wtorek, 28 czerwca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Alpine

Alpine – przez lata nieodłączny samochód francuskiej Żandarmerii Narodowej

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-01-12
w Alpine, Historia, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
163 3
0
142
UDOSTĘPNIEŃ
474
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Renault na Le Mans Classic 2022

Citroën C4 X zostanie zaprezentowany już jutro. Pokazano film z fragmentem auta, widać tył!

Jak klimatyzacja wpływa na zużycie paliwa? Otwarte okno kontra klimatyzowanie

Pisaliśmy niedawno o przekazaniu do francuskiej żandarmerii pierwszych dwóch z 26 zamówionych egzemplarzy Alpine A110. Wspominaliśmy wówczas również, iż to nie jest pierwszy kontakt żandarmów z tą marką – w latach 1966-1973 służyły tam już pierwsze A110, a w latach 1973-1987 A310. Później brygada szybkiego reagowania korzystała z szybkich wersji aut Renault. Teraz marka Alpine wróciła do służby.

Dziś chcielibyśmy Wam nieco przybliżyć historię samochodów Alpine w tej formacji.

Jak wyjaśnia Richard Filmotte, szef patrolu i dyrektor Muzeum Żandarmerii, nowy kontrakt wpisuje się w tradycję zapoczątkowaną ponad pięćdziesiąt lat temu słynną Berlinettą. Żandarmeria musi przecież dysponować szybkimi samochodami na autostradach, by móc temperować co bardziej niepokornych kierowców.

Przez wiele pokoleń patrzenie w lusterko wsteczne lub wpadanie na ulicę niebieskiego Renault 4 lub Estafette nieuchronnie powodowało szybki rachunek sumienia z próbą odpowiedzi na pytanie „Czy zrobiłem coś złego?” To prawda, że ​​od kilkudziesięciu lat te modele Grupy Renault ucieleśniają obecność Żandarmerii Narodowej na francuskich drogach. Jednak wraz z rozwojem autostrad w latach 60. pojawiła się potrzeba posiadania w służbie szybszych pojazdów.

„Aby pomyślnie wykonać misje jadąc z prędkością nawet 230 km/h, kierowcy naszych pojazdów ratunkowych muszą być jednością z samochodem” – Richard Filmotte, Szef Patrolu Żandarmerii Narodowej.

Żandarmeria szybko znalazła właściwą odpowiedź: wyposażyć się w sportowe auta, rozpędzające się do 200 km/h. „Ponieważ żandarmeria zarządzała autostradami objętymi koncesją, wraz z rozwojem sieci autostrad narodziły się pierwsze zespoły reagowania kryzysowego” – wyjaśnia szef patrolu Richard Filmotte. – „Powstał nawet zespół dla autostrad z szybkimi samochodami, który nadał naszej instytucji bardziej nowoczesny i technologiczny wizerunek. Tak powstała Alpine A110 Berlinetta, z której korzystamy od 1967 roku”.

O ile jednak w zbiorowej i filmowej wyobraźni interwencja żandarmerii na autostradach objawia się w postaci brawurowych pościgów, to w rzeczywistości są one rzadkością: „Pojazdy ratunkowe nie są przeznaczone do wykonywania wszystkich misji żandarmerii. Ich podstawową rolą jest szybkie dotarcie na miejsce wypadku i ochrona innych użytkowników. Aby przechwycić kierowców, którzy przekraczają ograniczenia prędkości, w rzeczywistości mamy wiele innych sposobów niż pogoń. Ważne jest, aby mieć pojazd wystarczająco mocny, aby w krótkim czasie osiągnąć duże prędkości” – powiedział Richard Filmotte.

Załogi tych samochodów również są wybierane z dużą starannością: „Personel zespołów reagowania kryzysowego jest wybierany na podstawie badań lekarskich i po upewnieniu się co do ich umiejętności jazdy na torze” – potwierdza Richard Filmotte. Wybrani kandydaci przechodzą następnie szkolenie na torze Bugatti w Le Mans. Chodzi o to, że szkolenie powinno sprawić, że kierowca zapomni o ograniczeniach pojazdu, aby w 100% skupić się na misji. „Pojazd musi być narzędziem w służbie przewidywania” – zauważa Richard Filmotte.

Po legendarnej Berlinetcie do Żandarmerii trafiły też inne Alpine. W 1973 r. A310 przejął kontrolę i pozostał w służbie do 1987 r. Następnie Alpine GTA zostały udostępnione Żandarmerii Narodowej, chociaż nigdy nie weszły do służby na autostradach, w przeciwieństwie do innych pojazdów Renault: Renault 18 Turbo (od 1984 do 1987 r.), 2-litrowe Renault 21 Turbo (od 1992 do 1995), Renault Megane IDE (od 2001 do 2006), a ostatnio Megane R.S. (od 2011 do 2021). To modele, które są obecnie zachowane i pieczołowicie utrzymywane w Muzeum Żandarmerii Melun (w regionie paryskim), którego dyrektorem jest Richard Filmotte.

Dlatego nowy Alpine A110 zajmie również miejsce Megane R.S. od 2022 roku. W październiku ubiegłego roku Groupe Renault wygrała kontrakt ogłoszony cztery miesiące wcześniej. Alpine A110 zachwycił wszystkich swoimi osiągami i precyzją jazdy w każdych warunkach, dzięki połączeniu podwozia i silnika o mocy 252 KM. Nie bez znaczenia pozostaje też bardzo niska masa własna pojazdu.

Skonfiguruj Alpine dla siebie

Kolorem nowych Alpine A110 nie będzie legendarny metaliczny błękit marki Alpine, ale bardziej wyraźny odcień, Abyss Blue. Richard Filmotte wyjaśnia powód takiego wyboru: „Od kilku lat Żandarmeria nie używa już pojazdów w tradycyjnym niebieskim kolorze. Ze względów kosztowych przyjmujemy najbliższy kolor proponowany przez producenta”. Jak widać, oszczędności wszędzie mają znaczenie, może poza… OK, nie będzie o polskiej polityce ;-)

Produkowane w zakładzie w Dieppe, te Alpine A110 zostaną następnie przygotowane w centrali Sallaumines (Pas-de-Calais). Oprócz oryginalnego wyposażenia 26 pojazdów Żandarmerii będzie miało specyficzne ustawienia: sitodruk, naklejki odblaskowe, migające światła, klaksony, panele świetlne o zmiennej treści itp.

Za kilka lat ten model prawdopodobnie wzbogaci zbiory Muzeum Żandarmerii, obok swoich znakomitych poprzedników. Richard Filmotte będzie mógł się tym zająć, tak jak robi to już z A310, którym miał zaszczyt osobiście jeździć na początku swojej kariery.

Zobacz też: Alfa Romeo Stelvio w Grupie Ruchu hiszpańskiej Gwardii Cywilnej

 

 

Krzysztof Gregorczyk; video i zdjęcia: Alpine

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: 1821A110A310AlpineGTAhistoriaMeganeR.S.
Udostepnij57Tweet36Udostepnij10
Poprzedni

Nowy Citroën C5 X wybrany najlepszym samochodem na rynku chińskim

Następny

Dacia Spring bardzo popularna we Włoszech

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Dacia Spring bardzo popularna we Włoszech

Nowa Dacia Duster Extreme 2022

Nowa Dacia Duster Extreme: ruszyły zamówienia na polskim rynku

Pierwszy salon Citroëna w Bydgoszczy istniał już w 1925 roku. Prestiżowa lokalizacja

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Romekkk - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • Krzysiek - Renault Kadjar TCe 160 – jak wypadł na długim dystansie? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 25/2022
  • Duster1 - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • Jan - Renault prezentuje model Zoe 2023
  • Abi - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • gosc - Nowa Dacia Duster Extreme: ruszyły zamówienia na polskim rynku
  • Piotr - Renault Kadjar TCe 160 – jak wypadł na długim dystansie? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 25/2022
  • jarek - Dacia musi wstrzymać produkcję na 7 dni. Co jest powodem?
  • gosc - Nowa Dacia Duster Extreme: ruszyły zamówienia na polskim rynku
  • gosc - Nowa Dacia Duster Extreme: ruszyły zamówienia na polskim rynku


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Renault na Le Mans Classic 2022
  • Citroën C4 X zostanie zaprezentowany już jutro. Pokazano film z fragmentem auta, widać tył!
  • Jak klimatyzacja wpływa na zużycie paliwa? Otwarte okno kontra klimatyzowanie
  • Renault prezentuje model Zoe 2023
  • GreenWay przejmuje sieć stacji ładowania Revnet
  • Duży wzrost zamówień na Renault Trafic. Fabryka zwiększa zatrudnienie
  • Renault Kadjar TCe 160 – jak wypadł na długim dystansie? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 25/2022
  • Opel Crossland sukcesem. Z linii montażowych zjechało już 500.000 egzemplarzy
  • Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • 100 klasycznych Peugeot na 100-lecie dealera pod Paryżem


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.