65 samochodów pochodzących z konserwatorium Citroena znalazło nowych właścicieli. Największą popularnością cieszył się model Tubik oraz XM V6.
Konserwatorium Citroena zlokalizowane w miejscowości Aulnay-sous-Bois w pobliżu Paryża zorganizowało internetową licytację, na której wystawiono bardzo ciekawe i rzadkie egzemplarze spod znaku szewronów. Była to znakomita okazja dla kolekcjonerów do zakupu przedwojennych, współczesnych, a także sportowych i prototypowych modeli samochodów. Znaczna część eksponatów wyróżniała się znikomym przebiegiem. Aukcja była także okazją do zdobycia ciekawych gadżetów marki takich jak: miniatury modeli, różne wersje logo Citroena, koszulki, foldery, plakaty, a nawet elementy nadwozia. Te ostatnie pochodziły m.in. z Xsary WRC oraz ZX Rallye. Sprzedaż pojazdów z konserwatorium wiąże się z przeniesieniem części kolekcji do muzeum „L’Aventure Peugeot Citroen DS” znajdującego się w Sochaux.
W internetowej aukcji wzięło 250 osób plus kilkaset osób, które licytowało wystawione eksponaty przez telefon. Nie brakowało nawet chętnych ze Stanów Zjednoczonych. Łącznie zebrano 626.950 euro. Najtańszym modelem okazała się Xantia Break Expo z 1995 roku, którą sprzedano za 400 euro, ale były też pojazdy, których ceny przekroczyły szacunki specjalistów. Największe zainteresowanie wzbudził koncepcyjny model Citroen Tubik z 2010 roku, za który zapłacono 33 tys. euro. Za pokaźną sumę 30 tys. euro sprzedano również model XM V6 Exclusive z 2000 roku. Citroen Mehari 4×4 Verte pochodzący 1979 uzyskał kwotę 23.000 euro. Poniżej znajdziecie listę wszystkich 65 sprzedanych pojazdów wraz z cenami.
- 1924 Type C 5 HP: 12.500 €
- 1929 C4 Berline Carrosserie Speciale: 4,500 €
- 1930 C4 Familiale: 4.000 €
- 1930 C4 Plateau: 7.000 €
- 1932 C4 Berline: 4.500 €
- 1933 Rosalie 10L: 5.000 €
- 1933 Rosalie 10 NH: 4.500 €
- 1953 Traction Avant 11 B Laboratory Vehicle: 12.500 €
- 1961 Ami 6: 8,000 €
- 1973 GS Phase 1: 10.000 €
- 1977 GSpecial Phase 2: 12.000 €
- 1979 Mehari 4×4 Verte: 23.000 €
- 1979 Mehari 4×4 Jaune: 18.000 €
- 1979 Visa Super: 6.000 €
- 1979 Mehari 4×4 Verte: 25.000 €
- 1980 FAF: 19.000 €
- 1980 CX Pallas Automatic Phase 1: 12.000 €
- 1980 Xenia concept: N/A
- 1981 Iltis: 9.000 €
- 1983 Eco 2000 concept: 8.500 €
- 1984 Eco 2000 SL 10 concept: 14.500 €
- 1990 BX GTI: 10.000 €
- 1990 XM Maquette Plexi: 4.500 €
- 1990 BX GTI Course Production Espagne: 16.000 €
- 1991 Citela concept: 13.000 €
- 1992 AX Mutine Three Door Phase 2: 7.000 €
- 1993 Xantia Berline 2.0 L 16V Phase 1: 6.000 €
- 1995 AX Electric: 2.800 €
- 1996 ZX Berline Reflex 1.9 D Phase 2: 6.000 €
- 1996 Berlingo VL Phase 1: 2.500 €
- 1996 Xantia Break Expo: 400 €
- 1997 Berlingo Grand Angle Sbarro: 8.000 €
- 1997 Xantia Activa V6: 14.000 €
- 1997 Xsara Berline 2.0 L Phase 1: 4.500 €
- 1998 Xsara Berline 2.0 L Phase 1 Dynalto: 3.600 €
- 1998 Xsara Break 1.5 D Phase 1: 3.500 €
- 1998 Xsara Berline 1.8 L Phase 1: 3.600 €
- 1999 Pluriel concept: 5.000 €
- 1999 Berlingo Flanerie Sbarro: 9.500 €
- 2000 Berlingo Taxi Sbarro: 7.000 €
- 2000 XM V6 Exclusive Phase 2: 30.000 €
- 2000 XM 2.5 TD Exclusive Phase 2: 7.000 €
- 2000 XM V6 Exclusive Phase 2: 11.000 €
- 2000 Xantia Berline Iran: 2.500 €
- 2001 Berlingo Escapade Sbarro: 9.000 €
- 2001 Xantia Break Phase 2: 6.500 €
- 2001 Xsara Berline 1.6 L Phase 2: 5.000 €
- 2001 Xsara Picasso El Bicho Sbarro: 5.500 €
- 2001 Xsara Coupe VTR 1.6 L Phase 2: 6.500 €
- 2001 C5 Berline Phase 1: 8.000 €
- 2002 C8 Oxygene Sbarro: 8.050 €
- 2005 C3 Absolue: 4.500 €
- 2005 C4 Coupe R-Pur Sbarro: 11.000 €
- 2007 Jumpy Atlante Des Neiges: 16.000 €
- 2007 C2 Super 1600 Ogier 2008: 15.000 €
- 2007 C-Triomphe: 7.000 €
- 2008 C3 Picasso HDI Salon de Paris: 11.000 €
- 2009 DS3 HDI 110: 12.500 €
- 2009 DS3 HDI 90: 10.000 €
- 2010 Tubik concept: 33.000 €
- 2011 DS3 OM THP 150: 12.000 €
- 2013 C Cactus concept: 4.000 €
- 2014 C-Elysee WTCC: 22.000 €
- 2014 C4 Cactus VTI 82 BMP6: 13.000 €
- 2014 C4 Cactus 1.6 HDI BMP6: 10.500 €
Najnowsze komentarze