Niezwykłe samochody na Autosport International 2019 w Birmingham – relacja własna

0 33

Renault 5 Alpine, rajdowy Citroen Saxo, Peugeot 106 i cała masa innych sportowych samochodów – Autosport International 2019 to był raj dla wszystkich miłośników sportów motorowych. Dlatego relację z naszej wizyty na tym wydarzeniu podzieliłem na dwie części. Na początek pokażę Wam garść zdjęć najróżniejszych samochodów sportowych i usportowionych, jakie w Birmingham pokazywano. Aut francuskich na tej imprezie nie brakowało, choć… były w mniejszości. Nie da się jednak ukryć, że poddani Jej Królewskiej Mości samochody kochają, a i motosport nie jest im obojętny. Swoją drogą byliśmy chyba jedyną redakcją z Polski, która się do Birmingham wybrała. Więcej zdjęć znajdziecie w galerii pod artykułem!

Brytyjczycy tłumnie odwiedzali halę NEC zlokalizowaną tuż przy dworcu kolejowym, do którego zresztą jest bardzo blisko z lotniska w Birmingham. Czasem trzeba się było nieźle namęczyć, żeby zrobić zdjęcie jakiemuś samochodowi. Udało mi się jednak trochę materiału pozyskać i dziś dzielę się z Wami pierwszą porcją zdjęć z targów Autosport International 2019 w Birmingham.

W poniższej galerii znajdziecie zdjęcia zarówno aut cywilnych (tu głównie modele Renault z gamy R.S., ale też Renault 5 Alpine), jak i wyczynowych, przygotowanych do zmagań na różnych torach. Oprócz marek powszechnie znanych (Citroën, Peugeot, Renault) wypatrzyłem też Talbota, czy Ligiera. Ten drugi znany jest ostatnio głównie z mikrosamochodów, ale ma też bogatą motorsportową tradycję. Na Autosport International 2019 w Birmingham były oczywiście Ligiery wyczynowe używane w wyścigach długodystansowych. Jeśli zaś chodzi o Talbota, to znalazłem tylko tego jednego Sunbeama.

Brytyjski klub miłośników Renault zaprezentował Megane R.S. i to od drugiej generacji (popularne „żelazko”) aż po obecną, oraz Clio R.S. To tam pokazano Renault 5 Alpine, już rzadko u nas spotykany model. Clio zresztą – w różnych generacjach – pojawiało się na wielu stoiskach. To auto wykorzystywane do wielu dyscyplin sportu motorowego w Wielkiej Brytanii.

Podobnie było z Citroënem – w galerii zobaczycie kilka różnych Saxo. Model u nas już trochę zapomniany, rzadko spotykany (w cywilnych wersjach) na drogach, choć przecież przestronny i dobrze wyposażony, jak na ówczesny segment B. W Wielkiej Brytanii dużym powodzeniem cieszyły się wersje VTS. To na ich bazie powstawały naprawdę dobre samochody rajdowe i wyścigowe. Do dziś są tam żywe.

W ramach BARC rozgrywany jest też Trade Team Citroën C1 Challenge – zmagania najmniejszymi Cytrynkami. Organizuje je C1 Racing Club, a na bieżący rok zaplanowano dziesięć wyścigów. To doskonały sposób na wejście w świat motorsportu – nie wymaga wysokich kosztów, a pozwala zdobyć doświadczenie. Co ciekawe w ramach Trade Team Citroën C1 Challenge rozgrywane są wyścigi długodystansowe, nawet 24-godzinne! Oto plan cyklu na bieżący rok:

tor

data

czas trwania

Croft

16. marca

2 x 3 h

Silverstone GP

26-28 kwietnia

24 h

Anglesey

25-26 maja

4 h

Pembrey

8-9 czerwca

2 x 6 h

Mallory

28. lipca

sprinty

Snetterton

10-11 sierpnia

3 h

Anglesey Int.

6-8 września

24 h

Croft

21-22 września

4 h

Spa

25-27 października

24 h

Brands Hatch

16-17 listopada

2 h

Oprócz oglądania samochodów podczas Autosport International 2019 w Birmingham można było kupić części do aut (głównie do zastosowania w sportach samochodowych), ale też odzież, czy miniaturki modeli. Sam kupiłem sobie model Citroëna BX 4TC. Ceny – nie licząc jakichś takich zabaweczek – z reguły startowały od 10 funtów, ale za wiele modeli trzeba było zapłacić 20-30 funtów. Były też droższe egzemplarze, z reguły większe gabarytowo.

Do galerii pozwoliłem sobie dorzucić kilka zdjęć hostess. Nie było ich wiele, ale na paru stoiskach się dziewczyny kręciły. Uznałem, że przynajmniej część z Was zechce na takie fotki zerknąć. Następna edycja Autosport International 2019 w Birmingham odbędzie się w dniach 9-12. stycznia 202 roku. Myślę, że każdy miłośnik motorsportu, ale i tuningu, powinien się na te targi wybrać.

Tak swoją drogą wstęp na Autosport International 2019 w Birmingham nie jest tani, przynajmniej jeśli chodzi o nasze, polskie warunki. Bilet dla osoby dorosłej kosztuje 39 funtów. Dzieci w wieku 6-15 lat płacą 25 funtów. Jeśli zwiedzający chce wyjść na paddock, to ceny rosną o 10 funtów. Pakiet VIP kosztuje aż 130 funtów. Mimo takich kosztów (na tamtejsze warunki nie jest to specjalnie dużo), zwiedzających było mnóstwo. Byłem tam w sobotę i być może to właśnie sprawiło, że wszędzie były tłumy.

 

 

Krzysztof Gregorczyk

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o