Marka Alpine, obecna na torach wyścigowych, zapowiadała, że planuje wejść do rajdów. I obietnicę tę spełnia – Alpine A110 Rally jest gotowy do walki!
Po wyczynowych wersjach Cup i GT4 marka Alpine wprowadza model A110 Rally. Jego oficjalna prezentacja miała miejsce podczas Rajdu Mont-Blanc Morzine (5-7 września 2019 r.). Ten samochód z napędem na dwa koła jest adresowany do prywatnych zespołów i kierowców i będzie dostępny do kupienia pod koniec bieżącego roku. Cena – od 150.000 euro netto bez opcji.
Zaprojektowana i opracowana przez Signatech rajdowa wersja Alpine A110 posiada lekkie i zwinne aluminiowe podwozie wywodzące się z modelu produkcyjnego. Oczywiście wersja Alpine A110 Rally otrzymała dodatkowe modyfikacje, aby spełnić wszystkie wymogi rajdowych specyfikacji. Należą do nich zawieszenie, nowe hamulce Brembo i elementy bezpieczeństwa charakterystyczne dla tego sportu, takie jak homologowana przez FIA klatka bezpieczeństwa, siedzenie kubełkowe Sabelt i sześciopunktowy system pasów bezpieczeństwa.
W połączeniu z sekwencyjną sześciobiegową skrzynią biegów (plus bieg wsteczny) i mechanizmem różnicowym 4-cylindrowy turbodoładowany silnik o pojemności skokowej 1.8 litra znany z modelu produkcyjnego został również specjalnie przystosowany do rajdów. Popracowano nad momentem obrotowym i mocą, która została zwiększona do ponad 300 KM. W pracach nad samochodem brali udział m.in. kierowcy Emmanuel Guigou (Mistrz Francji w rajdach w „ośce”) oraz Laurent Pellier (Mistrz Francji z 2015 roku w kategorii juniorów).
Obaj wykonali większość prac rozwojowych w celu przetestowania niezawodności i dobrania podstawowych ustawień. Inni kierowcy dodają swój wkład, aby Alpine A110 Rally był jak najbardziej wszechstronny, łatwy w prowadzeniu i niedrogi, aby klienci mogli wykorzystać cały potencjał swój i samochodu.
Signatech i Alpine pracują nad uzyskaniem homologacji FIA R-GT, we współpracy z FFSA. Producent spodziewa się, że uzyska tę homologację w nadchodzących tygodniach, a to utoruje drogę do komercjalizacji Alpine A110 Rally. Wkrótce potem przewidziane są dostawy pierwszych samochodów, co spodziewane jest na początku 2020 r. Powinno to umożliwić starty w nowym sezonie.
„Ten powrót do rajdów jest oczekiwany, ponieważ Alpine przeszedł do historii, gdy wygrał pierwsze w historii Rajdowe Mistrzostwa Świata w 1973 roku. Aby zapewnić sukces nowego samochodu, powierzyliśmy badania i rozwój, produkcję i komercjalizację Alpine A110 Rally firmie Signatech, naszemu partnerowi również w FIA World Endurance Championship oraz w programach Cup i GT4. Alpine A110 Rally wygląda na bardzo dobry i niesamowicie wydajny samochód” – mówi Régis Fricotté, Dyrektor Alpine Dyrektor ds. Handlowych.
„To wielki zaszczyt, że Signatech został wybrany do tak ekscytującego projektu, dzięki któremu Alpine powróci na odcinki specjalne. Wszystkie nasze kompetencje ostały użyte do spełnienia specyfikacji Alpine, a pierwsze testy były wyjątkowo pozytywne. Alpine A110 Rally demonstruje prawdziwe walory rajdowe, będąc jednocześnie przyjemnym samochodem o bezkompromisowych osiągach. Doświadczenie Manu Guigou i Laurenta Pelliera było nieocenione na tym etapie rozwoju i chcielibyśmy podziękować Renault Sport Racing za jego wiedzę fachową oraz Renault F1 Team za pomoc w logistyce testów. Wciąż mamy wiele do zrobienia przed zbudowaniem pierwszych samochodów, ale ten pierwszy publiczny występ wyznacza nowy etap w tym ekscytującym wyzwaniu!” – dodał Philippe Sinault, dyrektor Signatech.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Alpine
Najnowsze komentarze