Kilka dni temu informowaliśmy Was, że w samochodach marek Citroën i Peugeot z silnikami blueHDi przy większych przebiegach mogą występować kłopoty ze zbiornikami płynu AdBlue, które ulegają uszkodzeniu w wyniku krystalizacji mocznika a ich wymiana jest bardzo kosztowna. W odpowiedzi na nasze pytania w tej sprawie koncern PSA przesłał nam oświadczenie w tej sprawie, które publikujemy poniżej w całości.
„Groupe PSA jest pionierem w oferowaniu swoim klientom tak skutecznego systemu redukcji emisji zanieczyszczeń w swoich silnikach Diesla, wyposażonych w pierwszą wersję systemu SCR od czasu wprowadzenia na rynek silników Diesla Euro 6. Ten złożony system składa się z wielu elementów, takich jak zbiorniki, pompy, wtryskiwacze i elektronika. System ten jest poddawany stałemu monitoringowi i wszelkie ewentualne zużycia mogą być natychmiast wykryte.
Przez lata Groupe PSA stale zwiększała solidność i niezawodność systemu SCR. Aby klienci mogli czerpać korzyści z tych ulepszeń, dokonana została aktualizacja pojazdów podczas okresowych przeglądów. Jednak niektórzy klienci posiadający głównie wczesne wersje tych systemów mogli doświadczyć awarii lub ostrzeżeń wskazujących na potencjalną awarię systemu SCR. System SCR jest systemem zaawansowanym, a zapalenie się kontrolki ostrzegawczej systemu SCR nie musi prowadzić do wymiany zbiornika SCR. Ostrzeżenie to może mieć wiele przyczyn. Autoryzowani serwisanci Groupe PSA korzystają ze wsparcia inżynierów i najlepszych metod diagnostycznych, aby zapewnić utrzymanie pojazdu w dobrym stanie i zaoferować najlepsze rozwiązanie serwisowe.
Każde zgłoszenie jest rozpatrywane indywidualnie i w określonych przypadkach klienci, którzy poprawnie eksploatowali swój pojazd w Autoryzowanych Stacjach Obsługi, mogą skorzystać z aktualnych programów wsparcia, pozwalających na zmniejszenie kosztów napraw„.
Najnowsze komentarze