Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Andre Citroën – król automobilów i kasyn

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2022-05-01
w Citroen, Historia
Czas czytania 2 minut
81 1
A A
0

Warto przeczytać!

Citroën C4 z zaskakująco wysokim wynikiem sprzedaży w 2022 r. Najpopularniejszy francuski kompakt

Citroën C5 X dachował w centrum Paryża? To nie to co myślisz

Citroën C5 Aircross w kreatywnej kampanii reklamowej. Bo liczy się komfort!

Nieznane, niszowe, zapomniane – poznajemy francuskie samochody. Bellanger (1912-1925)

Andre Citroën był nie tylko wizjonerem, geniuszem marketingu oraz inżynierem, ale także wielkim miłośnikiem hazardu. Regularnie bywał w wielu kasynach w Europie, słynąc z ogromnych stawianych kwot i równie wielkich wygranych. Zamiłowanie do hazardu nie przesłoniło mu jednak prowadzenia swojej firmy.

Mimo zamiłowania do stawiania na szali ruletki ogromnych kwot Andre Citroën żył, wbrew pozorom, całkiem skromnie. Sam o sobie mówił, że jedyne co ma to fabryki. I rzeczywiście, osobistego majątku miał niewiele. Jego postać wspomniał w książce „Tajemnice Monte-Carlo” Paul de Ketchiva, który był krupierem w Monte Carlo od 1912 do 1925 roku.

„Jedno pociągnięcie, jeden obrót rulety może przynieść fortunę, a jednak twierdzę z całą pewnością, że szczęśliwy gracz wróci do kasyna i straci nie tylko co wygrał lecz i to co jeszcze posiada. Widziałem to już wszystko wiele razy” – pisał.

Citroën był jednak chyba wyjątkiem:

„Francuski król automobilów. Andre Citroën znany jest nie tylko w Monte Carlo, lecz we wszystkich kasynach. Obok de Mesa, kubańskiego milionera, Andre Citroen Citroën najwięcej w ruletkę. Szczęście jego wzbudzało podziw. Przypominam sobie, iż przy moim stole wygrał z górą milion franków. Citroën posiada jakąś niesamowitą zdolność odgadywania szczęśliwych liczb, serii, kolorów. Naśladują go inni gracze. Często na tern tracą, lecz jeśli mogą przetrzymać, zdobywają fortunę” – opisywał go Ketchiva.

Jak widać, szczęście sprzyjało Citroënowi nie tylko w motoryzacji.


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: Andre CitroenCitroenhistoria
Udostepnij28Tweet18Udostepnij5
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.
Jak jeździ nowy Renault Oroch? Kliknij tutaj i zobacz nasz test
Learn more
This is default text for notification bar
Learn more