AUTO ŚWIAT ma 25 lat. Z tej okazji ukazał się – po raz kolejny w tym roku – podwójny numer, ale to pierwszy taki z powodu ćwierćwiecza pisma. Pisma, które na okładce kompletnie zignorowało francuska motoryzację. Cóż – czasem trudno się oprzeć wrażeniu, że wspiera głównie tą niemiecką. Niemniej jednak ze swojej strony gratulujemy Redakcji jubileuszu i życzymy sukcesów wydawniczych na przyszłość. I odrobinę więcej obiektywizmu ;-)
AUTO ŚWIAT nr 11-12 (1257) z 9.III.2020
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 108 (z okładką)
Cena: 4,99 zł
Koszt 1 strony: nieco ponad 4,6 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: 2CV, Activa 2, AX, Berlingo, C3, C3 Aircross, C5, Traction Avant, Type H, Xantia, XM, ZX, 7 Crossback, DS 9, 106, 306, 405, 508, 605, 12, 19, Clio, Espace, Laguna, Safrane, Talisman, Twingo, 1310, Corsa, sportowe
108 stron, to dużo, a tyle liczy sobie aktualny AUTO ŚWIAT. Przez pierwszych piętnaście nie ma w zasadzie nic o francuskiej motoryzacji. Dopiero tę oznaczoną liczbą 16 poświęcono na artykuł traktujący o liftingu Renault Talismana. Według mnie ciekawą nowością są opcjonalne matrycowe LED-owe reflektory. Przyznam się szczerze, że już nie mogę się doczekać możliwości zapoznania się z poliftingowym Talismanem. AUTO ŚWIAT też przyznaje, że to ciekawa propozycja w tym segmencie.
Niecałą stronę 20. AUTO ŚWIAT poświęcił na prezentację DS 9. W tekście wspomniano pokrewny mu model Peugeota – 508L. Takie auto, nieco dłuższe od europejskiej wersji, i z drzwiami z ramkami okiennymi, oferowane jest w Chinach. Ale DS 9 będzie dostępny także w Europie.
DS 7 Crossback E-Tense doczekał się prezentacji na stronie 29. To hybrydowe auto jest bardzo ciekawe, choć trochę kosztuje (startuje z poziomu 227.000 zł). Z drugiej strony w tym segmencie wcale swoją ceną nie szokuje. AUTO ŚWIAT przygotował ten materiał we współpracy z importerem marki DS Automobiles.
Markę DS wspomniano bardzo krótko w materiale poświęconym Formule E ze szczególnym uwzględnieniem wyścigu w Meksyku. Przypomnijmy, że kierowca DS Automobiles, António Félix da Costa, zdobył tam drugie miejsce.
O elektrycznej Corsie AUTO ŚWIAT wspomina na stronie 53. Przypomina też poprzednie generacje modelu.
W artykule zatytułowanym Ćwierć wieku za kierownicą (strony 54-55) wzmiankowano Peugeot 106, Renault Clio i Renault Twingo.
Na stronie 59. przypomniano Dacię 1310 bazującą na Renault 12
Z kolei na stronach 62-63 zamieszczono przedruk z numeru sprzed 25 lat – relację z Salonu Samochodowego w Poznaniu. A w tej relacji – zdjęcie koncepcyjnego Citroëna Activa 2.
Na stronie 66. przypomniano m.in. Citroëna 11, ale jego zdjęcie się nie pojawiło.
O pięć lat dłuższy staż rynkowy, niż AUTO ŚWIAT, ma Renault Clio. We współpracy z Renault tygodnik przypomniał poprzednie generacje i zaprezentował aktualną na stronach 80-81. To prawdziwy bestseller francuskiej marki od trzech dekad.
Renault wspomniano też w przedrukowanym z przeszłości artykule poświęconym kontyngentowi bezcłowemu (strona 84.). Sam kupiłem pierwszy samochód jeszcze w ramach takiej ulgi celnej ;-)
Citroëna C5 Aircross oraz troszkę C3 zaprezentowano na stronie 85. Ale w tekście znajdziecie też wzmianki o legendarnych modelach marki sygnowanej szewronami: Traction Avant, 2CV, Type H, Berlingo, ale też o C3 Aircross.
Renault Espace pierwszej generacji można dostrzec na jednym z małych zdjęć opublikowanych na stronie 87.
Analizę polskiego rynku motoryzacyjnego sprzed ćwierćwiecza znajdziecie na stronie 88. Wspomniano tam m.in. Citroëny AX, ZX, Xantię i XM, Peugeoty 106, 306, 405 i 605, Renault Twingo, Clio, 19, Lagunę oraz Safrane.
Kolejna strona przynosi przypomnienie wyników sprzedaży w podziale na segmenty. Wspomniano tam m.in. Renault Twingo zaliczone wówczas do segmentu B, Renault Clio i Peugeota 106, Renault 19 i Peugeota 306, Renault Lagunę i Peugeota 405. Laguna była w 1995 roku dziewiątym najchętniej wybieranym nowym samochodem w Polsce!
Wzmiankę o produkowanym, a w zasadzie montowanym w FCS Lublin Peugeocie 405 znajdziecie na stronie 90.
I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w aktualnym, podwójnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT. Czy warto kupić? Chyba raczej tylko ze względów kolekcjonerskich, jeśli kogoś to kręci.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze