W okresie od stycznia do czerwca 2017 roku Renault, Nissan i Mitsubishi Motors sprzedały łącznie ponad 5,27 miliona samochodów, co oznacza wzrost sprzedaży o 7%.
Łączna sprzedaż samochodów elektrycznych przekroczyła poziom 480 tys. samochodów.
Alians, występujący obecnie w poszerzonym składzie, jest na najlepszej drodze, by stać jednym z największych światowych producentów samochodów jeszcze w tym roku.
Sprzedaż Aliansu Renault-Nissan w pierwszym półroczu 2017 wzrosła o 7%, do poziomu 5.268.079 samochodów. Wzrost ten jest efektem zwiększonego zapotrzebowania na modele francuskiego i japońskiego koncernu oraz dołączenia nowego członka Aliansu, spółki Mitsubishi Motors, która po raz pierwszy została uwzględniona w wynikach w tym półroczu.
Sprzedaż modeli Renault, w tym Clio, Sandero, Mégane, Captur i Duster wzrosła. Podobne tendencje wykazuje sprzedaż modeli Nissana: X-Trail/Rogue, Sentra/Sylphy, Qashqai i Altima/Teana. Natomiast spółka Mitsubishi Motors, która dołączyła do Aliansu pod koniec 2016 roku, sprzedała blisko 495 tys. samochodów. Szczególnym powodzeniem w regionie ASEAN cieszył się jej SUV Outlander oraz model Pajero Sport.
Łączna sprzedaż samochodów elektrycznych trzech producentów wyniosła 481.151 samochodów i również wykazuje znaczący wzrost. Potwierdza wiodącą pozycję Aliansu jako największego producenta samochodów elektrycznych wśród marek popularnych. Do wzrostu sprzedaży w znaczącym stopniu przyczyniły się modele LEAF Nissana oraz ZOE Renault, który nadal zajmuje pierwsze miejsce w Europie, a także model i-Miev Mitsubishi. Jeśli chodzi o modele hybrydowe, to elektryczne wersje Mitsubishi Outlander przekroczyły poziom 13.000 sprzedanych sztuk.
Carlos Ghosn, prezes Aliansu Renault-Nissan, oświadczył: Alians osiągnął rekordowy poziom sprzedaży w pierwszym półroczu 2017. Łącznie sprzedaliśmy 5.268.079 samochodów. Chcemy w tym roku maksymalnie wykorzystać efekt synergii w ramach Aliansu, w większym stopniu czerpać zyski z oszczędności skali i naszej obecności na światowych rynkach, a także skoncentrować się na zaawansowanych technologiach i innowacyjnych modelach z napędem elektrycznym. Alians w nowym, poszerzonym składzie jest na najlepszej drodze do wykorzystania swojego potencjału, zarówno jeśli chodzi o wielkość sprzedaży, jak i ofertę usług związanych z mobilnością nowej generacji, którą chcemy zaproponować klientom na całym świecie.
W pierwszym półroczu 2017 Grupa Renault sprzedała 1.879.288 samochodów. Oznacza to wzrost o 10,4% przy średnim wzroście rynkowym równym 2,6%. Wszystkie marki grupy odnotowały zarówno wzrost wielkości sprzedaży, jak i udziałów w rynku. Renault i Dacia pobiły w tym półroczu nowy rekord sprzedaży. Renault zajmuje drugie miejsce pod względem wielkości sprzedaży w Europie. Zarówno sprzedaż jak i udziały w rynku wzrosły we wszystkich regionach. Grupa Renault odnotowała w szczególności wzrost sprzedaży o 19,3% regionie Afryki-Bliskiego Wschodu-Indii i o 50,5% w regionie Azji-Pacyfiku.
Natomiast Nissan Motor Co. Ltd. sprzedał 2.894.488 samochodów w pierwszym półroczu. Oznacza to wzrost o 5,6%. Nissan odnotował wzrost sprzedaży w Japonii (+22,9%) oraz w Europie (+5,7%). Model Infiniti sprzedał się w ilości 125 tys., co daje wzrost o 13% w stosunku do analogicznego okresu w roku 2016.
Mitsubishi Motors sprzedał 494.303 samochody, co przekłada się na wzrost światowej sprzedaży tej marki o 2,4 % w stosunku do analogicznego okresu w roku 2016. Wzrosła również sprzedaż minisamochodów Kei w Japonii. Możemy również zaobserwować duży wzrost sprzedaży w Chinach w związku z wprowadzeniem produkowanego lokalnie SUV-a Outlander. Marka odnotowała również zwiększenie sprzedaży w regionie ASEAN, pod wpływem wzmożonego zapotrzebowania na SUV-y i pickupy.
Alians zamierza mocniej wykorzystać efekt synergii w 2017 roku, dzięki ściślejszej współpracy pomiędzy Mitsubishi Motors oraz Nissan i Renault w takich obszarach jak zakupy, większe wykorzystanie lokalnych dostawców, produkcja krzyżowa, wspólne platformy samochodowe, wymiana technologii i ekspansja zarówno na dojrzałych, jak i wschodzących rynkach.
10 największych rynków zbytu Grupy Renault
1 |
Francja |
2 |
Rosja |
3 |
Włochy |
4 |
Niemcy |
5 |
Hiszpania |
6 |
Turcja |
7 |
Brazylia |
8 |
Iran |
9 |
Zjednoczone Królestwo |
10 |
Argentyna |
10 największych rynków zbytu Nissana
1 |
Stany Zjednoczone |
2 |
Chiny |
3 |
Japonia |
4 |
Meksyk |
5 |
Zjednoczone Królestwo |
6 |
Kanada |
7 |
Rosja |
8 |
Francja |
9 |
Włochy |
10 |
Niemcy |
10 największych rynków zbytu Mitsubishi Motors
1 |
Stany Zjednoczone |
2 |
Chiny |
3 |
Japonia |
4 |
Australia |
5 |
Filipiny |
6 |
Indonezja |
7 |
Tajlandia |
8 |
Niemcy |
9 |
Zjednoczone Królestwo |
10 |
Zjednoczone Emiraty Arabskie |
ALIANS RENAULT-NISSAN
Alians Renault-Nissan powstał w wyniku strategicznej współpracy pomiędzy Grupą Renault, mającą swoją siedzibę we Francji oraz firmami Nissan Motor i Mitsubishi Motors, z siedzibą w Japonii. W 2016 roku sprzedał 9,96 miliona samochodów w niemal 200 krajach. Więcej niż co dziewiąty sprzedany samochód na świecie to model Aliansu. Alians podpisał także szereg porozumień o współpracy strategicznej z różnymi producentami, takimi jak niemiecki Daimler czy chiński Dong Feng. Alians posiada również większościowe udziały w spółce joint-venture kontrolującej AwtoWAZ, największego producenta aut osobowych w Rosji. Zajmuje również wiodącą pozycję w produkcji samochodów o zerowej emisji i rozwija innowacyjne technologie, by móc zaoferować w przyszłości autonomiczne samochody wyposażone w mobilne technologie w przystępnej cenie.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze