Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

Alpine A110 San Remo 73: nowa edycja dla uczczenia pasji do rajdów

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2023-03-16
w Wiadomości, Alpine
Czas czytania 5 minut
59 3
A A
0

Warto przeczytać!

Kupił dom na licytacji, w środku znalazł zamurowanego Citroëna. Nieruchomość kryje też inne tajemnice

Już za miesiąc Autonostalgia. Kiedy odbędą się te ciekawe targi w Warszawie?

Dacia Bigster zostanie zaprezentowana w 2025 r. Jest oficjalne potwierdzenie daty

Dealerzy pozwali producenta samochodów. Czy podobnie będzie w Polsce?

  • Alpine A110 świętuje 50. rocznicę zwycięstwa w Rajdzie San Remo i zdobycia przez markę w 1973 roku pierwszego w historii rajdów tytułu mistrza świata producentów.

  • Z tej okazji powstała wyjątkowa, licząca 200 egzemplarzy seria limitowana Alpine A110 San Remo 73.

  • Edycja Alpine A110 San Remo 73 będzie dostępna na zamówienie już od 17. marca 2023 roku w cenie 430.000 zł brutto.

Po zaprezentowanej w 2022 roku serii limitowanej Alpine A110 Tour de Corse 75 przyszła kolej na limitowaną serię A110 San Remo 73, stworzoną dla uhonorowania rajdowej historii marki.

Tą nową edycją Alpine świętuje 50. rocznicę swojego historycznego momentu w sportach motorowych – zwycięstwa w Rajdzie San Remo i zdobycia przez Alpine w rajdowych mistrzostwach świata najwyższego miejsca na podium w kategorii producentów. Oprócz wyraźnego nawiązania do przeszłości i hołdu dla osiągnięć marki ta numerowana edycja 200 egzemplarzy jest przede wszystkim kwintesencją nowoczesności i oryginalności.

WSPÓŁCZESNA INTERPRETACJA LEGENDY ALPINE

Ta nowa limitowana seria, nawiązująca do kultowego Alpine A110, zwycięzcy Rajdu San Remo w 1973 roku, wyróżnia się nowoczesnym, unikalnym designem oraz niespotykaną zwrotnością i wysokimi osiągami, które zawdzięcza swemu zawieszeniu i silnikowi o mocy 300 KM. Design Alpine A110 San Remo 73 jest unikalnym połączeniem stylistyki nadwozia i wystroju wnętrza.

Ze swym nadwoziem w oryginalnym kolorze Caddy Blue i czarnymi obramowaniami karbonowego dachu wykończonego w czerwonym kolorze, seria limitowana A110 San Remo 73 odtwarza historyczne barwy Alpine Berlinette z 1973 roku. Okolicznościowy napis „San Remo 73”, umieszczony na masce, drzwiach i tylnym zderzaku, uzupełniają czarno-białe motywy graficzne na drzwiach. Do tego dochodzą 18-calowe białe błyszczące obręcze kół Grand Prix, zaciski hamulcowe Brembo® w kolorze antracytowym, czarne wykończenie reflektorów „Boomerang” oraz umieszczone na błotnikach logo marki i napisy Alpine w czarnym błyszczącym kolorze.

We wnętrzu wykończonym tapicerką z mikrofibry z szarymi przeszyciami królują kubełkowe fotele Sabelt® Racing, przystosowane do zamontowania wyścigowych, sześciopunktowych pasów bezpieczeństwa z wyhaftowanym okolicznościowym napisem „World Champion 73”. Sportową atmosferę wnętrza uzupełniają pedały Sport, aluminiowy podnóżek po stronie pasażera i dywaniki podłogowe Alpine. Na płatach drzwi umieszczono dwie okolicznościowe czarno-białe listwy ozdobne.

Ekskluzywna edycja Alpine A110 San Remo 73, ograniczona do 200 egzemplarzy, jest oznakowana tabliczką „Limited Edition A110 San Remo 73” ponumerowaną od 1 do 200. Edycja dysponować będzie również bogatym wyposażeniem, obejmującym wyczynowy układ hamulcowy, aktywny sportowy układ wydechowy, elektrycznie składane boczne lusterka i wewnętrzne lusterko z funkcją automatycznego zapobiegania oślepieniu, wspomaganie parkowania przodem i tyłem i kamerę cofania oraz system nagłośnienia Audio Focal, a także system telemetryczny Alpine Telemetrics.

W Polsce zamówienia na ten samochód, oferowany w cenie 430.000 zł brutto, będzie można składać w sieci Alpine od piątku 17. marca.

SAN REMO 1973 – NOBILITACJA

A110 San Remo 73 przejmuje pałeczkę po legendarnym modelu, który jako pierwszy zapewnił Alpine zwycięstwo w Rajdowych Mistrzostwach Świata.

W 1973 roku samochody Alpine zdominowały świat rajdów – zaliczyły 4 zwycięstwa po 9 rundach Rajdowych Mistrzostw Świata. Berlinette znalazły się wśród faworytów 10. rundy Rajdu San Remo, której trasa nakładała się na trasę Rajdu Monte-Carlo, był to więc teren wspólny, sprzyjający Berlinette, które ponadto miały korzystny stosunek masy do mocy.

Na włoskich drogach Alpine z numerem 1 ukończyło pierwszy etap z przewagą ponad 5 minut dzięki ryzykownej, ale opłacalnej strategii doboru opon. Z ponad 9-minutowym opóźnieniem w stosunku do lidera na starcie drugiego etapu Alpine z numerem 5 notowało coraz lepsze czasy, odrobiło straty na kolejnych odcinkach specjalnych i zakończyło rajd na trzecim miejscu za Fiatem 124 i Alpine z numerem 1, które ukończyło rundę San Remo z ponad 6-minutową przewagą nad pozostałymi uczestnikami. Dziesiąta runda ostatecznie zagwarantowała marce Alpine tytuł mistrza świata w kategorii producentów.

Kultowe niebiesko-biało-czerwone barwy samochodu z czarno-białymi pasami stały się barwami światowej nobilitacji. I właśnie do tych legendarnych barw nawiązuje Alpine dzisiaj, w 2023 roku, dla uczczenia 50. rocznicy tego rajdowego zwycięstwa.

Alpine 

Marka Alpine, stworzona w 1955 przez Jeana Rédélégo, z biegiem lat zdobyła sobie mocną pozycję wśród sportowych samochodów we francuskim stylu. W 2018 roku zaprezentowała nowe A110, sportowy samochód wierny ponadczasowym zasadom Alpine – lekki, kompaktowy, zwrotny i zapewniający dużą przyjemność jazdy. W 2021 roku utworzona została jednostka biznesowa Alpine Business Unit. Alpine stanie się marką innowacyjnych, autentycznych i ekskluzywnych samochodów sportowych Grupy Renault. Będzie czerpać z dziedzictwa i know-how zakładu w Dieppe, który był kolebką marki, a także z umiejętności konstrukcyjnych zespołu Formuły 1 i Renault Sport Cars.

 

 

źródło: Renault Polska


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: A110Alpine
Udostepnij21Tweet13Udostepnij4
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.