Ampere, spółka zależna Grupy Renault, która specjalizujące się w samochodach elektrycznych, zainaugurowała nowe centrum badań i rozwoju oprogramowania w Sophia Antipolis niedaleko Nicei.
Ampere to firma specjalizująca się w inteligentnych pojazdach elektrycznych. 29 listopada zainaugurowała nowe Europejskie Centrum Oprogramowania z siedzibą w parku technologicznym Sophia Antipolis niedaleko Nicei. Inwestycja ma zapewnić zespołom zajmującym się rozwojem oprogramowania samochodów odpowiednie miejsce i narzędzia.
Centrum doskonałości oprogramowania Ampere
Nowe Centrum Oprogramowania Ampere zlokalizowane jest na terenie Europejskiego Parku Technologicznego Sophia Antipolis na obszarze o powierzchni ponad 4600 m². Posiada 800 m² laboratoriów zajmujących się badaniami oprogramowania i 2200 m² powierzchni biurowych przeznaczonych dla 340 osób.
Ile kosztuje nowe Renault 5 E-Tech w Polsce? Cena ujawniona
Zatrudniając około 200 doświadczonych inżynierów, Ampere posiada silną wiedzę specjalistyczną w zakresie rozwoju oprogramowania: sztucznej inteligencji, łączności, aktualizacji Over The Air, urządzeń wspomagających kierowcę, cyberbezpieczeństwa, architektur i walidacji. Zespoły na co dzień współpracują z kluczowymi partnerami ze świata technologii, takimi jak Google i Qualcomm, a także instytutami badawczymi, start-upami i uniwersytetami.
W obiekcie znajduje się 214 biur wyższego szczebla (wyposażonych w 49-calowe zakrzywione ekrany), 70 laboratoryjnych stanowisk testowych i laboratorium do testowania samochodów. Przestrzenie są dostępne, jasne i pozwalają na wzmocnienie atmosfery współpracy.
Renault 4 E-Tech Electric ma coś czego samochody marki dotąd nie miały
38 nowoczesnych sal konferencyjnych o różnej pojemności sprzyja również spotkaniom grupowym w celu ustalania harmonogramów. Centralny element, tzw. Atrium, służy jako plac, na którym pracownicy mogą dzielić miłe chwile, ale także jako przestrzeń do pracy, ułatwiająca codzienne interakcje.
Oprogramowanie w centrum strategii
Ampere w centrum swojej strategii umieściła oprogramowanie, które w 2030 roku powinno stanowić 40% kosztów samochodów. Przy opracowywaniu połączonych i inteligentnych pojazdów elektrycznych Ampere może polegać na 1800 inżynierach oprogramowania, którzy zostali zintegrowani z firmą po przejęciu zespołów Intela w 2017 r., co stanowi 50% siły inżynieryjnej Ampere. Ich umiejętności i doświadczenie stanowią dla Ampere podstawowe zasoby umożliwiające zaproponowanie od 2026 roku pierwszego europejskiego pojazdu definiowanego programowo.
Nowe Renault Megane E-Tech – cena w polskich salonach, wyposażenie
Najnowsze komentarze