Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Andre Citroën o przyszłości motoryzacji w 1930: podatki muszą być niższe!

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2020-11-23
w Citroen, Historia
Czas czytania 2 minut
85 5
A A
1

Warto przeczytać!

Citroën C4 z zaskakująco wysokim wynikiem sprzedaży w 2022 r. Najpopularniejszy francuski kompakt

Citroën C5 X dachował w centrum Paryża? To nie to co myślisz

Citroën C5 Aircross w kreatywnej kampanii reklamowej. Bo liczy się komfort!

Nieznane, niszowe, zapomniane – poznajemy francuskie samochody. Bellanger (1912-1925)

„Żyjemy obecnie w okresie statystyk dlatego z łatwością możemy śledzić rozwój produkcji samochodowej w całym świecie. Liczby wykazują, że zapotrzebowanie na samochody zwiększa się z roku na rok o całe 20 proc. przez co zwiększa się i ilość wozów.

Jeżeli jednak w Ameryce przypada jeden samochód na każde 5 osób, to w Rosji jeden wóz na 7.000 osób, w Chinach na 21,000 w Afganistanie na 28.000, w Abisynji na 91.000. Jak z tego wynika, istnieje jeszcze wiele rynków zbytu, które dla samochodów pozyskać można. Wierzę w to, że w ciągu 5 lat, podwoi się w świecie liczba samochodów będących w utyciu, jednak wiele rzeczy tamuje rozwój automobilizmu. Myślę w tej chwili o kryzysach gospodarczych — jednak doświadczenie wskazuje na fakt, że po uzdrowieniu stosunków gospodarczych zwiększy się liczba konsumentów w bardzo szybkim tempie.

Myślę pozatem o cenach, które w Europie stosunkowo są większe aniżeli w Ameryce. Gdy we Francji koszt wozu równa się 500 dniom roboczym, wynosi on po drugiej stronie tylko 50 dni roboczych, ażeby zakupić wóz nie wystarczy we Francji tych 50 dni roboczych nawet na pokrycie podatków związanych z konstrukcją wozu. W tym względzie opinja publiczna jest dostatecznie poinformowana.

Prasa zajmuje się coraz intensywniej rozwiązaniem problemów podatkowych i odnoszę wrażenie, źe w tym wypadku nastąpi wkrótce odpowiednie rozwiązanie tego dla ruchu automobilowego niezmiernie żywotnego zagadnienia” – pisał Andre Citroën w 1930 roku. Jego rozważania opublikowała polska prasa.

źródło: Nowy Kurjer: dawniej „Postęp” 1930.04.20 R.41 Nr 93


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3.5 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: Andre CitroenCitroenhistoria
Udostepnij31Tweet19Udostepnij5
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.
Jak jeździ nowy Renault Oroch? Kliknij tutaj i zobacz nasz test
Learn more
This is default text for notification bar
Learn more