Autonomiczne pojazdy Renault są już dostępne. I nie uwierzylibyście gdzie! W Rosji. Ale to jest trochę tak, jak z rozdawaniem samochodów na centralnym placu Erewania w starym kawale za socjalizmu. Bo nie chodziło o samochody, tylko o rowery, nie o centralny plac Erewania, a o Plac Czerwony w Moskwie, i nie rozdawali, tylko kradli. W przypadku autonomicznych pojazdów Renault jest trochę podobnie. Bo nie chodzi o samochody. I nie są dostępne dla przeciętnego odbiorcy prywatnego. I ich autonomia nie jest pełna. Ale poza tym wszystko się zgadza.
Renault Rosja rozpoczęła dostawy bezzałogowych pojazdów do produkcji przemysłowej (AGV), opracowanych i wyprodukowanych w moskiewskim zakładzie Renault. Projekt stworzenia bezzałogowych pojazdów odzwierciedla dążenie Renault Russia do rozwoju lokalizacji w różnych obszarach, w tym w dziedzinie innowacji w produkcji. I takie właśnie, opracowane i wyprodukowane w Rosji pojazdy przeznaczone do zautomatyzowanego transportu komponentów i części z magazynów bezpośrednio na linię produkcyjną są już dostępne.
„Projekt na rzecz rozwoju i produkcji pojazdów bezzałogowych dla produkcji przemysłowej (AGV) w zakładzie Renault w Moskwie jest kolejnym potwierdzeniem lidera Renault Rosji w dziedzinie lokalizacji i rozwoju innowacyjnej produkcji przemysłowej. Rozpoczęcie dostaw pojazdów AGV rosyjskiej produkcji zasługuje na wysoką ocenę pracy naszych inżynierów oraz jest znaczącym wydarzeniem nie tylko dla naszej firmy, ale także dla przemysłu motoryzacyjnego”- powiedział dyrektor generalny Renault Rosja, Andriej Pankow.
Bezzałogowe pojazdy do produkcji przemysłowej (AGV) mają wysoki poziom lokalizacji produkcji, który przekracza 50%. Pierwsza partia 12 pojazdów tego typu już została wysłana do zakładu w Iżewsku.
Rozpoczęcie projektu automatyzacji logistyki i rozwoju AGV w moskiewskim zakładzie Renault miało miejsce w 2015 roku wraz z uruchomieniem 10 pojazdów w zakładach spawalniczych i montażowych. Pierwotnie używano urządzeń zagranicznych, ale w związku z rosnącymi potrzebami produkcyjnymi postanowiono opracować własne bezzałogowe pojazdy. W 2016 roku inżynierowie działu utrzymania Renault Rosja zaczęli rozwijać technologię lokalnego AGV. Celem było maksymalne dostosowanie do potrzeb zakładu Renault w Moskwie. W tym samym roku projekt został z powodzeniem wdrożony i pierwsza własna produkcja AGV została oddana do eksploatacji.
Niewątpliwymi zaletami rosyjskiego AGV jest zdolność do pełnego obrotu (360°) oraz wysoka wydajność – pojazd może transportować ładunki o masie aż do 1.250 kg. To także zdolność do pokonania głębokich uskoków podłoża oraz drobnych przeszkód. Kolejną zaletą jest taki kodu programu, który pozwala na podążania samochodu za innymi AGV – pojazdy stosują wzajemnie ten sam określony algorytm. Dodatkowo można zmienić trasę pojazdu na dowolną inną w maksymalnie 20 minut.
Teraz w zakładach Renault w Moskwie pracuje łącznie ponad 90 AGV. Lada chwila ich liczba wzrosnąć ma do 110. Wcześniej te zadania były wykonywane przez operatorów logistycznych, teraz niepotrzebna jest interwencja człowieka. Co ważne przy ustalonej trasie transport jest całkowicie bezpieczny.
Fakt, że takie rosyjskie rozwiązanie jest już dostępne sprawia, iż załoga jest bardzo dumna ze swoich osiągnięć. A swoją drogą malowanie tych AGV też jest ciekawe, prawda?
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Renault Rosja
Najnowsze komentarze