W 2021 roku Grupa Renault ogłosiła, że nawiązuje współpracę z brytyjską legendarną marką Lotus (dziś zależną od chińskiego Geely) w zakresie opracowania elektrycznej platformy dla nowego modelu, potencjalnego następcy Alpine A110. Właśnie pojawiły się informacje, że współpraca nie będzie kontynuowana.
Marka Alpine nie skomentowała jeszcze tych doniesień, które pojawiły się ze strony Lotusa. Ten ostatni twierdzi jednak, że to była wspólna decyzja obu producentów, którzy zresztą nie wykluczają odnowienia współpracy.
Grupa Renault w chwili obecnej planuje wykorzystanie własnych rozwiązań dla przyszłych modeli Alpine. Mowa tu jest jednak nie tyle o następcy A110, co o SUV-ach, które francuska marka chce zaoferować klientom w Stanach Zjednoczonych. Mają to być samochody z napędem elektrycznym. Pierwszy z nich, auto klasy kompaktowej, ma zostać zaprezentowany już za dwa lata, w roku 2025. Najprawdopodobniej zostanie tu wykorzystana platforma Aliansu CMF-EV, tyle, że głęboko zmodyfikowana.
Drugim SUV-em szykowanym przez Alpine będzie auto większe, zapewne operujące w segmencie D. Nie wiadomo jeszcze, czy będzie to samochód elektryczny, czy tylko hybrydowy, ale ma zostać zaprezentowany za 4-5 lat. Oba SUV-y, zwłaszcza ten większy, trafiać mają przede wszystkim do Stanów.
Na 2027 rok planowane jest też wprowadzenie na rynek elektrycznego następcy A110.
Przy okazji warto wspomnieć, że Renault i chińskie Geely, aktualny właściciel Lotusa, współpracują razem w zakresie silników spalinowych z serii Horse oraz przy produkcji samochodów w koreańskim Busan.
Rozluźnienie między Lotusem i Alpine nie burzy planów żadnej z marek, po prostu będą one skorygowane do nowych realiów.
Skonfiguruj dla siebie ekscytujący samochód Alpine
Krzysztof Gregorczyk