Marka DS Automobiles nie jest oferowana na rynku USA dlatego dla dziennikarzy zza oceanu może stanowić pewnego rodzaju ciekawostkę. DS 7 Crossback, który trafił na testy do magazynu Carscoops wywołał duże wrażenie wykończeniem wnętrza i ceną w porównaniu do rywali od Audi i BMW.
Nie jest łatwo zaistnieć w segmencie premium opanowanym przez Audi, BMW i Mercedesa dlatego początkowe nastawienie Carscoops do modelu DS 7 Crossback było dosyć sceptyczne. „Wystrojony Citroen”, jak określono model, stopniowo jednak do siebie przekonywał.
Francuski SUV pod pewnymi względami został wykonany „po niemiecku”, ale propozycja DS Automobiles i tak przyciąga uwagę bardziej niż propozycje z Niemiec (Audi Q5, BMW X3 i Mercedes GLC). Największe wrażenie zrobiły reflektory DS-a. Model jest krótszy od rywali, ale ma sporą przestrzeń transportową. Bagażnik o pojemności 555 litrów jest porównywalny do bagażnika X3 i większy niż w GLC. Po złożeniu tylnych siedzeń uzyskujemy w DS 7 Crossback 1.752 litrów, czyli o około 100 litrów więcej niż w BMW czy Mercedesie.
Testowy model napędzał silnik benzynowy 1.6 o mocy 225 KM połączony z 8-biegową automatyczną przekładnią. Rozpędzenie SUV-a od 0 do 100 km/h trwa 8,2 sekundy a maksymalna prędkość wynosi 234 km/h. Samochód uznano za niezbyt sportowy, ale wygodny, bezpieczny i przyjemny w prowadzeniu i manewrowaniu po mieście.
Materiały wysokiej jakości
Według Carscoops, projektanci skupili się na komforcie, jakości wykonania i technologii pokładowej a jakość materiałów znajduje się na wysokim poziomie. „W 90% są tak dobre, jak w X3 i Q5, zbliżone do oferowanych w Volvo XC60 i nieco lepsze niż w Mercedesie GLC” – przekonuje portal. „Niemal wszystkie powierzchnie DS 7 Crossback są miękkie w dotyku, z wyjątkiem niektórych twardszych tworzyw sztucznych pod deską rozdzielczą – głównie w miejscach, które rzadko się dotyka lub nawet rzadko się na nie patrzy”.
Skóra w inspiracji Opera Alezan Brown, sprawiła, że wnętrze samochodu wydaje się droższe niż jest w rzeczywistości. DS 7 Crossback w wersji Grand Chic imponuje też bogactwem wyposażenia. Testowy egzemplarz oferował systemy i funkcje zbliżone do BMW X5, ale za mniejsze pieniądze niż w X3.
W Niemczech ceny DS 7 Crossback zaczynają się od 33.040 euro a za flagową specyfikację Grand Chic zapłacimy 44.790 euro. Jeśli dodamy system noktowizyjny o wartości 1.400 euro cena DS 7 Crossback wyniesie 46.190 euro. Kwota nie wystarczy do zakupu podstawowego BMW X3, którego cena startuje od 46.300 euro.
Według Carscoops, DS 7 Crossback to niewiarygodnie dobry samochód w swojej cenie. Internetowy magazyn motoryzacyjny zaznacza, że model nie jeździ tak szybko i zwinnie jak BMW czy Audi. Zaznacza jednak, że tego typu pojazdy powinny relaksować podczas prowadzenia, być wygodne, bezpieczne i dobrze wyglądać a DS 7 Crossback spełnia wszystkie te kryteria.
„Być może nie jest najlepszym samochodem w swojej klasie, ale modelem najbardziej wartym swojej ceny. Szkoda, że nie jest dostępny w USA”.
Najnowsze komentarze