piątek, 1 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Alpine

Alpine A110 S: trzysta koni i 4,2 sekundy do setki!

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2022-04-07
w Alpine, Wiadomości
Czas czytania 6 minut
90 1
1
78
UDOSTĘPNIEŃ
260
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Stellantis inwestuje w fabrykę benzynowych silników V6

Kiedy minie kryzys na rynku półprzewodników? Szef marki Citroën, Vincent Cobée, zna odpowiedź

Peugeot i Citroën podnoszą ceny w Australii. Podwyżka nawet o 6%

Trzystukonny silnik, 4,2 sekundy do setki i wyjątkowe, ognisto-pomarańczowe nadwozie z dachem w kolorze głębokiej czerni – katowicki salon Alpine, to jedyne miejsce w Polsce, gdzie można podziwiać najnowszą wersję Alpine A110 S. W gamie nowości francuskiego producenta znalazły się także dwa inne modele – A110 w wersji Berlinette i A110 GT.

W życiu każdej szanującej się marki nadchodzi czas zmian. Udoskonalenia w odniesieniu do Alpine nigdy nie odbierają marce „pazura”, wręcz przeciwnie – podkreślają tradycję, styl i charakter tych francuskich samochodów ze sportową duszą.

Od premiery Alpine z 2017 r. pojawiło się wiele wersji A110, trzy prezentowane właśnie nowe koncepcje samochodu, dowodzą zasadności tej ewolucji. Dziś, zgodnie z tą zasadą Alpine prezentuje: nową wersję A110, nawiązującą do legendarnej Berlinette, nowe A110 GT, czyli Gran Turismo i wreszcie najbardziej sportowy z nich – model A110 S.

Wszystkie trzy wersje mają oczywiście typowe dla marki Alpine i kochane przez jej miłośników cechy – to lekkie, zwrotne auta, napędzane 4-cyindrowym silnikiem 1,8 turbo, wyposażone w siedmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów, w podwójne mokre sprzęgło i sportowy design. Łączy je bardzo wiele, ale mają zdecydowanie odmienny charakter. Choć każdy z modeli jest prawdziwym Alpine, to oferuje użytkownikowi inny rodzaj przyjemności z jazdy.

Alpine A110 jest „bramą do świata Alpine”, kluczowym modelem marki. Zawieszenie w wersji A110 w połączeniu z silnikiem o mocy 252 KM zapewnia przyjemność jazdy, która przypomina czasy Berlinette. Precyzyjne i lekkie A110 jest niezwykle dynamiczne w każdej sytuacji.

Alpine A110 jest mistrzem zwrotności i dynamiki dzięki optymalnemu rozłożeniu masy (44% na przód i 56% na tył, centralnie umieszczony silnik) i lekkości (masa własna 1 102 kg). Wyposażone jest w zawieszenie Alpine i kubełkowe fotele Sabelt Sport, niezwykle efektywne i przewidywalne w swym zachowaniu, A110 zapewnia użytkownikom czystą przyjemność z jazdy w każdej sytuacji.

Alpine A110 GT to sportowe coupé Gran Turismo. Silnik o mocy 300 koni z zawieszeniem „Alpine”, to idealne połączenie osiągów i komfortu. To sportowe auto idealnie sprawdzi się zarówno w codziennym użytkowaniu, jak i w dalekich podróżach. Rozpoznawalne dzięki premierowemu kolorowi nadwozia (Szary Tonnerre) oraz oznaczeniu „GT” umieszczonemu z tyłu nadwozia i na progach drzwi. Nowe A110 GT stanowi perfekcyjne połączenie wysokich osiągów i elegancji dzięki zawieszeniu „Alpine” i silnikowi o mocy 300 KM.

GT charakteryzuje czysta linia nadwozia, wyrafinowane wnętrze i perfekcyjne działanie podzespołów mechanicznych. Wyposażenie standardowe obejmuje system Park Assist (wspomaganie parkowania przodem i tyłem i kamera cofania) oraz skórzane fotele Comfort z regulacją w 6 płaszczyznach.

Skonfiguruj swoje Alpine

Nowe Alpine A110 S to najwyższa wersja w gamie, w której nacisk położony jest na osiągi. Sportowe zawieszenie pozwala w pełni wykorzystać potencjał silnika o mocy 300 KM. Sportowe w każdym calu, może być wyposażone w opony typu semi-slick i pakiet Aero, który z pewnością zachwyci kierowców ceniących precyzję, szczególnie na torze. Model jest oznaczone literą S z tyłu i na progach drzwi. Dzięki bezkompromisowej konfiguracji 300-konnego silnika, zawieszenia, hamulców, układu wydechowego i sportowych foteli – zapewnia intensywnie sportowe doznania z jazdy. Samochód może być opcjonalnie wyposażony w karbonowe akcesoria poprawiające aerodynamikę lub ekskluzywne, dwukolorowe ognisto-pomarańczowe nadwozie z dachem w kolorze głębokiej czerni.

Nowe A110 GT w skrócie:

  • Moc 300 KM
  • Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,2 s
  • 340 Nm momentu obrotowego dostępnego w zakresie od 2 400 do  6 000 obr./min
  • Zawieszenie „Alpine” oraz przednie i tylne zawieszenie z podwójnymi trójkątnymi wahaczami
  • Masa własna samochodu gotowego do jazdy od 1 119 do 1 140 kg
  • Sportowy układ wydechowy
  • Wyjątkowo efektywny układ hamulcowy Brembo, dwuelementowe przednie i tylne tarcze hamulcowe o średnicy 320 mm z niebieskimi zaciskami
  • Obręcze kół „Legende” 18” w kolorze diamentowanej czerni
  • Opony Michelin Pilot Sport 4 w rozmiarze 205/40 R18 z przodu i 235/40 R18 z tyłu
  • Fotele Comfort z regulacją w 6 płaszczyznach, wykończone skórzaną tapicerką w kolorze czarnym lub brązowym z niebieskimi przeszyciami

Nowe Alpine A110 S w skrócie:

  • Moc 300 KM
  • Stosunek masy do mocy 3,7 kg/KM
  • Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,2 s
  • 340 Nm momentu obrotowego dostępnego w zakresie od 2 400 do  6 000 obr./min
  • Maksymalna prędkość zwiększona do 275 km/h
  • Sportowy układ jezdny: sprężyny i stabilizatory poprzeczne o zmienionej charakterystyce, specyficzna geometria zawieszenia, sztywniejsze o 50% sprężyny śrubowe i amortyzatory o odpowiednio dobranych nastawach, wydrążone dla zmniejszenia masy samochodu i o 100% sztywniejsze stabilizatory poprzeczne, zmniejszony o 4 mm prześwit i hydrauliczne ograniczniki amortyzatorów odpowiednio skalibrowane dla zapewnienia optymalnej stabilizacji nadwozia
  • Masa własna samochodu gotowego do jazdy od 1 102 do 1 140 kg
  • Sportowy układ wydechowy
  • Wyjątkowo efektywny układ hamulcowy Brembo, dwuelementowe przednie i tylne tarcze hamulcowe o średnicy 320 mm z pomarańczowymi zaciskami
  • Czarne błyszczące obręcze kół GT Race 18”
  • Opony Michelin Pilot Sport 4 w rozmiarze 215/40 R18 z przodu i 245/40 R18 z tyłu
  • Sportowe, regulowane w 2 kierunkach fotele Sabelt o lżejszej konstrukcji, wykończone tapicerką ze skóry łączonej z mikrofibrą, z pomarańczowymi

źródło: Alpine

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

1 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: A110Alpine
Udostepnij31Tweet20Udostepnij5
Poprzedni

Renault najpopularniejszą francuską marką w Polsce: IQ 2022 r. Dacia rośnie, Peugeot i Citroën ze spadkami

Następny

By sprzedać jeden samochód Citroën i Peugeot wydają w Polsce trzy razy więcej niż Renault i Dacia?

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

By sprzedać jeden samochód Citroën i Peugeot wydają w Polsce trzy razy więcej niż Renault i Dacia?

Nowy Fiat 500 zadebiutował w Japonii

Peugeot liderem na rynku elektrycznych vanów po pierwszym kwartale 2022 roku w Wielkiej Brytanii

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Dominik - Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze
  • Vtr - Luksusowy DS 6 od DS Automobiles potwierdzony. Kiedy zobaczymy nowy model?
  • Vtr - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Anonimowo - Silnik benzynowy 2.0i TCT XU10 J2TE – inny niż wszystkie
  • Bartek - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Anonimowo - Peugeot o 408: „na razie nie mamy żadnej konkurencji”
  • Anonimowo - Peugeot o 408: „na razie nie mamy żadnej konkurencji”
  • Łukasz - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Irbis78 - Przegląd rynku wtórnego: Benzynowe auto klasy średniej do 40 tysięcy złotych. Renault Talisman, Peugeot 508 i Citroën C5
  • Jakub - Peugeot o 408: „na razie nie mamy żadnej konkurencji”


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Stellantis inwestuje w fabrykę benzynowych silników V6
  • Kiedy minie kryzys na rynku półprzewodników? Szef marki Citroën, Vincent Cobée, zna odpowiedź
  • Peugeot i Citroën podnoszą ceny w Australii. Podwyżka nawet o 6%
  • Dacia Spring nadal bezkonkurencyjna cenowo. Europa masowo kupuje małego elektryka
  • Nowy Peugeot 308 1.2 130 KM EAT 8 zdobył dwie gwiazdki w testach Green NCAP
  • Andrzej Korpak, dyrektor zakładu Stellantis Gliwice z nagrodą Menedżer Roku
  • Silnik benzynowy 2.0i TCT XU10 J2TE – inny niż wszystkie
  • Dacia prezentuje mini-serial z inspirującymi historiami
  • Nowy Renault Austral – ruszyła przedsprzedaż kompaktowego SUV-a
  • Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.