Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

Alpine Elf Endurance Team gotowy na wyzwania toru Sebring

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2023-03-16
w Wiadomości, Alpine
Czas czytania 5 minut
35 1
A A
0

Warto przeczytać!

Kupił dom na licytacji, w środku znalazł zamurowanego Citroëna. Nieruchomość kryje też inne tajemnice

Już za miesiąc Autonostalgia. Kiedy odbędą się te ciekawe targi w Warszawie?

Dacia Bigster zostanie zaprezentowana w 2025 r. Jest oficjalne potwierdzenie daty

Dealerzy pozwali producenta samochodów. Czy podobnie będzie w Polsce?

  • Po przejechaniu ponad 2.800 kilometrów w Prologu, Alpine Elf Endurance Team wyrusza teraz na podbój w wyścigu 1000 Miles of Sebring.

  • Dzięki zdobytym cennym informacjom Alpine planuje pomyślny powrót w kategorii FIA World Endurance Championship LMP2.

  • A470 oznaczone numerami 35 i 36 wyjadą na tor w środę w ramach przygotowań do pierwszego wyścigu sezonu, który rozpocznie się w piątek o godzinie 17:00 czasu środkowoeuropejskiego.

Alpine Elf Endurance Team koncentruje się teraz na pierwszej z siedmiu rund sezonu 2023 FIA World Endurance Championship. Zespół opiera się na wnioskach z Prologu, w którym obie ekipy stopniowo podnosiły swój poziom wydajności.

Po dwóch dniach dogłębnej analizy danych i gruntownym remoncie swoich dwóch prototypów A470, zespół Alpine Elf Endurance Team jest gotowy do podjęcia wyzwania w kategorii LMP2 – w tym roku bardziej konkurencyjnej niż kiedykolwiek wcześniej. Od dzisiaj zespół operacyjny będzie współpracował z André Negrão, Memo Rojasem, Ollim Caldwellem, Matthieu Vaxiviere, Charlesem Milesi i Julienem Canalem, aby dopracować ich ostatnie przygotowania przed tą pierwszą w tym sezonie chwilą prawdy. Aby to osiągnąć, inżynierowie, kierowcy i mechanicy wezmą udział w trzech godzinnych sesjach treningowych, aby udoskonalić swoje ustawienia przed czwartkową sesją kwalifikacyjną o zmierzchu.

Część wydarzenia „Super Sebring”, łączącego wyścigi 1000 Miles of Sebring (FIA WEC) i 12 Hours of Sebring (IMSA) oraz otwarcie sezonu odbędzie się w piątek od południa czasu lokalnego w wyjątkowej i typowo północnoamerykańskiej atmosferze. Wyścig zaplanowano na dystansie 1000 mil, czyli 1609,34 km, ale jeśli dystans nie zostanie osiągnięty do tego czasu, potrwa nie dłużej niż osiem godzin. Oprócz dobrze znanych pułapek związanych z różnymi nawierzchniami torów, pojawią się również inne wyzwania związane z potencjalnymi licznymi neutralizacjami, radzeniem sobie z ruchem na torze lub spadkiem temperatur, w miarę zbliżania się finałowego sprintu.

Dzięki swoim wcześniejszym doświadczeniom z Florydy, Alpine Elf Endurance Team i oba tercety kierowców zrobią wszystko, co w ich mocy, aby zapewnić zespołowi obiecujący powrót do jednej z najbardziej konkurencyjnych kategorii na świecie.

Philippe Sinault, szef zespołu Alpine Elf Endurance

„Atmosfera w zespole przed wyruszeniem na 1000 mil Sebring jest doskonała. Integracja naszych nowych członków przebiega bardzo dobrze. Ważne jest, aby podkreślić czynnik ludzki w Sebring. To tor, który jest staroświecki, nietypowy i wyboisty. Obiekt, na którym wzajemne zaufanie jest niezbędne. Ten duch zespołowy jest wymagany zarówno w naszych samochodach, jak i w naszych szeregach. Cieszę się z dynamiki, którą razem tworzymy. Sebring nigdy nie jest łatwym torem i musimy teraz unikać pułapek. Musimy o tym pamiętać o tym, że sesje treningowe nie odbywają się w tych samych przedziałach czasowych i warunkach, co wyścig. Celem jest uzyskanie samochodu, który będzie dobrze spisywał się na całym dystansie tego długiego wyścigu, znanego ze spadków temperatury toru w miarę upływu godzin. To jedna z najtrudniejszych rund w kalendarzu, z zarządzaniem ruchem na torze, brakiem dróg ewakuacyjnych i zapadnięciem zmroku w trakcie jazdy. Jesteśmy również świadomi, że jesteśmy pod presją powrotu do kategorii LMP2, bardziej konkurencyjnej niż kiedykolwiek wcześniej. Oprócz doświadczenia i wszystkich zalet naszych rywali, wszyscy kierowcy mają ambicje, by w najbliższych latach dołączyć do najwyższej kategorii. Musimy więc być realistami i pamiętać, że daleko nam do bycia faworytami, nie mówiąc już o naszym pierwszym wyścigu w LMP2. To będzie bardzo konkurencyjny sezon, więc najważniejsze jest zdobycie dobrych punktów. Miejsce w pierwszej piątce, a nawet podium, w zależności od tego, co wydarzy się w wyścigu, pomogłoby nam osiągnąć ten cel”.

HARMONOGRAM WEEKENDU
Środa, 15 marca

15:55-16:55: 1. sesja treningowa
21:35-22:35: 2. sesja treningowa

Czwartek, 16 marca

15:55am-16:55pm: 3. sesja treningowa
23:55-00:10: Kwalifikacje kategorii LMP2

Piątek, 17 marca

17:00-01:00: 1000 Miles of Sebring

KALENDARZ FIA WEC 2023

11-12 marca: Prolog – Sebring (USA)
17 marca: 1000 Miles of Sebring (USA)
16 kwietnia: 6 Hours of Portimão (Portugalia)
29 kwietnia: 6 Hours of Spa-Francorchamps (Belgia)
10-11 czerwca: 24 Hours of Le Mans (Francja)
9 lipca: 6 Hours of Monza (Włochy)
10 września: 6 Hours of Fuji (Japonia)
4 listopada: 8 Hours of Bahrain (Bahrajn)

 

 

źródło: Alpine Cars Katowice


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: A470AlpineAmeryka PółnocnaSportWECwyścigi
Udostepnij12Tweet8Udostepnij2
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.