Do rodziny kompaktowych minivanów Citroëna trafia właśnie automatyczna skrzynia EAT8. To znakomita wiadomość, bo w tego typu samochodach jest to świetne rozwiązanie. Zwłaszcza, że to bardzo dobra przekładnia!
Automatyczna skrzynia EAT8 pochodzi od japońskiego Aisina, z którym Grupa PSA od paru lat ściśle współpracuje. Nowa przekładnia będzie początkowo łączona z silnikami BlueHDi 160 Stop&Start.
Jednocześnie Citroën potwierdza, że ostatecznie żegna się z mianem Picasso. Wszystkie samochody dostarczane klientom od maja będą się już nazywały SpaceTourer. W efekcie marka zapewni szeroką gamę modeli, które pozwolą na komfortowe przewiezienie od pięciu do dziewięciu osób. Dziewięć oczywiście w przypadku SpaceTourera, a nie Grand C4 SpaceTourera. Rodzina tych aut obejmuje trzy modele, w tym dwa kompaktowe minivany, o jakich dziś piszemy.
Miano SpaceTourer ma symbolizować przestronność, pomysłowość i nieograniczoną niczym możliwość ucieczki poza miasto. Nowoczesne, przyjazne dla użytkownika i zorientowane na rodzinę produkty, które pozwalają kierowcom i pasażerom podróżować w wyjątkowym komforcie, oferują świetne wzornictwo, a także najnowocześniejsze technologie i silniki.
We Francji można już zamawiać C4 SpaceTourera i Grand C4 SpaceTourera ze skrzynią EAT8. Automatyczna skrzynia EAT8 pojawi się jeszcze w tym roku w innych konfiguracjach silnikowych w modelach C4 SpaceTourer i Grand C4 SpaceTourer.
Automatyczna skrzynia EAT8 oferuje jeszcze większą wydajność i komfort na co dzień, dzięki:
– zmniejszonemu zużyciu paliwa nawet o 7% w porównaniu z EAT6 dzięki dwóm dodatkowym przełożeniom, lepszą wydajność dzięki rozszerzeniu działania funkcji Stop & Start do 20 km/h oraz poprawę w zakresie masy i zwartości (do 2 kg w porównaniu do EAT6);
– lepszemu komfortowi jazdy i płynniejszemu przełączaniu biegów dzięki zoptymalizowanej zamianie momentu obrotowego między silnikiem a skrzynią biegów; przejście do ośmiu biegów pomaga zmniejszyć skok między przełożeniami przy każdej zmianie biegów.
Z kolei nowy silnik BlueHDi, który spełnia normę Euro 6.2 (i zastąpi jednostkę 150 EAT6) jest dostępny dla modeli C4 SpaceTourer i Grand C4 SpaceTourer w następujących cenach (we Francji):
– C4 SpaceTourer BlueHDi 160 S & S EAT8 Feel: 33.850 euro;
– C4 SpaceTourer BlueHDi 160 S & S EAT8 Shine: 36.650 euro;
– Grand C4 SpaceTourer BlueHDi 160 S & S EAT8 Feel: 35.050 euro;
– Grand C4 SpaceTourer BlueHDi 160 S & S EAT8 Shine: 37.850 euro.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Citroën
Najnowsze komentarze