Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy

Test: Alpine A110 GT – 300 KM zwinnej radości Grand Touring. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2022-10-14
w Testy, Alpine - testy i opinie
Czas czytania 5 minut
297 3
A A
5

Warto przeczytać!

Test: Dacia Spring 2023 – jak sprawuje się samochód elektryczny w mieście?

Test: Renault Austral Iconic Esprit Alpine 160 mild hybrid

Test: Citroën Ami w korkach, na wybojach i pod górkę. Czy to idealny pojazd do miasta? Opinie, zużycie prądu, jazda

Test: Renault Megane E-Tech 218 KM – szybki i komfortowy elektryk. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy i zasięg

Alpine A110 GT to samochód, który dysponuje mocą 300 KM, waży zaledwie 1119 kg a do setki przyspiesza w 4,2 sekundy. Świetnie nadaje się na wycieczki w dwie osoby po Polsce i dalej.

Alpine A110 GT to połączenie wysokich osiągów z elegancją, pisze producent. Rzeczywiście, niskie, mocne nadwozie Alpine posiada wiele uroku. Ma znakomite proporcje, które powodują, że przyjemnie jest na ten samochód popatrzeć. I to jedna z rzeczy, do których trzeba się przyzwyczaić jeżdżąc nim – spojrzenia na każdym kroku. Niewiele osób pozostawia obojętnym. Wyróżnia się przede wszystkim kształtami a ciemno-pomarańczowy lakier wzmacnia ten efekt.

Ale Alpine A110 GT wyróżnia się nie tylko wyglądem. Jego mocną stroną jest komfort jazdy – co może się wydawać trudne do osiągnięcia w samochodzie nastawiony na osiągi, ale właśnie tak jest. Twardość i pewne prowadzenie łączą się tutaj w sposób prawie perfekcyjny z pewnego rodzaju łagodnością ruchów nadwozia. Dopiero jazda po bardzo zniszczonych drogach daje się odczuć jako mniej komfortowa. Poza tym zawieszenie Alpine jest bardzo dobre – wielowahaczowe. Dlatego nadaje się do normalnej, codziennej jazdy.

Kabina wzmacnia poczucie komfortu. Z jednej strony jest nieco surowa, sportowa, uproszczona, szczególnie gdy przełączymy samochód w tryb sport. Z drugiej strony czuje się tutaj wyraźnie wpływ francuskiej szkoły designu. Siedzenia w wersji GT dobrze podtrzymują, ale nie są zbyt twarde a wykończenia ze skóry czy aluminium dodają szlachetności.

Dużą pracę inżynierowie Alpine wykonali w zakresie dźwięku. On jest obecny, daje o sobie znać kiedy trzeba, ale to decyzja kierowcy. Można jeździć prawie w ciszy, dopiero przyciśnięcie pedału gazu do podłogi wyzwala piękny, donośny, ale na pewno nie ogłuszający ryk silnika.

Jaka jest jazda Alpine? Przede wszystkim zwinna, lekka, przyjemna. Samochód uwielbia ostre zakręty i dynamiczną jazdę. Żeby to wykorzystać, to trzeba już oczywiście potrafić coś więcej niż być mistrzem prostej. I uważnie patrzeć na prędkościomierz, bo wystarczy chwila nieuwagi by na autostradzie być daleko poza dopuszczalnym limitem.

W mieście Alpine okazuje się być zaskakująco zwinna, łatwo się nią parkuje i tylko wysokie krawężniki lub spore dziury to nie jest jej środowisko. Kręte drogi to raj dla kierowcy i pasażera (pod warunkiem, że to lubi) a na długich prostych można się rozkoszować błyskawicznym wyprzedzaniem i świetną aerodynamiką niskiego nadwozia.

Alpine A110 ma nadwozie zbudowane z aluminium, dzięki czemu auto jest znacznie lżejsze od klasycznych samochodów. Stosunek mocy do wagi – wzorowy. I to się czuje w każdym przyspieszaniu.

Silnik 1.8i o mocy 300 KM pozwala rozpędzić A110 GT w 4,2 sekundy do setki. Alpine ma też szybką skrzynię, która zmienia biegi w 260 ms. Łopatki przy kierownicy pozwalają samodzielnie decydować o najlepszym momencie zmiany.

Grand Touring obowiązuje – Alpine A110 GT jest znakomitym autem do dalszych wyjazdów. Każdy kilometr cieszy, angażuje kierowcę, pozwala poczuć przyjemność tej prawdziwej klasycznej motoryzacji. To pierwszy i niestety chyba ostatni samochód tej marki zbudowany według najlepszych tradycji GT. Kolejne modele będą już czysto elektryczne. Tym bardziej warto docenić i jeździć, póki jeszcze można, nie patrząc na zużycie paliwa. To jest jeszcze ta czysta, trochę dzika, dająca ogromną satysfakcję motoryzacja ze wszystkimi jej cechami. Coś pięknego!

W Polsce Alpine można kupić w salonie w Katowicach. Alpine A110 GT zaczyna się w cenniku od 319.900 zł. Pomarańczowy lakier i 18″ czarne felgi wymagają dopłat.

Dziękujemy firmie Renault Polska za udostępnię samochodu do testu.

Sesję zdjęciową zrealizowaliśmy w Grudziądzu.


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

1 3 głosy
Ocena artykułu
Tagi: A110Alpine
Udostepnij103Tweet64Udostepnij18
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

5 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
5
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.
Testujemy najnowszego pickupa Renault Oroch w Brazylii - przeczytaj teraz!
Learn more
This is default text for notification bar
Learn more