Marka Alpine zaprezentowała model A110 GT4+, ewolucję swojego flagowego samochodu wyścigowego, który wkrótce pojawi się na torze.
Od 2018 roku Alpine rzuca modelem A110 GT4 wyzwanie najbardziej prestiżowym producentom. Samochód powstał na bazie modelu seryjnego wykorzystując liczne zalety takie jak: lekkości i rozkład masy. Zaprojektowany i opracowany przez Signatech Automobiles pojazd szybko zyskał uznanie, co potwierdza m.in. historyczny sukces w Międzynarodowym Pucharze GT4 w Bahrajnie.
Po udanych pierwszych latach, w 2022 roku zadebiutował model Alpine A110 GT4 Evo. Dzięki skrupulatnej pracy zespołów technicznych nad skrzynią biegów, turbosprężarką i blokiem silnika, Alpine zdobyło swój pierwszy tytuł mistrza FFSA GT w 2023 roku, a w kolejnym roku tytuł mistrza GT4 European Series.
Alpine A390 testowany na kole podbiegunowym. Co wiemy o nowym modelu?
Alpine GT4 przechodzi ewolucję
Alpine wprowadza do kategorii GT4 nowy model A110 GT4+. Nowa wersja, która jest ewolucją A110 GT4 Evo, to owoc pracy ekspertów, którzy wykorzystali doświadczenie zdobyte na torach wyścigowych i w rajdach od 2018 roku. W ubiegłym roku wiedza i kompetencja specjalistów zaowocowała zwycięstwem Alpine A110 Rallye GT+ w Rajdzie Mont-Blanc Morzine.
Zaprojektowany z myślą o łatwości użytkowania i wydajności, model A110 GT4+ oferuje wysokie osiągi, obniżone koszty eksploatacji i zwiększoną niezawodność. Aby osiągnąć te cele, model wyposażono w szereg nowych funkcji, w tym układ doładowania i układ chłodzenia, zapożyczone z wersji Rallye GT+. Przeprojektowana została dźwignia zmiany biegów a wlot powietrza z włókna węglowego i większy przedni radiator poprawiają zarządzanie temperaturą.
Szczególną uwagę zwrócono na układ wydechowy oraz systemy zapobiegające poślizgom. Wreszcie, nowy system adaptacji ciśnienia atmosferycznego za pośrednictwem czujnika P_atmo pozwala pojazdowi dostosować się do zmian wysokości bez dodawania balastu.
Test: Renault Rafale 300 KM 4×4 Esprit Atelier. Pozytywne opinie i 6,4 sekundy do setki
Na zewnątrz Alpine A110 GT4+ zyskał szereg subtelnych modyfikacji mających na celu dalszą optymalizację aerodynamiki. Zastosowano w nim perforowany tylny spojler z włókna węglowego i bardziej wytrzymały przedni splitter z naturalnego włókna, aby wytrzymał zapierające dech w piersiach pojedynki na torze wyścigowym.
A110 GT4+ i duży potencjał
Alpine A110 GT4+ w swojej najmocniejszej wersji pokazał już swój potencjał, pokonując rywali w swojej klasie ostatniej rundy sezonu Ultimate Endurance GT Cup 2024. Biorąc udział w sześciogodzinnym wyścigu na torze Paul Ricard, załoga Jima Pla, Juliena Gilberta i Jeana Mathieu Leandriego zdominowała wyścig, demonstrując ulepszone osiągi i niezawodność nowej wersji.
Alfa Romeo na polskim rynku: Junior, Tonale, Giulia
Nowa homologacja, ważna przez siedem lat, pozwala modelowi A110 GT4+ na udział w ekosystemie SRO Motorsports Group GT4, a także w licznych zawodach w świecie Gran Turismo. Model A110 GT4+ można kupić w cenie 220.000 euro bez VAT. Dostępny jest również zestaw modernizacyjny do istniejących modeli Alpine A110 GT4 i Alpine A110 GT4 Evo w cenie 34.000 euro bez VAT.
Alpine A110 GT4+ w szczegółach:
- Masa 1080 kg
- Silnik: 4-cylindrowy, 1,8 l turbodoładowany – 350/400 KM (według BOP)
- Skrzynia biegów: 6-biegowa sekwencyjna / 3MO
- Przekładnia: mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu
- Koła: 9×18 (przód); 10×18 (tył)
- Klatka bezpieczeństwa: integralna konstrukcja zatwierdzona przez FIA
- Specjalne siedzenie sportowe + 6-punktowe pasy bezpieczeństwa Sabelt
- Hamulce: zaciski Brembo z przodu 6-tłoczkowe i z tyłu 4-tłoczkowe
- ABS: Bosch Motorsport regulowany
- Kierownica: zintegrowany wyświetlacz i elementy sterujące; Zmiana biegów łopatkami XAP
- Zbiornik: 95 litrów, FIA FT3
- Inne: Regulowana kontrola trakcji
Najnowsze komentarze