wtorek, 5 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Dacia

Alians Renault-Nissan zapowiada rekordowy wzrost sprzedaży w pierwszym półroczu 2017 roku

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2017-08-02
w Dacia, Renault, Wiadomości
Czas czytania 6 minut
10 0
0
9
UDOSTĘPNIEŃ
29
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Renault zainwestuje 2 miliardy reali w Brazylii

BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?

Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?

W okresie od stycznia do czerwca 2017 roku Renault, Nissan i Mitsubishi Motors sprzedały łącznie ponad 5,27 miliona samochodów, co oznacza wzrost sprzedaży o 7%.

Łączna sprzedaż samochodów elektrycznych przekroczyła poziom 480 tys. samochodów.

Alians, występujący obecnie w poszerzonym składzie, jest na najlepszej drodze, by stać jednym z największych światowych producentów samochodów jeszcze w tym roku.

Sprzedaż Aliansu Renault-Nissan w pierwszym półroczu 2017 wzrosła o 7%, do poziomu 5.268.079 samochodów. Wzrost ten jest efektem zwiększonego zapotrzebowania na modele francuskiego i japońskiego koncernu oraz dołączenia nowego członka Aliansu, spółki Mitsubishi Motors, która po raz pierwszy została uwzględniona w wynikach w tym półroczu.

Sprzedaż modeli Renault, w tym Clio, Sandero, Mégane, Captur i Duster wzrosła. Podobne tendencje wykazuje sprzedaż modeli Nissana: X-Trail/Rogue, Sentra/Sylphy, Qashqai i Altima/Teana. Natomiast spółka Mitsubishi Motors, która dołączyła do Aliansu pod koniec 2016 roku, sprzedała blisko 495 tys. samochodów. Szczególnym powodzeniem w regionie ASEAN cieszył się jej SUV Outlander oraz model Pajero Sport.

Łączna sprzedaż samochodów elektrycznych trzech producentów wyniosła 481.151 samochodów i również wykazuje znaczący wzrost. Potwierdza wiodącą pozycję Aliansu jako największego producenta samochodów elektrycznych wśród marek popularnych. Do wzrostu sprzedaży w znaczącym stopniu przyczyniły się modele LEAF Nissana oraz ZOE Renault, który nadal zajmuje pierwsze miejsce w Europie, a także model i-Miev Mitsubishi. Jeśli chodzi o modele hybrydowe, to elektryczne wersje Mitsubishi Outlander przekroczyły poziom 13.000 sprzedanych sztuk.

Carlos Ghosn, prezes Aliansu Renault-Nissan, oświadczył: Alians osiągnął rekordowy poziom sprzedaży w pierwszym półroczu 2017. Łącznie sprzedaliśmy 5.268.079 samochodów. Chcemy w tym roku maksymalnie wykorzystać efekt synergii w ramach Aliansu, w większym stopniu czerpać zyski z oszczędności skali i naszej obecności na światowych rynkach, a także skoncentrować się na zaawansowanych technologiach i innowacyjnych modelach z napędem elektrycznym. Alians w nowym, poszerzonym składzie jest na najlepszej drodze do wykorzystania swojego potencjału, zarówno jeśli chodzi o wielkość sprzedaży, jak i ofertę usług związanych z mobilnością nowej generacji, którą chcemy zaproponować klientom na całym świecie.

W pierwszym półroczu 2017 Grupa Renault sprzedała 1.879.288 samochodów. Oznacza to wzrost o 10,4% przy średnim wzroście rynkowym równym 2,6%. Wszystkie marki grupy odnotowały zarówno wzrost wielkości sprzedaży, jak i udziałów w rynku. Renault i Dacia pobiły w tym półroczu nowy rekord sprzedaży. Renault zajmuje drugie miejsce pod względem wielkości sprzedaży w Europie. Zarówno sprzedaż jak i udziały w rynku wzrosły we wszystkich regionach. Grupa Renault odnotowała w szczególności wzrost sprzedaży o 19,3% regionie Afryki-Bliskiego Wschodu-Indii i o 50,5% w regionie Azji-Pacyfiku.

Natomiast Nissan Motor Co. Ltd. sprzedał 2.894.488 samochodów w pierwszym półroczu. Oznacza to wzrost o 5,6%. Nissan odnotował wzrost sprzedaży w Japonii (+22,9%) oraz w Europie (+5,7%). Model Infiniti sprzedał się w ilości 125 tys., co daje wzrost o 13% w stosunku do analogicznego okresu w roku 2016.

Mitsubishi Motors sprzedał 494.303 samochody, co przekłada się na wzrost światowej sprzedaży tej marki o 2,4 % w stosunku do analogicznego okresu w roku 2016. Wzrosła również sprzedaż minisamochodów Kei w Japonii. Możemy również zaobserwować duży wzrost sprzedaży w Chinach w związku z wprowadzeniem produkowanego lokalnie SUV-a Outlander. Marka odnotowała również zwiększenie sprzedaży w regionie ASEAN, pod wpływem wzmożonego zapotrzebowania na SUV-y i pickupy.

Alians zamierza mocniej wykorzystać efekt synergii w 2017 roku, dzięki ściślejszej współpracy pomiędzy Mitsubishi Motors oraz Nissan i Renault w takich obszarach jak zakupy, większe wykorzystanie lokalnych dostawców, produkcja krzyżowa, wspólne platformy samochodowe, wymiana technologii i ekspansja zarówno na dojrzałych, jak i wschodzących rynkach.

 

10 największych rynków zbytu Grupy Renault
1 Francja
2 Rosja
3 Włochy
4 Niemcy
5 Hiszpania
6 Turcja
7 Brazylia
8 Iran
9 Zjednoczone Królestwo
10 Argentyna

 

10 największych rynków zbytu Nissana
1 Stany Zjednoczone
2 Chiny
3 Japonia
4 Meksyk
5 Zjednoczone Królestwo
6 Kanada
7 Rosja
8 Francja
9 Włochy
10 Niemcy

 

10 największych rynków zbytu Mitsubishi Motors
1 Stany Zjednoczone
2 Chiny
3 Japonia
4 Australia
5 Filipiny
6 Indonezja
7 Tajlandia
8 Niemcy
9 Zjednoczone Królestwo
10 Zjednoczone Emiraty Arabskie

 

ALIANS RENAULT-NISSAN

Alians Renault-Nissan powstał w wyniku strategicznej współpracy pomiędzy Grupą Renault, mającą swoją siedzibę we Francji oraz firmami Nissan Motor i Mitsubishi Motors, z siedzibą w Japonii. W 2016 roku sprzedał 9,96 miliona samochodów w niemal 200 krajach. Więcej niż co dziewiąty sprzedany samochód na świecie to model Aliansu. Alians podpisał także szereg porozumień o współpracy strategicznej z różnymi producentami, takimi jak niemiecki Daimler czy chiński Dong Feng. Alians posiada również większościowe udziały w spółce joint-venture kontrolującej AwtoWAZ, największego producenta aut osobowych w Rosji. Zajmuje również wiodącą pozycję w produkcji samochodów o zerowej emisji i rozwija innowacyjne technologie, by móc zaoferować w przyszłości autonomiczne samochody wyposażone w mobilne technologie w przystępnej cenie.

 

 

źródło: Renault Polska

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: ClioDaciaDusterMitsubishiNissanRenaultRenault NissanSanderosprzedażwynikiZoe
Udostepnij4Tweet2Udostepnij1
Poprzedni

Powstaje nowy lider w Europie – Opel i Vauxhall dołączają do Grupy PSA

Następny

Véhiposte odświeża flotę z Citroënem i Peugeotem

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Véhiposte odświeża flotę z Citroënem i Peugeotem

Dacia głównym partnerem angielskiej ligi rugby na wózkach

Alpine A110 Cup – nowa wersja modelu

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Dawid - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Kolo - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Mariusz - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Radek - Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Anonimowo - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Pracuje w salonie - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • adam - Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Anonimowo - Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Yoyo - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • Chip - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Renault zainwestuje 2 miliardy reali w Brazylii
  • BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 26/2022
  • Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Kulisy wdrożenia Zity przez Mobilize i Mobilize Share usług carsharingowych
  • Nowy serwis samochodów ciężarowych Nijhof-Wassink w Tarnowie Podgórnym
  • XII Zlot Sudeckiego Klubu Citroën 2022 – relacja. Tak bawili się miłośnicy francuskiej marki samochodów
  • Renault 5 Diamant. Różowy koncept, który będzie przeznaczony na sprzedaż
  • Salon Renault istniał w Warszawie w 1908 r.
  • Fiat 500e najlepiej sprzedającym się autem elektrycznym w Niemczech i we Włoszech


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.