Tuż przed dostarczeniem do klientów pierwszych egzemplarzy Alpine A110 Premiere Edition producent zaprezentował wersję Cup tego modelu. Została stworzona specjalnie na potrzeby nowej serii wyścigów Alpine Europa Cup.
Model Alpine A110 zadebiutował podczas tegorocznego salonu samochodowego w Genewie. Do cywilnej wersji pojazdu, dołączył właśnie wariant wyścigowy A110 Cup. Aby dostosować pojazd do rywalizacji na torze samochód musiał przejść kilka modyfikacji. Poszczególne elementy samochodu zostały wzmocnione, a masa pojazdu ograniczona do 1.050 kg. W porównaniu do „zwykłego” A110 model ze znaczkiem Cup jest jeszcze o 30 kg lżejszy. Zmianom poddano zawieszenie, które zostało obniżone o 40 mm, zamontowano też amortyzatory Öhlins, a o skuteczne zatrzymanie pojazdu dbają hamulce marki Brembo.
1,8-litrowa jednostka, która jest sercem A110, została wzmocniona o 18 KM i generuje 270 KM mocy. Maksymalny moment obrotowy 320 Nm pozostał bez zmian. Na razie nie wiadomo, ile czasu Alpine A110 Cup potrzebuje do uzyskania pierwszej setki, ale z pewnością będzie to czas krótszy niż 4,5 sekundy cywilnej wersji Alpine.
Zmiany można zaobserwować również we wnętrzu pojazdu. Zamontowano klatkę bezpieczeństwa, fotele kubełkowe Sabelt, 6-punktowe pasy bezpieczeństwa, kierownicę z wyświetlaczem oraz nowe pedały. Dla większego komfortu kierowcy, samochód został wyposażony w klimatyzację.
Na sezon 2018 powstanie niewiele ponad 20 egzemplarzy tego samochodu. Cena bazowa wynosi 100.000 euro (ok. 425 tys. zł).
Pojazd powstał przy współpracy Renault Sport Racing z teamem Signatech i posłuży do zmagań w specjalnej serii wyścigów Alpine Europa Cup, które ruszą w 2018 roku. Będą składały się z sześciu rund na, jak to zapowiedział producent, najlepszych europejskich torach wyścigowych. Alpine Europa Cup jest nawiązaniem serii Alpine GTA Europa Cup, która odbywała się w latach 1985 i 1988 z udziałem Alpine GTA V6 Turbo.
Najnowsze komentarze