Ciąg dalszy reaktywacji marki Alpine
Prezentacja sportowego modelu Alpine A110 na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu.
Ponad 5.000 zarezerwowanych samochodów.
Dostawy modelu A110 Première Edition w toku.
Modernizacja i przebudowa zakładu produkcyjnego w Dieppe na potrzeby produkcji modelu A110.
Podczas gdy marka Alpine z dumą prezentuje swój sportowy model A110 na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu, klienci w Europie odbierają zamówione A110 Première Edition. Liczba rezerwacji na ten dwumiejscowy, lekki samochód przekroczyła 5.000.
A110, sportowy samochód o aluminiowej konstrukcji, zapewniający maksimum przyjemności z jazdy, trafia w ręce klientów, po fali pozytywnych opinii prasowych związanych z przeprowadzonymi testami drogowymi. Wersja A110 Première Edition to limitowana edycja nowego modelu, a zarazem pierwszy model Alpine po ponad dwóch dekadach nieobecności na rynku. Z 1.955 zaplanowanych egzemplarzy A110 Première Edition, klienci odebrali już ponad 1.200 sztuk premierowego modelu. Liczba 1.955 była wybrana nieprzypadkowo – nawiązuje do roku powstania marki.
Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu marka Alpine prezentuje pełną gamę modelu A110 ― wersje A110 Pure, A110 Légende oraz GT4, będącą najnowszą sportową odsłoną modelu A110. Na stoisku marki będzie można również obejrzeć aluminiowe nadwozie, które doskonale ukazuje lekkość konstrukcji.
Powołana do życia w 1955 roku przez Jeana Rédélé w Dieppe, w północnej Francji, marka Alpine przez kolejne dziesięciolecia zdobyła pozycję wiodącego producenta lekkich, zwrotnych, dających moc przyjemności z jazdy samochodów sportowych. Do 1995 roku, kiedy ostatecznie zniknęła z rynku, marka odnosiła spektakularne sukcesy w świecie sportów motorowych, rywalizując z powodzeniem ze światową czołówką.
Niecierpliwie wyczekiwany powrót marki Alpine
Oficjalne potwierdzenie reaktywacji marki Alpine nastąpiło w lutym 2016 roku, kiedy Carlos Ghosn, prezes Renault wydał oficjalne oświadczenie w tej kwestii. Carlos Ghosn zaprezentował jednocześnie nowe auto koncepcyjne Alpine Vision, bardzo zbliżone do modelu A110, który miał wejść do produkcji seryjnej. Pod koniec 2016 roku udostępniono aplikację mobilną, umożliwiającą entuzjastom marki Alpine rezerwację jednego z 1955 egzemplarzy z limitowanej serii A110 Première Edition. Wszystkie samochody zostały zarezerwowane w ciągu zaledwie kilku dni.
Model A110 Première Edition został zaprezentowany publicznie po raz pierwszy na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie w marcu 2017 roku. Podczas debiutu podano również cenę oraz szczegółowe dane techniczne. W tym samym roku w Europie rozpoczęto otwieranie salonów marki, a w zakładzie produkcyjnym w Dieppe, po przeprowadzeniu kompleksowej modernizacji, rozpoczęto przygotowania do uruchomienia produkcji. Carlos Ghosn i Bruno Le Maire, francuski minister gospodarki i finansów, oficjalnie otworzyli linię produkcyjną 14 grudnia 2017 roku. Marka Alpine rozbudowała również swój program sportów motorowych, który do tej pory ograniczał się do rywalizacji w serii wyścigowej długodystansowych WEC. Marka zapowiedziała w październiku 2017 roku zorganizowanie własnego cyklu wyścigów – Alpine Elf Europa Cup.
Kilka miesięcy później marka zaprezentowała model A110 GT4 w specyfikacji wyścigowej, pisząc tym samym kolejny rozdział w długiej i znamienitej historii Alpine i jej udziału w sportach samochodowych. W ostatnich sześciu latach marka Alpine brała udział w mistrzostwach świata w wyścigach długodystansowych, w których odnotowała liczące się sukcesy.
Światowa premiera modeli A110 Pure i A110 Légende w marcu tego roku w Genewie potwierdziła, że Alpine jest marką z wizją, oferującą auta skierowane do zróżnicowanego odbiorcy. A110 Pure to kontynuacja ducha wersji A110 Première Edition. Auto adresowane jest do osób ceniących wyścigowe wrażenia z jazdy. Natomiast wersja A110 Légende to oprócz niezaprzeczalnego sportowego charakteru również funkcjonalność na co dzień i przyjemność z jazdy na dłuższych dystansach.
W lipcu tego roku marka Alpine zrobiła kolejny krok, który potwierdza jej status globalnego producenta sportowych samochodów i wprowadziła swój model na rynek japoński. Plany przewidują również otwarcie do końca tego roku salonów sprzedaży w Australii. Dostawy na rynek japoński rozpoczną się jeszcze w tym miesiącu, a klienci w Australii będą mieli możliwość cieszenia się swoim modelem Alpine jeszcze w tym roku. W międzyczasie w europejskiej sieci 60 dealerów Alpine zostaną udostępnione samochody demonstracyjne, przeznaczone do jazdy próbnej.
Modernizacja i przebudowa zakładu produkcyjnego w Dieppe na potrzeby produkcji modelu A110
Sercem marki Alpine jest zakład produkcyjny w Dieppe na północy Francji. To niewielka fabryka, w której od momentu otwarcia w 1969 roku powstały wszystkie modele marki. Od 1995 roku, kiedy linię produkcyjną opuścił ostatni egzemplarz Alpine, fabryka kontynuowała działalność i produkowała wyczynowe modele marki Renault, poszerzając swoje doświadczenie w produkcji stosunkowo niewielkich samochodów sportowych.
Wraz z zapowiedzią wskrzeszenia marki Alpine, Grupa Renault zainwestowała 35 milionów euro w przystosowanie zakładu do montażu luksusowego samochodu o całkowicie aluminiowej konstrukcji. Na wydziale lakierni zainstalowane zostały nowe roboty do szlifowania i wygładzania, które zapewniają doskonałą jakość wykończenia lakieru w każdym egzemplarzu auta.
Fabryka zatrudnia obecnie 400 pracowników, z czego większość została zatrudniona w ciągu ostatnich dwóch lat. Każdy nowy pracownik uczestniczy w czterotygodniowym szkoleniu poświęconym produkcji modelu A110. Udział w szkoleniu jest przepustką do pracy bezpośrednio na linii produkcyjnej. Codziennie z taśm montażowych w Dieppe zjeżdża około 20 nowych aut w wersji A110, gotowych do odbioru przez klientów.
W przeddzień tegorocznego Międzynarodowego Salonu Samochodowego, Sebastien Erphelin, dyrektor generalny Alpine powiedział: Jeżeli rozejrzymy się i zobaczymy, że Alpine jest obecne ze swoim modelem A110 w całej Europie, Japonii, a wkrótce dotrze również do Australii, staje się jasne, że jesteśmy naprawdę globalną marką, która znalazła swoje miejsce na rynku samochodów sportowych. Niemniej jednak prezentacja auta na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu, który jest naszym rodzimym świętem motoryzacji, jest dla nas czymś wyjątkowym. Wszystkich w Alpine przepełnia poczucie dumy i satysfakcji z tego powodu.
Jesteśmy naprawdę mile zaskoczeni gorącym przyjęciem, z jakim spotyka się model A110 zarówno ze strony prasy branżowej, jak i klientów. Ze swojej strony mogę jedynie zapewnić, że każdy w Alpine, od pracownika na linii produkcyjnej w zakładzie w Dieppe po osoby zatrudnione w paryskiej centrali firmy, pragnie wyrazić swoją wdzięczność za to entuzjastyczne przyjęcie.
Trzeba jednak pamiętać, że ciężka praca dopiero przed nami. Aktualnie naszym priorytetem jest montaż samochodów spełniających najwyższe standardy oraz ich terminowa dostawa do klientów. Powrót marki Alpine na rynek pozostaje nadal wymagającym, aczkolwiek dającym wiele satysfakcji przedsięwzięciem.
Regis Fricotté, dyrektor handlowy Alpine dodał: Otrzymaliśmy ponad 5000 rezerwacji na model A110, które napłynęły do nas z całego świata. Obecnie zajmujemy się realizacją zamówień. Jeszcze przed końcem roku planujemy zakończenie dostaw wersji A110 Première Edition w Europie i rozpoczęcie realizacji zamówień na modele A110 Pure i A110 Légende.
Tymczasem rozpoczęliśmy dostawy aut do Japonii, a pierwsze egzemplarze wersji A110 Première Edition trafią do klientów w Australii jeszcze przed końcem roku. Zainteresowanie modelem A110, w szczególności na rynku japońskim, jest dla nas wielką motywacją. Na rynek japoński przeznaczyliśmy 50 egzemplarzy z limitowanej wersji A110 Première Edition, a tymczasem bez trudu bylibyśmy w stanie sprzedać 1.000 lub więcej sztuk tego modelu.
W ujęciu globalnym obserwujemy stabilny i stały trend wzrostu sprzedaży. Zaczynamy również zbierać pierwsze owoce aktywnej działalności naszej sieci dealerskiej. Codziennie fabrykę w Dieppe opuszcza około 20 pojazdów. To optymalna wydajność z punktu widzenia istniejącego popytu i możliwości zapewnienia najwyższej jakości produkcji, dlatego średni czas oczekiwania na A110 wynosi około 12 miesięcy.
A110 – kwintesencja marki Alpine
– lekka aluminiowa konstrukcja zapewniająca maksymalną zwrotność i dynamikę
– zawieszenie dwuwahaczowe i centralnie umieszczony silnik
– A110 Pure i A110 Légende ― modele seryjne
– design wersji A110 nawiązujący do kultowych modeli Alpine
Lekkość, zwrotność, dynamika i przyjemność prowadzenia sprawiają, że A110 jest na wskroś prawdziwym Alpine. Auto zostało zaprojektowane w taki sposób, aby zapewnić kierowcy niepowtarzalne doznania z jazdy i zachęcić go do zajęcia miejsca za kierownicą. Liczy się przyjemność z jazdy ponad mocne przyspieszenie i oszałamiające czasy okrążeń. A110 to auto dla osób ceniących wygodę i komfort w codziennej eksploatacji, którego zalety doceni każdy, zarówno bardziej, jak i mniej doświadczony kierowca.
Zaprojektowane, aby cieszyć jazdą
Lekka konstrukcja A110, obniżony środek ciężkości i perfekcyjne rozłożenie masy pozwalają kierowcy poczuć jedność z samochodem. Wykonane z aluminium podwozie i nadwozie sprawiają, że model A110 jest stabilny i zwrotny. Kompaktowe nadwozie wykonane z aluminium, z elementów klejonych i łączonych za pomocą nitów, stanowi optymalne połączenie sztywności, masy i jakości wykonania. Ważący zaledwie 1080 kg (wraz z płynami) model A110 znalazł swoją własną niszę w segmencie samochodów sportowych, oferując wyjątkowe i niezapomniane wrażenia z jazdy.
W A110, poza ultralekką konstrukcją, zastosowano również zaawansowane zawieszenie dwuwahaczowe, które podnosi komfort jazdy i zapewnia doskonałe trzymanie się drogi. Rozkład masy przód–tył w proporcjach 44:56 zapewnia perfekcyjne wyważenie tego sportowego samochodu z centralnie zamontowanym z tyłu silnikiem. Dzięki bardzo uniwersalnemu zawieszeniu i systemom wspomagania, takim jak ABS, system zapobiegania poślizgowi kół napędowych i kontroli toru jazdy, A110 jest funkcjonalne, bezpieczne i wygodne również w codziennym użytkowaniu.
Podobnie, jak jego poprzednicy, model A110 został zaprojektowany z myślą o zapewnieniu maksimum zwrotności i kompaktowych wymiarów. Projekt został oparty na tych samych założeniach technologicznych, na których powstał model A110 Berlinette, który przeszedł do historii Rajdu Monte Carlo jako dwukrotny zwycięzca w latach siedemdziesiątych, mimo, że nie był najmocniejszym, a jedynie najbardziej dynamicznym samochodem w całej stawce. To samo podejście sprawia dzisiaj, że A110 pozwala czerpać tak wiele przyjemności z jazdy.
Turbodoładowany czterocylindrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem o pojemności 1.8 litra osiąga maksymalną moc 252 KM przy 6.000 obr./min oraz moment obrotowy 320 Nm już od 2.000 obr./min. Napędza tylne koła za pomocą siedmiobiegowej skrzyni biegów Getrag z podwójnym mokrym sprzęgłem, o specjalnie dobranym zestopniowaniu.
Dzięki doskonałemu współczynnikowi mocy do masy (1 KM/4,37 kg) A110 rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,5 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Lekka konstrukcja zapewnia wysoką sprawność energetyczną (6,4 l/100 km w cyklu mieszanym) i niską emisję CO2 (144 g/km). Trzy dostępne tryby jazdy: Normal, Sport i Track sprawiają, że auto dostosowuje się do stylu jazdy kierowcy.
Dzięki płaskiej płycie podłogowej i funkcjonalnemu tylnemu dyfuzorowi oraz starannie dopracowanej aerodynamice, A110 nie potrzebuje tylnego spojlera i zachowuje swoją klasyczną ponadczasową sylwetkę. Wloty powietrza w przednim zderzaku tworzą kurtynę powietrzną i poprawiają przepływ powietrza wokół przednich kół, zmniejszając opór.
A110 Pure i A110 Légende
W związku ze sprzedażą w ciągu kilku dni wszystkich egzemplarzy premierowego modelu A110 Première Edition, obecnie przyjmowane są zamówienia na wersje A110 Pure i A110 Légende. Karoseria obydwu wersji skrywa ultralekką konstrukcję z aluminium, turboładowaną jednostkę napędową oraz analogiczne ustawienia zawieszenia jak w edycji Première Edition. To przekłada się na imponującą zwrotność, sportowe osiągi oraz niezrównaną precyzję jazdy, czyli znaki rozpoznawcze każdego auta z logo Alpine.
A110 Pure zaprojektowano z myślą o jeździe po krętych górskich drogach, a A110 Légende to jedyne w gamie GT idealne do codziennej jazdy.
Wersja A110 Pure została stworzona z myślą o doznaniach z jazdy. Jest najbardziej zbliżona charakterem do A110 Première Edition. Stylistyka samochodu nawiązuje do kultowych modeli Alpine, które triumfowały w latach 60. i 70. na europejskich torach wyścigowych i w rajdach. Pure to radość z jazdy w czystej formie, która sprawia, że kierowca czuje się częścią samochodu. Wersja A110 Pure została nieco odchudzona, m.in. dzięki zastosowaniu kubełkowych foteli Sabelt, z których każdy waży zaledwie 13,1 kg. Takie same siedzenia zamontowano wcześniej w edycji Première Edition. Dzięki wykorzystaniu lżejszych elementów A110 Pure waży zaledwie 1.080 kg.
Sportowy charakter samochodu podkreślają tapicerka ze skóry i mikrofibry oraz matowe włókno węglowe, którym wykończona jest kabina. Automatyczna klimatyzacja, nawigacja satelitarna, protokół mySPIN, który umożliwia obsługę aplikacji zainstalowanych na smartfonie oraz przednie reflektory i tylne światła w technologii LED w standardzie to dodatkowe elementy podnoszące komfort jazdy, równie ważny w tym przypadku jak sportowe osiągi.
A110 Légende to z kolei eleganckie, wyrafinowane GT. Niezwykle komfortowe fotele z regulacją sześciu parametrów, czarna lub brązowa skórzana tapicerka oraz kabina wykończona błyszczącym włóknem węglowym podkreślają, że jest to auto idealne do codziennej jazdy. Nagłośnienie marki Focal, przednie i tylne czujniki parkowania oraz kamera cofania to kolejne praktyczne elementy wyposażenia, które decydują o uniwersalności tego modelu.
Podobnie jak wersja Pure, model Légende jest standardowo wyposażony w automatyczną klimatyzację, nawigację satelitarną, protokół mySPIN i światła LED. W opcji dostępny jest aktywny sportowy układ wydechowy. Obydwie wersje A110 mogą być doposażone w nagłośnienie Focal Premium, w skład którego wchodzi subwoofer, dwa głośniki i dwa tweetery.
Nowe akcesoria Alpine
– nowe walizki kabinowe zaprojektowane specjalnie do przedniego bagażnika A110
– skórzane torby przeznaczone do tylnego bagażnika
– pozostałe akcesoria stanowiące uzupełnienie oferty i zwiększające komfort w codziennym użytkowaniu A110
– nowy asortyment dla uczczenia 40. rocznicy triumfu Alpine w Le Mans
Szeroka gama oficjalnych akcesoriów i produktów sygnowanych logo Alpine obejmuje zaprojektowany na miarę zestaw walizek i toreb podróżnych, dzięki którym możliwe jest optymalne wykorzystanie całej 196-litrowej przestrzeni bagażowej, którą dysponuje A110. Uzupełnieniem oferty jest kolekcja odzieży i akcesoriów zaprojektowanych z myślą o upamiętnieniu 40. rocznicy spektakularnego zwycięstwa Alpine w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.
Zestaw podróżny składa się z dwóch walizek kabinowych, które ułożone obok siebie idealnie pasują do wymiarów przedniego bagażnika. Rozwiązaniem dostosowanym do przestrzeni tylnego bagażnika jest zestaw trzech toreb, z których pierwsza, większych rozmiarów, wykonana z czarnej skóry umieszczana jest pośrodku, a dwie mniejsze wsuwane są po bokach, wypełniając przestrzeń. Komplet lotniczych walizek kabinowych kosztuje 500 euro, a cena zestawu skórzanych toreb, które zostały zaprezentowane po raz pierwszy w wersji przeznaczonej do produkcji na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu wynosi 790 euro. Nowością w ofercie jest skórzana kieszeń mocowana za pomocą rzepa do wykładziny samochodowej, służąca jako przydatny schowek na drobne przedmioty takie jak portfele, okulary przeciwsłoneczne i klucze.
Aktualnie dostępna oferta akcesoriów obejmuje również wykonaną z wytrzymałego materiału wykładzinę (dywanik) do przedniego bagażnika dostępną w kolorze czarnym, która idealnie pasuje do wcześniej dostępnej wykładziny tylnego bagażnika. Dodatkowo, właściciele nowego A110 mogą doposażyć swoje auto w lusterko wsteczne z systemem HomeLink umożliwiającym zaprogramowanie do trzech pilotów do szlabanów parkingowych lub bram garażowych za pomocą jednego przycisku. Do gamy akcesoriów dodano również komplet dekli z charakterystycznym A stanowiącym logo marki Alpine na niebieskim tle z chromowanym lub czarnym wykończeniem.
Jednocześnie pojawiła się nowa kolekcja artykułów, zaprojektowanych specjalnie z okazji 40. rocznicy triumfu samochodu Alpine w wyścigu 24h Le Mans w 1978 roku. Linia Racing, która dołączyła w butiku Alpine do linii Elegance i Limited Edition, obejmuje odzież, akcesoria osobiste, torby oraz modele samochodów, inspirowane sukcesem Alpine na torze wyścigowym.
Alpine w sporcie motorowym
– Alpine rywalizuje w międzynarodowym sporcie motorowym już od pół wieku
– do największych osiągnięć marki należą zwycięstwa w Rajdowych Mistrzostwach Świata oraz w wyścigu 24H Le Mans
– w 2016 roku Alpine zdobyło tytuł mistrza świata w klasie LMP2 wyścigów długodystansowych FIA WEC
– firma Signatech, partner Alpine w sportach motorowych tworzy wersje wyścigowe A110 Cup i A110 GT4
Jean Rédélé przywiązywał ogromną wagę do wykazywania osiągów, zwrotności i niezawodności swoich samochodów w wyścigach. Modele Alpine startowały w najważniejszych rajdach i wyścigach przez kilka dekad, odnosząc wiele spektakularnych zwycięstw pomimo niewielkiej skali działalności firmy. Z taką samą ambicją i determinacją Alpine startuje dzisiaj w mistrzostwach świata w wyścigach długodystansowych, organizowanych przez FIA. Seria wyścigów Alpine Elf Europa Cup oraz nowy model A110 GT4 potwierdzają, że A110 ma dynamikę jazdy i wyczynowe osiągi wpisane w swoje DNA.
Kilka dekad sukcesów wyścigowych
W tym roku przypada 40. rocznica spektakularnego zwycięstwa Alpine w klasyfikacji generalnej wyścigu 24H Le Mans. Kiedy w 1978 roku prototyp A442B za kierownicą, którego zasiadali Didier Pironi i Jean-Pierre Jaussaud przekraczał linię mety po przejechaniu 369 wyczerpujących okrążeń toru Circuit de la Sarthe, nikt nie miał już żadnych wątpliwości co do mocy, osiągów i trwałości samochodów spod znaku Alpine.
Samochody Alpine odnosiły również znaczące sukcesy w cyklu rajdowych mistrzostw świata, zwyciężając między innymi w słynnym rajdzie Monte Carlo w 1971 roku i ponownie w 1973 roku. W tym samym roku firma zapewniła sobie tytuł mistrza świata konstruktorów w rajdowych mistrzostwach świata. Marka Alpine aktywnie rywalizowała w wielu dziedzinach sportów motorowych wygrywając wyścigi samochodów jednomiejscowych, wyścigi rallycrossowe i górskie oraz KJS-y. Kluczem do sukcesu okazały się wyróżniające cechy marki, czyli lekkość konstrukcji i zwinność, dzięki którym jej dzisiejszy model A110 pozwala czerpać tak wiele radości z jazdy.
Mając w pamięci te kilka dekad sukcesów marka Alpine nawiązała w 2013 roku współpracę z francuską stajnią Signaltech, by powrócić do czołówki w sportach motorowych. Był to triumfalny powrót. Prototyp A450 zwyciężył w pierwszym starcie w European Le Mans Series i powtórzył ten sukces rok później.
Po tych dwóch zwycięstwach w Alpine podjęto decyzję o starcie w mistrzostwach świata w wyścigach długodystansowych (WEC) FIA. W 2016 roku model A460, zwyciężył w czterech z dziewięciu rund i zapewnił Alpine tytuł mistrza świata w klasie LMP2 WEC, po zaciętej walce w wyścigu 24H Le Mans. Alpine kontynuuje swoje starty w Mistrzostwach Świata FIA WEC i po raz kolejny odniosło zwycięstwo w Le Mans na początku tego roku. Po trzech z ośmiu rund cyklu 2018-19 WEC super-season, Alpine plasuje się na czele klasyfikacji w kategorii LMP2.
A110 sprawdza się na torze
Poza czynnym udziałem w wyścigach wytrzymałościowych, Alpine zaangażowało się również w rywalizację w kategorii seryjnie produkowanych samochodów. A110 demonstruje swoje osiągi na torze uczestnicząc w cyklu wyścigów Alpine Elf Europa Cup organizowanym wyłącznie dla samochodów tej marki. W pierwszym sezonie obejmujące sześć rund mistrzostwa organizowane są na najbardziej prestiżowych europejskich torach wyścigowych, m.in. na torze Silverstone w Wielkiej Brytanii, Nurburgring w Niemczech i Spa-Francorchamps w Belgii. Puchar Alpine Elf Europa Cup organizowany przez Signatech, jest kolejnym dowodem zaangażowania marki w sporty motorowe.
Rozwiązania konstrukcyjne przyjęte w przygotowanym do wyczynowej rywalizacji modelu A110 Cup zostały zapożyczone z drogowej wersji A110. Swoje doskonałe osiągi na torze zawdzięcza lekkiej konstrukcji i kompaktowym rozmiarom, cechom wspólnym wszystkich wersji A110.
Chociaż to dla niego dopiero pierwszy pełen sezon rywalizacji, model A110 GT4 już udowodnił, że potrafi wygrywać, zajmując pierwsze miejsce na torze w Magny-Cours we wrześniu tego roku, w czwartej rundzie Mistrzostw Francji GT. Przygotowany na potrzeby wyścigów przez firmę Signatech, partnera Alpine specjalizującego się w sportach motorowych, model A110 GT4 korzysta z rozwiązań konstrukcyjnych zapożyczonych z seryjnego modelu A110, obejmujących to samo aluminiowe podwozie i dwuwahaczowe zawieszenie. GT4 wyróżnia się wyczynowymi sprężynami i amortyzatorami, wyczynowymi hamulcami Brembo, wyścigowymi oponami, przednim spojlerem, który zwiększa siłę docisku, tylnym spojlerem oraz wyczynową sekwencyjną skrzynią biegów, co sprawia, że samochód osiąga na torze imponujące wyniki. Całości dopełniają klatka bezpieczeństwa, gaśnica, fotel kubełkowy i pasy szelkowe, które wpisują się w stylistykę wyścigowego samochodu. A110 GT4 jest napędzany tym samym co modele drogowe 4-cylindrowym turboładowanym silnikiem 1.8 l o znacznie zwiększonej mocy.
Rywalizując w międzynarodowych wyścigach w kategorii GT4, marka Alpine po raz kolejny dowiodła, że zalicza się do elitarnego grona najbardziej uznanych producentów samochodów sportowych na świecie, kontynuując wieloletnią tradycję.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze