Renault-Nissan wprowadził do sprzedaży sześć modeli pojazdów elektrycznych, co oznacza, że jest jedyną globalną grupą motoryzacyjną, oferującą pełną gamę samochodów w stu procentach elektrycznych. Oprócz modelu LEAF Nissan sprzedaje także vana e-NV200, który wprowadzono na rynek europejski i japoński w ubiegłym roku. Poza modelem ZOE, Renault oferuje również vana Renault Kangoo Z.E., SM3 Z.E. sedan oraz Twizy – dwuosobowy samochód miejski.
Od grudnia 2010 r., czyli od wprowadzenia Nissana LEAF do sprzedaży, Nissan, z siedzibą w japońskiej Jokohamie, sprzedał 185.000 pojazdów elektrycznych. Nissan LEAF zdobył wiele branżowych nagród, m.in. wyróżnienia: Światowy Samochód Roku 2011, Europejski Samochód Roku 2011 i Japoński Samochód za lata 2011–2012. LEAF sprzedawany jest na 46 rynkach. Głównymi rynkami zbytu pojazdów elektrycznych marki Nissan są: Stany Zjednoczone (ok. 80.000 sztuk sprzedanych od czasu wprowadzenia modelu LEAF), Japonia (ok. 53.500 sztuk) oraz Europa (ok. 41.500 sztuk).
Od czasu wprowadzenia na rynek w październiku 2011 r. pierwszego modelu – Kangoo Z.E. – Renault, z siedzibą we francuskim Boulogne-Billancourt, sprzedało na świecie 65.000 pojazdów elektrycznych. Kangoo Z.E. został uznany za Międzynarodowy Van Roku 2012.
Przez ostatnie dwa miesiące marka Renault zajmowała pierwsze miejsce w rankingu najlepiej sprzedających się pojazdów elektrycznych w Europie, osiągając udział rynkowy na poziomie 26 procent. Głównymi rynkami zbytu dla Renault są: Francja, Wielka Brytania, Niemcy i Norwegia. We Francji, gdzie najpopularniejszym pojazdem elektrycznym jest ZOE (prawie połowa udziału rynkowego), dzięki rządowej premii środowiskowej leasing ZOE możliwy jest już od 99 EUR miesięcznie z baterią.
Alians Renault-Nissan został niedawno wybrany na oficjalnego dostawcę samochodów osobowych na potrzeby 21. konferencji klimatycznej Narodów Zjednoczonych (COP 21) w Paryżu, która odbędzie się w dniach 30 listopada – 11. grudnia br. Alians udostępni flotę 200 pojazdów elektrycznych do transportu delegatów na doroczną konferencję. Będzie to pierwszy przypadek korzystania przez ONZ z floty pojazdów z zerową emisją na potrzeby transportu osobowego na wydarzenie COP.
Aby zobaczyć nasze materiały informacyjne wideo, kliknij tutaj: www.media.blog.alliance-renault-nissan.com/news/5472xxxx
* Brak emisji CO2 i brak regulowanych zanieczyszczeń atmosferycznych w czasie jazdy, zgodnie z cyklem homologacji (NEDC).
Informacje o Aliansie Renault-Nissan
Alians Renault-Nissan to strategiczne partnerstwo Renault (z siedzibą w Paryżu) i Nissana (z siedzibą w Jokohamie, w Japonii), odpowiadające łącznie za 10% całkowitej światowej sprzedaży samochodów. W 2014 r. obie spółki, będące partnerami strategicznymi od 1999 r., sprzedały 8,5 mln samochodów w prawie 200 krajach. Alians prowadzi również strategiczną współpracę z innymi producentami z branży motoryzacyjnej, w tym z niemieckim Daimlerem, chińskim Dongfengiem i indyjską firmą Ashok Leyland, a także jest współudziałowcem większościowym w spółce joint venture, do której należy firma AwtoWAZ – główny producent samochodów w Rosji.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze