poniedziałek, 15 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Samochody francuskie kontra Auto Tydzień: polemika z Piotrem Wójcikiem

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2004-11-05
w Przeglad Prasy
Czas czytania 4 minut
17 1
0
15
UDOSTĘPNIEŃ
51
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Polemika Auto Tygodnia.
Z nieukrywaną radością przeczytałem polemikę Pana Piotra Wójcika z Redakcji „Auto tygodnia”. Nie byłbym jednak sobą, gdybym się do Pańskich słów nie odniósł. I nie chodzi tu – bynajmniej – o wierszówkę, gdyż takowej nie otrzymuję.

Do dziś pamiętam ten „zerowy” numer Waszego Pisma. Naprawdę ucieszyłem się, że będziemy mieli regionalny periodyk, w którym – jak sądziłem – znajdziemy przede wszystkim informacje dotyczące Lubelszczyzny. Rozumiem Państwa aspiracje i chęć zaistnienia na rynku ogólnopolskim, niemniej jednak czymś cudownym były relacje z motoryzacyjnego rynku lokalnego. Do dziś pamiętam kilkakrotne informacje o miłośnikach produktów żerańskiej FSO i ich spotkaniach.Niestety nie udało nam się umieścić u Was informacji o spotkania Klubu Citroena (może za mało naciskałem?), ale nie dlatego Was krytykuję! Wszak krytyka powinna motywować do jeszcze lepszego działania! W dodatku nie oskarżam Was o nieobiektywne podejście do motoryzacji francuskiej, a jedynie o relatywnie niewielką ilość materiałów na interesujący nas tutaj (www.francuskie.pl) temat. W kwestii częstotliwości i ilości materiałów dotyczących motoryzacji francuskiej (napisałem, że naprawdę rzadko poświęcacie więcej miejsca produktom francuskim) muszę jednak podtrzymać swoje zdanie. Sam Pan podał przykłady – z czternastu tegorocznych wydań – jedynie w pięciu pojawiły się zajmujące „więcej miejsca” artykuły o produktach znad Sekwany.

Proszę zauważyć, Panie Piotrze, iż na polskim rynku motoryzacyjnym liczą się w zasadzie cztery państwa – Francja, Japonia, Niemcy i Włochy (alfabetycznie, żeby nie było, że jestem tendencyjny, ale to nie moja wina, że „f” jest tak wcześnie w alfabecie). Dlatego też – moim skromnym zdaniem – samochody z tych krajów siłą rzeczy muszą dominować w piśmiennictwie. Trudno mi powiedzieć, jaki udział w rynku mają auta francuskie, ale czy naprawdę nie dałoby się wspominać o nich więcej? Osobiście chętnie Państwu dostarczymy informacji o poszczególnych rozwiązaniach, o których często nawet dealerzy określonych marek nie informują swoich klientów

Co więcej – gotów jestem zrobić to za darmo, gdyż zarówno moim, jak i wszystkich autorów piszących dla www.francuskie.pl celem, jest popularyzacja francuskiej motoryzacji na rynku polskim, gdzie panuje kult auta niemieckiego.

Ale wróćmy do Pańskiej wypowiedzi.
Słusznie sądziłem, że pamięć moja już nie ta, co kiedyś i cenę pierwszych egzemplarzy nieco zaniżyłem, niemniej jednak dwukrotny wzrost objętości Pisma pociągnął za sobą ponad trzykrotny wzrost ceny

To troszkę bolesne, zwłaszcza dla kieszeni niejednego mieszkańca naszego regionu. Cieszy mnie fakt, że – jak Pan zapowiada – lada moment wzrośnie objętość „Auto tygodnia” i to aż o 50%. Wówczas wzrost ceny nie będzie tak odczuwalny.

Napisał Pan też, że „czasem zarzucano nam nawet zbyt daleko posuniętą krytykę w ocenie aut z rodziny Volkswagen i Audi”. No cóż – za to Was lubię. A poważniej – przecież samochody żadnego producenta nie są pozbawione wad, a polskojęzyczna prasa z niektórych niedogodności pojazdów niemieckich potrafi zrobić zaletę! U Was tego – na szczęście – nie dostrzegłem. Nie zarzucałem Wam nigdzie nieobiektywnych ocen, a jedynie relatywnie małą ilość miejsca poświęconą motoryzacji francuskiej. Dodatkowo, Panie Piotrze, komentowałem jedynie numer 19 (26) z 29.X.2004, zamierzam jednak zamieszczać w tym dziale swoje kolejne przeglądy Waszego Pisma. Oczywiście pod kątem produktów francuskiego przemysłu motoryzacyjnego.

I jeszcze jedna uwaga – końcowe zdanie mojego artykułu „W gruncie rzeczy mogłem przecież napisać ‘nie warto’ ” odnosi się do tego konkretnego numeru Waszego Pisma, ale oczywiście w kontekście – czy poszukiwacz artykułów o pojazdach francuskich powinien ten numer koniecznie zakupić.

Pozwolę sobie jeszcze wyrazić nadzieję, że w jednym z najbliższych numerów zechcecie Państwo zdać relację z Dni Otwartych w salonach Citroëna, które odbędą się w dniach 19-21.XI. z uwagi na premierę modelu C4. Warto chyba bliżej pokazać ten samochód chociażby ze względu na nowatorskie podejście do spraw bezpieczeństwa (AFIL), o czym można przeczytać choćby tutaj.

 

 

Krzysztof Gregorczyk

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: Auto TydzieńCitroen
Udostepnij6Tweet4Udostepnij1
Poprzedni

Konkurs Renault dla szkół podstawowych

Następny

Citroen C4 – cennik modelu na polskim rynku. Ceny, wersje silnikowe 2004

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Citroen C4 - cennik modelu na polskim rynku. Ceny, wersje silnikowe 2004

Renault: promocje w salonach listopad 2004

Citroen w rajdzie Australii

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Krucyfix - Używany Renault Talisman 1.6 TCe 200 KM EDC: zrobiłem z niego Gran Turismo
  • Inny Anonimowy - UOKiK: Citroën C4 do serwisu
  • Roman - Nowy Citroën C5 X Shine Plus 225 KM Hybrid – „Dobra robota Citroën, więcej takich proszę”
  • Konrad - Kultowe samochody Citroën 2CV, DS, Rosalie, Peugeot 203 z kolekcji śp. Andrzeja Drewnikowskiego do kupienia
  • Wiktor - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • AntyWv - Nowe Renault Clio VI – kiedy zobaczymy następcę obecnego modelu?
  • D.K - Jakie przebiegi osiąga Dacia Duster, Dokker i Logan?
  • Anonimowo - Nowy Citroën C5 X Shine Plus 225 KM Hybrid – „Dobra robota Citroën, więcej takich proszę”
  • Anonimowo - Używany Renault Talisman 1.6 TCe 200 KM EDC: zrobiłem z niego Gran Turismo
  • Tomasz O - Kultowe samochody Citroën 2CV, DS, Rosalie, Peugeot 203 z kolekcji śp. Andrzeja Drewnikowskiego do kupienia


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Peugeot odnotowuje 67% wzrost w 2022 r. i pozostaje najszybciej rozwijającą się marką na rynku
  • Citroën DS jako daily. Czy zabytkowym samochodem można jeździć na co dzień?
  • 30 lat Renault Safrane. Komfortowa limuzyna z nawigacją w opcji
  • Peugeot Emotion Day 2022: napęd elektryczny z coraz większym zainteresowaniem Czechów
  • Fiat 500e ponownie najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w Niemczech
  • Używania Dacia Duster 2010 osiąga rekordowe ceny na rynku wtórnym. Nawet 33 tysiące zł!
  • Nowy Citroën C5 X Shine Plus 225 KM Hybrid – „Dobra robota Citroën, więcej takich proszę”
  • Jak Citroën zdobył nowych klientów w Kolumbii dzięki… pandemii?
  • Używany Renault Talisman 1.6 TCe 200 KM EDC: zrobiłem z niego Gran Turismo
  • Stellantis rozważa dużą inwestycję w produkcję hybryd i elektryków w Meksyku


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.