Już w ten weekend w okolicach Spały odbędzie się I Rajd Turystyczny Classicauto. Za kierownicą zabytkowego Alpine A110 wystartuje Jakub Pietrzak.
Podczas weekendu 20-21 maja 2017 Classicauto Cup zadebiutuje jako gospodarz I Rajdu Turystycznego Classicauto. Autorami trasy Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Polski oraz grupa Stado Baranów, co gwarantuje dobrą organizację i zabawę. Trasa rajdu jest atrakcyjna i malownicza. Uczestnicy odwiedzą m.in. Spałę, Inowłódz, Tomaszów Mazowiecki i najciekawsze miejsca w okolicach.
Samochód startujący w rajdzie to pięknie zachowany, w pełni sprawny model A110 z 1971 roku w poszukiwanej konfiguracji z silnikiem 1600S. Auto pochodzi z Włoch i tam we wczesnych latach 70. regularnie brało udział w lokalnych rajdach. Przez ostatnie 17 lat auto znajdowało się u kolekcjonera z Mediolanu, skąd zostało zakupione i zarejestrowane w Polsce.
NARODZINY IKONY MOTORYZACJI
Karoseria typu „berlinette” pojawiła się w Alpine A108, osiągając doskonałą wersję w modelu Alpine A110. Jego eleganckie linie nadwozia oraz osiągi sprawiły, że w krótkim czasie stał się prawdziwą ikoną motoryzacji. Model A108 pojawił się w 1958 roku i bardzo szybko był dostępny w różnych wersjach nadwozia. Na Salonie Samochodowym w Paryżu w 1960 roku wystawiona została bardzo elegancka wersja berlinette „Tour de France”, smuklejsza od poprzedniczek. Została ona zastąpiona w 1962 roku przez Alpine A110, model wyposażony w silnik z Renault 8. Wersja berlinette miała długą karierę handlową. Była produkowana aż do 1977 roku, a wersja FASA na Hiszpanię – do 1978 roku. Z fabryki w Dieppe wyjechało prawie 8.000 egzemplarzy tego modelu. Była również produkowana na licencji w liczbie około 4.000 egzemplarzy w Brazylii, Meksyku, Hiszpanii i Bułgarii.
Berlinette była wyposażana w różne układy napędowe Renault (Renault Dauphine, Renault 8, Renault 8 Major i Gordini, Renault 12 TS i Gordini, w silnik Renault 16 o mocy od 50 do 138 KM SAE, a nawet 2.0 turbo o mocy prawie 200 KM.
Model Berlinette A110 okazał się jednym z najlepszych samochodów rajdowych swojego pokolenia. W latach 1967-1976 samochód wygrywał w krajowych mistrzostwach, mistrzostwach Europy i świata, triumfując w tak prestiżowych imprezach, jak Rajd Monte Carlo, Rajd Francji, Rajd Akropolu, Rajd Maroka czy Rajd San-Remo, a mowa tu tylko o rajdach rozgrywanych w ramach mistrzostw świata. Model A110 znany jest także polskim kibicom, w latach 1970-1975 samochód startował w rundach Rajdu Polski.
NOWY A110
Nowy, dwumiejscowy samochód, którego premiera miała miejsce podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie, pojawi się w sprzedaży w Polsce na jesieni tego roku. Nowy model A110 ma kompaktowe wymiary, niską masę i spektakularną dynamikę, które zapewniły sukces kultowej Berlinette. Samochód posiada płaską płytę podłogową i nadwozie wykonane z aluminium, co zapewnia mu wysokie osiągi. Nowy A110 wyznacza kolejny ważny etap w odrodzeniu marki Alpine.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze