Wiadomości

Alpine zaprezentuje swój Hypercar 2024 w setną rocznicę 24-godzinnego wyścigu Le Mans

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-05-31
Wiadomości

Silnik 2.0 HDi 8V w samochodach Citroën i Peugeot. Opinie, eksploatacja, koszty

autor Maciej Mokwiński
2023-06-01
Nowy Peugeot 2008 - 2023
Wiadomości

Nowy Peugeot 2008 już w sprzedaży na rynku hiszpańskim. Jaka cena?

autor Małgorzata Kozikowska
2023-06-01
Wiadomości

Używane Renault Mégane III coupé cabrio. Ile kosztuje i czy warto kupić?

autor Maciej Mokwiński
2023-05-29
Wiadomości

Najtańsze 10-letnie używane kombi klasy średniej? Przegląd ofert marek Citroën, Peugeot i Renault

autor Tomasz Nowicki
2023-05-28
Wiadomości

Charles Fuster mianowany szefem marketingu i komunikacji marki Lancia

autor Małgorzata Kozikowska
2023-06-02
Wiadomości

Nadciągają podwyżki cen paliw. Korekta już w przyszłym tygodniu?

autor Tomasz Nowicki
2023-05-27
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Awaria wyświetlacza głównego Citroen C4 Picasso. Co robić?

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2019-04-04
w Citroen, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
3.9k 80
A A
10
akie powinno być dobre auto? Zdania podzielone w zależności od wieku

Fabryczna wada wyświetlaczy głównych w samochodach Citroen C4 Picasso powoduje, że ekran wyświetla nieprawidłowy obraz, a dokładniej pojawiają się na nim plamy bądź kreski. Jak poradzić sobie z problemem? Radzi nasz czytelnik Paweł.

Jeśli Citroen jest jeszcze na gwarancji, producent powinien bezpłatnie wymienić wadliwy wyświetlacz, jeśli gwarancja już się kończyła, taka wymiana może okazać się bardzo kosztowna. Wada wyświetlaczy dotyczy wszystkich przedliftowych egzemplarzy C4 Picasso, czyli wyprodukowanych w latach 2013-2016 roku. Producent rozwiązał problem dopiero w C4 Picasso po face liftingu, czyli w autach sprzedawanych od wakacji 2016 roku (data produkcji wg OPR od 14497 = 18.07.2016 r.)

Według informacji z serwisu Citroena, koszt ekranu wysokiej rozdzielczości wynosi ponad 4 tysiące złotych ponieważ jest to część produkowana specjalnie dla Citroena przez włoskiego producenta elektroniki Magneti-Marelli. Cena jest bardzo wysoka.

Problem z naprawą gwarancyjną w Polsce mogą mieć wszyscy właściciele, jednak największy Ci, którzy sprowadzili auto zza granicy. Problem jest mniejszy, gdy auto cały czas było serwisowane w ASO i posiada książkę serwisową, która to potwierdza, a auto zostanie przeniesione „gwarancyjnie” do polskiej bazy.

Pomimo obowiązywania takiej „odpowiedzialności gwarancyjnej”  np. we Francji czy innym kraju europejskim, polski przedstawiciel marki Citroen będzie chciał przed jakąkolwiek decyzją przeprowadzić weryfikacji numerów seryjnych nadwozia, silnika i skrzyni biegów. Oczywiście na koszt klienta! Dlaczego?

Otóż okazuje się, że zdarzały się przypadki samochodów-klonów, to jest Citroenów, które są już w Polsce, miały być naprawiane w Polsce, ale posiadają numery identyczne z egzemplarzami użytkowanymi nadal poza granicami Polski. Takie klony pojawiają się w wyniku legalizowania aut kradzionych.

Procedura weryfikacji, jak wspominamy wyżej, jest płatna. Koszt jest „różny” mimo, że wszystkie ASO twierdzą że realizują taki przegląd i stworzenie dokumentacji wg procedury Citroen Polska. Według niektórych ASO producenta, takie działanie wymaga rozebrania „połowy samochodu” po to, by dostać się do miejsc, w których znajdą się wymagane do zdjęć numery. Dlaczego nie są stosowane specjalne małe kamery? Nie wiadomo. Może dlatego, że ASO chce po prostu „skasować” klienta na kwotę 4-5 razy większą niż serwis, który zrobi to bez demontażu?

Przykładowo, na terenie Warszawy jedno ASO określiło cenę takiej weryfikacji na 1.500 zł!!! (no bo trzeba prawie silnik wyjąć), a inne na 370 (jednak da się zrobić bez rozbierania). W innych miastach cena za wykonanie dokumentacji do przeniesienia odpowiedzialności gwarancyjnej do polskiej bazy bywa podobno dużo niższa, np. 150 zł…. Sami widzicie różnice.

Oddzielną kwestią prawną, jest to, czy producent może takie procedury – płatne przez klienta stosować – uznanie gwarancji powinno być jednak automatyczne na terenie całej Unii. (w przypadku ekranów nie jest to stricte gwarancja, a jedynie 5 letni okres odpowiedzialności gwarancyjnej). Jednak nawet po poddaniu się takiej procedurze, zapłaceniu w sumie niemałych pieniędzy za wykonanie dokumentacji technicznej (opis ze zdjęciami wymaganych numerów seryjnych) do przeniesienia do polskiej bazy, wcale nie daje pewności, że zostaniemy ulgowo potraktowani przez Citroena.

Tak się stało w przypadku jednego z wieloletnich użytkowników marki, który posiada aktualnie właśnie takiego Grand C4 Picasso ze stycznia 2014 roku. Otóż w ciągu dosłownie 2 dni na ekranie jego auta pojawiła się „piękna krecha”. Zdjęcie z 21.01.2019 r.

A już w dniu 25.01.2019 ekran „radośnie” przywitał go takim oto widokiem:

Jako, że zdarzyło się to w dniu umówionej w ASO wizyty na Akcję Serwisową innego elementu, ekran został poddany oględzinom i nasz użytkownik został poinformowany, że istnieje możliwość partycypacji w kosztach – tj. pokrycia przez Citroena kosztów części (samego ekranu) natomiast za samą usługę wymiany musiałby zapłacić klient.

Z danych zapisanych w systemie koniec 5-letniego okresu odpowiedzialności gwarancyjnej producenta kończył się w dniu 31.01.2019, czyli za 5 dni. Warunkiem rozpatrzenia przez importera takiego wniosku miało być właśnie przeniesienie samochodu z bazy francuskiej, gdyż tam auto zostało pierwotnie zakupione, do polskiej.

Nasz użytkownik, biorąc pod uwagę cenę części i cenę usługi, zdecydował się na przejście procedury wymaganej przez Citroen Polska. Zlecenie zostało otwarte w dniu 30.01.2019 r. (czyli jeszcze w okresie 5-letniej odpowiedzialności producenta), w jednym z warszawskich ASO – serwisie, który wykonał usługę za rozsądne pieniądze i nie demolował auta.

Wszystkie dokumenty zostały skompletowane i dostarczone do importera, niestety już w niecały tydzień od ich otrzymania Citroen Polska odmówił klientowi wspomnianej wyżej „partycypacji” w wymianie wadliwego wyświetlacza. Należy tu wspomnieć, że wszyscy, tj. zarówno producent (PSA Citroen Peugeot), importerzy krajowi jak i wszystkie ASO, doskonale wiedzą, że ekrany w autach z pierwszych 2-3 lat produkcji są WADLIWE. Prędzej czy później wystąpią na nich kreski bądź plamy, uniemożliwiające odczyt wyświetlanych informacji.

Poniżej przykładowe formy występowania wady wyświetlacza w Citroenie C4 Picasso II:

Po gwarancji, problem pozostaje w rękach właściciela. Auta mają zazwyczaj 2 lata gwarancji, a jedynie bardzo dociekliwy klient może uzyskać informację o ”5-letnim okresie odpowiedzialności” i możliwości zminimalizowania kosztów na naprawę, bądź co bądź co bądź WADY FABRYCZNEJ elementu.

Autor: Paweł


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

akie powinno być dobre auto? Zdania podzielone w zależności od wieku
4.5 2 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

DS 7 Crossback i Citroën C5 Aircross w wersji hybrydowej do serwisu. Akcja naprawcza akumulatorów

2023-06-01

20 najpopularniejszych aut elektrycznych z dotacją – ranking Carsmile

2023-05-31

Citroën C4 Aircross na antypodach dzień 5 – w cieniu Mount Doom. Test

2023-05-31

Citroën Visa 1000 Pistes 4×4. „Urywa głowę”

2023-05-31
Tagi: C4 PicassoCitroen
Udostepnij1467Tweet861Udostepnij241
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

10 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Dacia Bigster

    To będzie największa Dacia w historii? Producent przygotowuje zupełnie nowy model segmentu D!

    5212 udostępnienia
    Udostepnij 2085 Tweet 1303
  • Kampania nowego Peugeot 3008 z wyjątkowym odzewem w internecie

    788 udostępnienia
    Udostepnij 315 Tweet 197
  • Silnik 2.0 HDi 8V w samochodach Citroën i Peugeot. Opinie, eksploatacja, koszty

    660 udostępnienia
    Udostepnij 264 Tweet 165
  • Dacia Stepcamper: tani kamper na bazie Trafica

    29409 udostępnienia
    Udostepnij 11764 Tweet 7352

Testy samochodów

Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 308 SW – rodzinny mistrz klasy kompaktowej. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2014-04-30
Renault - testy i opinie

Test: Renault Captur 1.2 TCe 120 KM – dandys XXI wieku. Opinie, spalanie, awaryjność, jazda.

autor Krzysztof Gregorczyk
2014-08-28
Citroen

Test: Citroën C4 Cactus Rip Curl 1.2 110 KM PureTech – limitowana wersja. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Małgorzata Kozikowska
2017-03-01
Peugeot - testy i opinie

Peugeot 207 SW 1.6 120 KM – małe kombi dla rodziny. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2007-12-24
Testy

Test: Peugeot 308 SW BlueHDi 130 KM – piękne oszczędne kombi w dieslu. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2023-01-06

Najnowsze komentarze

  • Szymon - Citroën Ami w Polsce! Rozmawiamy z właścicielem modelu. „To była miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Anonimowo - Przegląd rynku. Używany Peugeot 307 SW czy 407 SW?
  • Anonimowo - To będzie największa Dacia w historii? Producent przygotowuje zupełnie nowy model segmentu D!
  • RtuDitu - Szybki samochód na drodze prowokuje innych do niestandardowych zachowań?
  • Anonimowo - Lancia mianowała nowego dyrektora marketingu i komunikacji
  • Witold - Jeszcze jeden powód, żeby wybrać samochód a nie pociąg. A wymyśliło go PKP
  • Kapelusznik - Jeszcze jeden powód, żeby wybrać samochód a nie pociąg. A wymyśliło go PKP

Zobacz też

Czy Citroën C5 X to zapowiedź nowego trendu „po SUV-ach”?

Citroën na Salonie w Kantonie

Renault oficjalnym partnerem 37. Festiwalu w Deauville

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
10
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.